minkema Geplaatst: 24 januari 2011 Rapport Geplaatst: 24 januari 2011 hee mensen, ik ben bezig geweest met het maken van een dialog, maar als ik het script 'compile' geeft hij 1 warning: C:\Users\fts\Desktop\sa-mp03c\gamemodes\chillax.pwn(325) : warning 202: number of arguments does not match definition Hier zie je line 325 ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "Area69", "Welcome to Area69! /n Here you can follow a training to grow up to a pro-militair!/n You'll learn the basic stuff at 'Beginner'./n Just try it!", "Ok"); Reageren
.Timothy Geplaatst: 24 januari 2011 Rapport Geplaatst: 24 januari 2011 Voor de Pawno-compiler moet je het laatste argument (de laatste waarde) wel invullen, omdat ShowPlayerDialog wel alle waarden nodig heeft. Echter, als je de laatste waarde leeglaat (vul simpelweg "" in), wordt het door SA:MP gelezen alsof je de button niet gebruikt. De correcte code wordt dan: ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "Area69", "Welcome to Area69! /n Here you can follow a training to grow up to a pro-militair!/n You'll learn the basic stuff at 'Beginner'./n Just try it!", "Ok", ""); Reageren
minkema Geplaatst: 24 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 24 januari 2011 thanx man, ik heb nog een paar dingetjes, ze zijn klein, maar op de een of andere manier willen ze maar niet werken. (ben nieuw in scripten btw). -Animation: De bedoeling is eigenlijk dat hij de animatie doet dat hij een bomb plant, en dat hij dat voor een seconde of 2 doet, en vervolgens weer overeind gaat staan. Alleen als ik de pickup oppak, doet hij niets, de gate gaat wel open, maar de animatie doet hij niet. Ook geeft het script geen errors of warnings over de code. ApplyAnimation(playerid, "PED", "BOMB_PLANT", 3.4, 1, 1, 1, 1, 1, 1); -Createpickup in OnPlayerPickUpPickup: Omdat de bedoeling is dat er een nieuwe pickup ge-create word op het moment dat de ene pickup word gepakt, heb ik het zo gedaan: if(pickupid == Pickup7) { MoveObject(Gate1, 209.72979736328, 1874.9516601563, 8.571362495422, 0.50); ApplyAnimation(playerid, "PED", "BOMB_PLANT", 3.4, 1, 1, 1, 1, 1, 1); Pickup8 = CreatePickup(playerid, 1317, 8, 211.2209, 1867.2521, 13.1406, -1); } if(pickupid == Pickup8) { MoveObject(Gate2, 211.28684997559, 1866.3059082031, 8.823017120361, 1.00); } return 1; } Alleen dan krijg ik de volgende warns: C:\Users\fts\Desktop\sa-mp03c\gamemodes\chillax.pwn(333) : warning 213: tag mismatch C:\Users\fts\Desktop\sa-mp03c\gamemodes\chillax.pwn(333) : warning 202: number of arguments does not match definition ???, mischien een lompe vraag die heel simpel is, maar ik kom er niet echt wijs uit. Reageren
Big Boss Geplaatst: 24 januari 2011 Rapport Geplaatst: 24 januari 2011 Een goede raad bij errors zoals deze (tag mismatch, number of arguments) is om eerst eens de functie op te zoeken op de wiki. CreatePickup heeft namelijk geen playerid parameter, omdat deze voor iedereen zichtbaar is. Reageren
killer37 Geplaatst: 25 januari 2011 Rapport Geplaatst: 25 januari 2011 probeer deze regel: Pickup8 = CreatePickup(playerid, 1317, 8, 211.2209, 1867.2521, 13.1406, -1); eens te vervangen met deze regel: Pickup8 = CreatePickup(1317, 8, 211.2209, 1867.2521, 13.1406, -1); En voor de animation vervang je deze regel: ApplyAnimation(playerid, "PED", "BOMB_PLANT", 3.4, 1, 1, 1, 1, 1, 1); met deze regel: ApplyAnimation(playerid, "PED", "BOM_Plant", 3.4, 0, 1, 1, 1, 1); Hopelijk doet alles het nu >>> Door VWO-er: Gigantisch citaat verwijderd, opdat de pagina niet onnodig wordt uitgerekt.<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.