Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Okay, dus ik kreeg ineens een idee in mijn hoofd voor een poster, en dat heb ik uitgewerkt. Uiteindelijk is het een poster geworden voor een (overigens niet bestaande) dubstep-party. De naam DUBSUP is 'perongeluk' ontstaan, ik miste een baan voor de naam die ik eigenlijk wou hebben, maar ik had geen zin om 't nog te veranderen.

Het is gemaakt in Illustrator en Photoshop.

Rates, kritiek, commentaar en tips worden met open armen ontvangen!! :eten:

dubsup_dubstep_party_by_m_aquillage-d37xddn.png

Of bekijk 'm hier in de hoogste resolutie.

Bewerkt: door matt
Geplaatst:

Qua kleuren, vormen en ontwerp heb ik op zich geen commentaar. Enkel iets wat ik praktisch gezien erg vervelend vind. Want als ik een dergelijke poster zie hangen, vind ik het bloedirritant dat de tekst niet gewoon simpel te lezen is. Als je de hele poster nou 's één keer naar rechts kantelt en de tekst DUBSUP zo schrijft...

D

U

B

S

U

P

...vind ik 'm écht goed. Nu is 't op zich een mooi ontwerp, maar praktisch gezien niet erg handig. Als ik een cijfer zou moeten geven, is dat nu een 7/10 en als je 'm kantelt zal dat hoger zijn. Nice job! :)

Geplaatst:

Ik vind hem prachtig, de texture past er goed bij en de letters hebben wel iets. Ik vind de tekst juist wel erg duidelijk te lezen en ik zou deze poster zeker zo op straat kunnen zien hangen! :) Keep it up Matt! (Y)

Geplaatst:

Ik vind hem ook super, zeker omdat ik zelf Dubstep geweldig vind! Mooie kleuren en het lettertype vind ik ook mooi. 10/10

KUTGW! :bier:

Geplaatst:

Ik heb alleen twee opmerkingen, voor de rest kan ik er niets aan zien.

Ligt het nou aan mij of zijn de textures van redelijk lage kwaliteit? Vooral op de hoge resolutie versie vind ik ze er niet echt geweldig uitzien...

En dan nog iets, wat moet dat onderaan voorstellen? Een woord? Scatta?

Voor de rest wel een mooie poster, al is hij wel iets te... vrolijk voor dubstep imo. Dubstep is meer een underground-achtige donkere muziekstijl, als ik aan dubstep posters denk denk ik aan een grote rendering van een futuristisch ogende planeet met de rest zwart-wit, maar dat kan ook aan mij liggen :7

Geplaatst:

Yep, de texture is van lage kwaliteit. Dit komt omdat ik geen grotere paper texture kon vinden, en ik heb 'm toen uitgerekt (achteraf had ik 'm beter een aantal keer kunnen dupliceren en naast elkaar zetten). Er staat SCATTA, maar dat is inderdaad niet gemakkelijk te lezen.

Geplaatst:

Goede elemeten gebruikt. Ik vind dat er wel wat puntjes zijn die anders kunnen. Het logo dubsup valt een beetje weg door de zachte kleuren die overeenkomen met de achtergrond. En de tekst staat verticaal, dat werkt niet echt als je dat op straat ziet hangen. Ik zou eerder de lijnen en tekst diagonaal zetten.

Geplaatst:

Thanks voor de tips, complimenten et cetera!

Ik heb een nieuwe gemaakt. Hij is makkelijker te lezen, heeft een sfeer die bij dubstep hoort en de textures zijn van fatsoenlijke kwaliteit.

Ik hoop dat jullie 'm wat vinden:

tumblr_lfp7567sUG1qgwhvho1_1280.png?AWSAccessKeyId=0RYTHV9YYQ4W5Q3HQMG2&Expires=1296246026&Signature=fUBZYygvH6eoHgzvcJjTtqa650I%3D

Geplaatst:

Awesome! Ik vind de letters dub heel vet gedaan, sfeertje over het algemeen is ook zeker nice. Het lettertype van de andere tekst is wel oké, maar ik zou alleen maar hoofdletters gebruiken. Het is geen CAPS-LOCK DAY PARTY of wel soms. :7

Het brilletje is wel grappig, maar ik snap niet helemaal de bedoeling ervan. En de tekst onderaan is wat minder qua plaatsing, het staat allemaal onder elkaar, terwijl je Skrillex, Cookie Monster & More ook wat breder over de poster had kunnen plaatsen. De tekst daaronder is weer zonder hoofdletters, en staat ook wat slordig.

Geplaatst:

Thanks voor je reactie TomHagen!

De hoofdletters heb ik gebruikt omdat ik dat wel vind passen bij dubstep, en bovendien trekt het de aandacht. Over de bril heb ik lang nagedacht, ik zocht namelijk iets wat de poster wat interessanter zou maken, ik had namelijk zonder die bril eigenlijk alleen maar tekst. Uiteindelijk heb ik voor de bril gekozen omdat een vriendin ooit zij dat zonnebrillen bij dubstep horen.

Skrillex, Cookie Monsta & More heb ik links ge-aligned omdat ik niet alle tekst in het midden wilde hebben. Zelfde geld voor de tekst eronder.

Geplaatst:

Ik vind het geheel inderdaad beter dan je vorige poster, waar ik me wel aan stoor is de misplaatste splatter links van de bril. Ik vind ook de O in Monsta te erg afwijkt van de rest van het geheel. Daarentegen stoor ik me totaal niet aan het hoofdletter/kleine letter verschil.

Geplaatst:

Nice! Maar waarom gebruik je Illustrator en PS? Wat is het voordeel van die twee te combineren? Moet ik ook eens proberen dan. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Nice! Maar waarom gebruik je Illustrator en PS? Wat is het voordeel van die twee te combineren? Moet ik ook eens proberen dan. :puh:

Met Illustrator heb ik het woord 'dub' gemaakt, en de bril getekend, zodat het vectors werden en geen bitmaps. Ook heeft Illustrator functies die ik nodig heb voor 'dub' die Photoshop niet heeft. Ik heb ook de compositie in Illustrator gedaan, omdat je daar fijnere alignment tools hebt, vooral de smart guides zijn verrekte handig, en die heeft PS niet.

In Photoshop heb ik de kleuren en de textures toegevoegd, omdat het werken met layers daar gemakkelijker is. Ook zijn er meer blending mogelijkheden in PS.

Bewerkt: door matt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...