Jump to content

Nieuwe Game PC

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil een nieuwe computer kopen, en daar wil ik wel goed mee kunnen gamen.

(Cod black ops, fifa 11, need for speed hot pursuit)

Is dit dan goed genoeg?

520W Voeding

Asus Moederbord

Intel Core i5 650 3.20GHz

6144MB DDR3 Werkgeheugen

ATI HD 5770 Fan 1024MB DDR5

500 GB SataII Hardeschijf

DVD Brander Samsung 24x SATA

Ik heb zelf echt geen verstand van welke voeding ik erin moet zetten :S

Is 520W goed genoeg?

Dan wou ik daarna ook nog graag een schatting van hoeveel jaar ik hiermee vooruit kan.

Want 't moet niet zo zijn dat deze computer over 2 jaar de nieuwste games niet meer kan draaien.

Bewerkt: door delete45
  • Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• delete45

15

• Hayte

12

• xelaim

8

• Kryziek

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Ik weet niet hoelang je ermee door kunt maar die games die je noemt zullen zeker wel goed draaien.

Alleen lijkt de voeding mij een beetje zwak. 150W erbij kan zeker geen kwaad. ;)

Ik weet niet hoelang je ermee door kunt maar die games die je noemt zullen zeker wel goed draaien.

Alleen lijkt de voeding mij een beetje zwak. 150W erbij kan zeker geen kwaad. ;)

Oke dan laat ik er een 750 W voeding inzetten

En dan vervang ik het asus moederbord door een standaart moederbord van intel.

En dan zet ik er 4 GB aan RAM geheugen op, dan zit ik weer binnen mijn budget ;-)

Ik kan er trouwens voor 4 euro extra ook nog een AMD Phenom2 X6 1055T 125W 2.80GHz inzetten moet ik dat doen?

Alvast bedankt,

delete45

Geplaatst:

600 Watt is meer dan voldoende, ook zou ik niet voor de x6 gaan. Dan is je grafische kaart iets te slecht, als je ergens op gaat upgraden zou het de grafische kaart moeten zijn.

Met deze samenstelling kan je zo'n 4 jaar vooruit, schat ik. Al kan zo'n schatting natuurlijk altijd veranderen. In positieve óf negatieve zin. Waar stel je hem trouwens samen?

Geplaatst:

Heel erg bedankt daar heb ik veel aan gehad!

En ik stel hem samen op www.cpscomputers.nl mijn oom heeft windows 7 gekocht en kan 'm dus zo bij mij installeren.

En omdat ik kan kiezen om er GEEN besturingssysteem op te zetten bespaar ik zo veel geld.

Geplaatst:

600 Watt is meer dan voldoende, ook zou ik niet voor de x6 gaan. Dan is je grafische kaart iets te slecht, als je ergens op gaat upgraden zou het de grafische kaart moeten zijn.

Met deze samenstelling kan je zo'n 4 jaar vooruit, schat ik. Al kan zo'n schatting natuurlijk altijd veranderen. In positieve óf negatieve zin. Waar stel je hem trouwens samen?

Bij een vriend van me was 650W niet voldoende voor een I5 (van de sandy bridge series dan wel) met de HD5750 en stuff

Geplaatst:

Dan was het waarschijnlijk geen A-merk maar een budget voeding. @TSer; je kan het beter bij een bedrijf zoals Azerty samen (laten) stellen, dan bespaar je waarschijnlijk meer geld.

Voor hoeveel euro? als ik weten mag.

€667,-

Alleen je krijgt er dan verder ook niets bij.

Ik heb nog een goed toetsenbord en 'n draadloze muis liggen (van m'n oude pc)

En speakers zitten ingebouwd in mijn scherm dus die heb ik ook niet nodig

Neem iets beters dan een HD5770 ;) GTX460 of HD5830 zou moeten voldoen voor een langere tijd.

Heb ik zelf al over na gedacht maar dan vind ik 'm een beetje aan de dure kant worden ;-)

En ik ben pas 13 jaar. Als ik met deze pc een jaartje of 4 / 5 vooruit kan is dat goed voor mij. Toch bedankt voor de tip!

Voor hoeveel euro? als ik weten mag.

€667,-

Alleen je krijgt er dan verder ook niets bij.

Ik heb nog een goed toetsenbord en 'n draadloze muis liggen (van m'n oude pc)

En speakers zitten ingebouwd in mijn scherm dus die heb ik ook niet nodig

Neem iets beters dan een HD5770 ;) GTX460 of HD5830 zou moeten voldoen voor een langere tijd.

Heb ik zelf al over na gedacht maar dan vind ik 'm een beetje aan de dure kant worden ;-)

En ik ben pas 13 jaar. Als ik met deze pc een jaartje of 4 / 5 vooruit kan is dat goed voor mij. Toch bedankt voor de tip!

4 jaar vooruit? Ik zou eerder zeggen 1-2 jaar. En voor deze setup is 400-450 Watt van een A-merk al meer dan genoeg (ter illustratie : ik heb 2xHD6850, oc'ed naar 820 core, een phenomIIx6 1055t, oc'ed naar 3,8ghz met 1,45Vcore, en een xfx voeding van 650 Watt. Op full load trek ik ongeveer 450 Watt van het stopcontact dus neem dat mijn voeding een overdreven 90% efficiënt is, heb verbruik ik 405 Watt. Op pieken mag je rekenen 600-650 Watt. Een kwalitetisvoeding zoals die van xfx kan pieken verdragen van 750+ Watt..

Ik zou nu besparen op men graka, een HD 5750 nemen, en een sandy bridge i5 2500 erin stoppen.

Vanaf je 15 bent, kun je een vakantiejob doen, en kun je er een betere graka in steken. Ik zou met dat budget trouwens zelf assambleren, anders neemt dat 1/10 van je budget in.

Bewerkt: door xelaim
Geplaatst:

Hmmmmm

Ik zie dat de meningen verschillen.

Maar als 500 W inderdaad ruim voldoende is doe ik wat jij zegt en upgrade ik mijn processor.

Geplaatst:

Hmmmmm

Ik zie dat de meningen verschillen.

Maar als 500 W inderdaad ruim voldoende is doe ik wat jij zegt en upgrade ik mijn processor.

Let er wel op dat het een kwaliteitsvoeding is, wijk niet af van de merken : xfx, antec, corsair, OCZ, seasonic. Er zijn vast wel nog andere, maar deze komen in mij op.

Geplaatst:

Geef ons gewoon het budget en dan stellen wij er eentje samen voor je op azerty.nl. Ik weet vrijwel zeker dat je een beter systeem zal krijgen voor hetzelfde bedrag.

Geplaatst:

Ik had zelf een budget in gedachten van ongeveer 720 euro.

Maar dat mag wel een tientje afwijken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...