Jump to content

Internet (Ubuntu Netbook)


R-fl3x

Recommended Posts

Ik had nog Ubuntu staan op m'n computer, en ik wou die dan maar eens gaan gebruiken. Alles lukt goed, maar ik heb een paar vragen over het internet, namelijk bepaalde instellingen die ik niet begrijp. Het gaat om de volgende dingen:

MAC Address:

Cloned MAC Address:

BSSID:

Wat zijn dit en hoe vind ik ze? Zonder die instellingen krijg ik geen verbinding.. :N

Alvast bedankt,

R-fl3x

Link to comment
Delen op andere websites

@R-fl3x, als je echt snel antwoord wil kan je beter even op mijn sig klikken en daar een nieuw bericht plaatsen met dezelfde vragen, want daar gaat het specefiek over linux.

Verder weet ik zelf alleen dat mijn psp ook een MAC-adres heeft, maar meer ook niet.

p.s. Je kan ook een pb sturen naar BC7 [staat een paar keer in mijn topic] of een pb naar GolfG60.

Sorry, e-mailadressen van bijden zijn prive

timo

Bewerkt: door linux-or-unix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had nog Ubuntu staan op m'n computer, en ik wou die dan maar eens gaan gebruiken. Alles lukt goed, maar ik heb een paar vragen over het internet, namelijk bepaalde instellingen die ik niet begrijp. Het gaat om de volgende dingen:

MAC Address:

Cloned MAC Address:

BSSID:

Wat zijn dit en hoe vind ik ze? Zonder die instellingen krijg ik geen verbinding.. :N

Alvast bedankt,

R-fl3x

MAC Address: Het fysieke adres van het apparaat. Vind je in Ubuntu door de Terminal op te starten en dit te typen:

ifconfig -a

Daarna dit zoeken: eth0, dat is je standaard netwerkadapter. Bij HWaddr staat je MAC-address in deze vorm: 00:08:C7:1B:8C:02

Cloned MAC Address is het softwarematige MAC Address. Deze hoef je denk ik niet in te vullen.

BSSID is de naam van je draadloze netwerk waarmee je wilt gaan verbinden.

Och, nu zie ik dat je wilt gaan verbinden met je router via een draadloos netwerk. In je routerconfiguratie staan de benodigde gegevens. :)

Link to comment
Delen op andere websites

@Ikt

Het BSSID is dus helemaal gelijk aan m'n SSID (naam van de router.?)?

Als ik ipconfig/all intyp bij de commandprompt, zie ik wel tien van die MAC-achtige adressen staan. :?

@GolfG60

Vroeg ik toch niet om..?

Link to comment
Delen op andere websites

@Ikt

Het BSSID is dus helemaal gelijk aan m'n SSID (naam van de router.?)?

Als ik ipconfig/all intyp bij de commandprompt, zie ik wel tien van die MAC-achtige adressen staan. :?

@GolfG60

Vroeg ik toch niet om..?

Het BSSID is inderdaan gewoon je SSID.

Ik heb een vraagje voor jou: Zou je een screentje/fotootje kunnen posten van wat er op het scherm gebeurt? Ubuntu zou gewoon verbinding moeten maken met het internet nadat je je draadloze informatie hebt ingevoerd. Heb je een netwerkkabel, dan zou die gewoon verbinding moeten maken. (Indien je draadloos hebt kun je rechtsboven bij dat antenneicoontje klikken en daar jouw netwerk kiezen. Het is wel verstandig om je netwerk niet te verbergen ;))

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dualboot het, dus een screen kan ik niet geven.. :N Ik had wel nog genoteerd wat hij vraagt:

CONNECTION|SECURITY|IPV4 SETTINGS|IPV6 SETTINGS

SSID:

MODE:

KEY Type:

MAC Address:

CLONED MAC Address:

BSSID:

Verder doet hij niks als ik die informatie invoer (buiten BSSID, Cloned MAC). Dan doet Ubuntu niets, maar de internetconnectie blijft niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Er is ook een dikke kans dat Ubuntu netbook de netwerkkaart van jouw netbook niet ondersteunt. Zo zijn o.a. een bepaalde serie Acer netbooks nog niet ondersteunt en de Samsung N serie ook nog niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet echt een Netbook, eerder een Notebook. Ik heb de Netbook editie gekozen omdat die volgens sommigen lichter en sneller was..

Het is er een van HP, dus zou het lukken? Ik ga eens kijken of het lukt met een internetkabel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou als ik jou was eerst maar eens naar de ondersteunde lijst kijken van netwerkkaarten. Het is een netbook edition dus i shet redelijk waarschijnlijk dat deze alleen netwerkkaarten ondersteunt welke je in netbooks vind. Ik zou even je netwerkkaart opzoeken en deze dan even googlen voor linux drivers, dan moet je deze maar in windows downloaden en dan via linux installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...