Jump to content

graag wat hulp en advies


loatty

Recommended Posts

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • loatty

    22

  • Hayte

    8

  • wesley123

    7

  • -TonyStark-

    7

oké, thanks, als ik GTA IV maar kan spelen, dan ben ik al zeer tevreden! :puh:

dus, om een lang verhaal kort te maken, is die optie 2 goed genoeg om GTA IV te draaien en te spelen, zij het op low settings?

>>> Door Hanneswasco: Alweer een dubbelpost. Gelieve je bericht te bewerken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

OPTIE 2:

Moederbord: Intel moederbord met P55 chipsets.

Processor: Intel Core-2-Quad i5-760 2,8ghz + GT.

Geheugen (RAM): DDR3 1333mhz kingston 4gb (2x2gb).

Harde schijf: HDD 3,5 7200tpm Sata-II 500gb.

Videokaart: Pci-E VGA Nvidia Cuda GT240 1024mb.

Buiten het feit dat de modellen die je hier aangeeft eigenlijk niet bestaan is het een en ander niet helemaal inorde..

Het moederbord, daar kan ik niks over zeggen, daar is te weinig info over.

De processor is idd wel goed, niks mis mee een Intel Core i5 760.

Het RAM geheugen is ook wel OK al is 4gb in deze tijd het minimum

De hardescijf, 500GB, dat is een beetje zonde want een 1TB (1000GB) kost tegenwoordig 50 euro, het prijsverschil is echt te weinig om het niet te doen.

Dan komen we tenslotte aan bij de videokaart, een nVidia GeForce GT240 met 1GB... dat is ook best jammer want deze kaart is niet echt geweldig, deze kaart kan je krijgen vanaf ongeveer 60/70 euro, niet de kaart die je wilt hebben voor gaming, als je nVidia wilt dan zou ik gaan kijken naar de modellen met GTX ervoor i.p.v. GT

Naar mijn idee zou de GTX460 een goede keus zijn maar die is een stuk duurder.

ATi/AMD kan je ook voor gaan maar dat is weer een ander verhaal met de modellen.

Als ik jou was zou ik hier dus een pc samenstellen en dan met je lijstje naar die "dude" van de pczaak gaan.

edit:

PS: wat ik mij wel afvraag bij de systeemeisen: minimaal: NVIDIA GeForce 7900, aanbevolen: NVIDIA GeForce 8600

de 7900 is ouder dan de 8600, maar de 9 van de 7900 duidt aan dat de kaart hoger in de serie staat dan de 6 van 8600 ook als je de snelheden vergelijkt:

GeForce 7900 GS/GeForce 7900 GT = 42.2 GB/s (de gtx is 51.2 GB/s, dat is al iets meer)

maar dan nu:

GeForce 8600 GT DDR2 = 12.8 GB/s

GeForce 8600 GT GDDR3 = 22.4 GB/s

GeForce 8600 GTS = 32 GB/s

wat dus zou betekenen dat de kaart bij minimum sneller is dan aanbevolen...

hoe verklaren jullie dit?

Bewerkt: door paolo
Link to comment
Delen op andere websites

@loatty, wil je ons even de naam geven van die winkel?

@Paolo, de minimale eis voor IV is een 7900 met 256 MB aan geheugen. de recommended is een 8600 met 512MB. Het gaat volgens mij om het aantal geheugen, aangezien IV een spel is wat redelijk veel geheugen van je grafische kaart eist.

Link to comment
Delen op andere websites

hé, de naam van die winkel, waarom, als ik vragen mag?

Volgens mij omdat we dan op het internet kunnen opzoeken of je er ook computers kan samenstellen, wat een pak goedkoper uitkomt. ;)

Dat van die dubbelposts is niet zo erg, let er in het vervolg gewoon even op. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik ben gewoon aan die zaak gebonden, zolang het geld van m'n ouders komt (:duh:), maarre......eerst toch nog even een vraagje, wat is er dan mis met het RAM?

En ik was ook al van plan om nog even achter de opties bij zaak aan te gaan, ik wacht daar nog even op, if you don't mind:bier:.

Link to comment
Delen op andere websites

ehm, toen die peiling er nog stond, was aangegeven dat het RAM een probleem kon zijn, IDK wie dat heeft aangevinkt, maar het is dus geen probleem?

enne.....die kaarten die Paolo noemde zijn goed genoeg voor GTA IV? :?

Link to comment
Delen op andere websites

ehm, toen die peiling er nog stond, was aangegeven dat het RAM een probleem kon zijn, IDK wie dat heeft aangevinkt, maar het is dus geen probleem?

enne.....die kaarten die Paolo noemde zijn goed genoeg voor GTA IV? :?

nja ik noemde de GTX460 op als mogelijke kanidaat, en als je daar geen GTA IV mee kan spelen... o.o

Bewerkt: door paolo
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu een nieuwe PC op het oog, om GTA IV mee te spelen, het enige probleem dat rest is de videokaart, in deze optie zit een Nvidia GeForce GT240 (1024mb). ik wil enkel een kaart goed genoeg om GTA IV te draaien en te spelen, het mag op low(est) van mij, maar minimaal 10 FPS, als het even kan, heeft iemand enig idee of deze kaart toereikend is?

zoniet, post A.U.B. een comment, en raad een andere aan, ik hoef geen super kaarten, gewoon een goede, tenzij deze goed genoeg is....

dank u! :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...