Jump to content

PSP 2 / NGP!

flippie13

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Vandaag (27 januari) is de PSP2 aangekondigd door Sony, de opvolger van de huidige PSP. Het eerste wat opvalt is de grote van het apparaat, groter dan de huidige PSP, veel groter dan de Iphone, maar als goedmakertje, volgens Sony, wel PS3 waardige graphics.

psp2comp.jpg

De PSP2 / NGP! zal iniedergeval hebben:

• Twee analoge sticks.
  • Een (multi)screen.
  • Touchpad op de rug.
  • Camera op de voor en achterkant (niet bekend hoeveel megapixel, we gokken voor 0.3 en achter 3.2 of 5.0)
  • Stereo speakers en een mic
  • SixAxis controlls
  • GPS
  • WiFi (AdHoc en Infrastructure)
  • 3G
  • Bluetooth2.1

Ook zijn er enkele games al aangekondigd, denk hierbij aan:

• Call of Duty
  • Broken
  • Gravity Daze
  • Hot Shots Golf
  • Hustle Kings
  • Killzone
  • LittleBigPlanet
  • Little Deviants
  • Reality Fighters
  • Resistance
  • Smart As
  • Uncharted
  • WipEout

Zelf ben ik iniedergeval te spreken over de nieuwe PSP2 en ik zal hem zeker goed in de gaten houden om een eventuele release date te prikken in me agenda. :)

thumbnailusaspxfilepsp2.jpg

Filmpjes en ander beeldmateriaal

Gameplay Uncharted:

Officiële trailer:

500x_phptgl0m4photo11.jpg

ngphw127.jpg

5391827625f3ebc70dbeo.jpg

5391827373c9efc8b021o.jpg

Alle informatie afkomstig van

deze, deze en deze sites

Bewerkt: door flippie13
  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Hayte

11

• TekaLoca

9

• -TonyStark-

5

• GolfG60

4

Ik ben zeer geintresseert in dit apparaatje. Hoop alleen op wat meer games :)

Ook zie ik dat het Trophies heeft, leuke toevoeging aan de PSP :)

Bewerkt: door TekaLoca
Geplaatst:

Ik vind het idioot. Het eerste probleem als ik naar die plaatjes kijk; het nieuwe OS. Welk 5-jarig kind hebben ze daarvoor van de straat geplukt een half uurtje voor de aankondiging? Dat ziet er zo verdomme butt-ugly uit, no way dat iemand die serieus heeft voorgesteld. Dan het ding zelf. Een touchscreen én analoge knopjes? Wtf? Het hele idee van touchscreen was om knoppen te elimineren, waarom zou je er in godsnaam dan knoppen bij doen? Je doet óf knoppen, óf touchscreen. Dan dat touchpad ding op de rug, dat lijkt me ook niet handig werken. Ik zie het gewoon totaal niet voor me om dat ding achterop te gaan lopen krabben of whatever. Ook moeten jullie niet zo veel letten op het PS3-graphics gedeelte, dat zal alleen bij relatief simpelere spellen gebeuren zoals FPS'jes en race spellen. Verwacht niet opeens IV te kunnen spelen of zoiets dergelijks, dat is gewoon te veel gevraagd. Dat SIXAXIS gebeuren en alle andere rommel lijkt me ook stik irritant, moet je je hele hand bewegen, én met de knopjes spelen, én nog steeds je hoofd draaien zodat je kan zien wat er op je scherm gebeurt.

Nee, dit lijkt mij totaal niks. Gewoon iPhone met knopjes en knuppeltjes, en het zou me niks verbazen als er een GIGANTISCH prijs kaartje aan dit ding hangt, ik schat minimaal 400-500 euro.

Geplaatst:

Wat ik me afvraag, watvoor schijfjes gaan er in die PSP? Aangezien er speciaal nieuwe games voor komen mag ik aannemen dat de oude UMD's niet meer gebruikt worden?

Geplaatst:

Er komt een opvolger van de UMD, volgens tweakers.net. Wat ik ergens anders heb gelezen, is dat ze misschien soort van geheugenkaartjes doen, zoals de DS nu heeft, waar je ook dingen op kunt opslaan, zoals je opgeslagen spellen.

Geplaatst:

Ik voorspel dat dit ding episch gaat failen. Ten eerste ziet 'ie er niet uit, hij is veel te groot en lomp om mee te bellen. Ten tweede denk ik niet dat dat touchscreen op de achterkant gaat werken, daar zit je toch constant met je vingers op? Ik snap niet waarom Sony zich niet wat meer bezig houdt met de PS3, in plaats van de PSP duizend keer zonder succes opnieuw te releasen.

Typisch gevalletje Ngage als je het mij vraagt.

Geplaatst:

Die grafics die tot nu toe bekend zijn. O_O . WOW! PS3 grafics op zakformaat. Deze ga ik zeker kopen.

Can't wait to get it!

Geplaatst:

@ matt: Met de PSP 2 kun je niet bellen, daarvoor hebben ze weer de PSP Phone ontwikkeld. Een beetje geldklopperij als je het mij vraagt.

Maar wat betreft de PSP 2, het apparaatje ziet er op zich wel goed uit. Maar is het niet allemaal een beetje van hetzelfde? Ik bedoel, touchscreen en dergelijke zit nu (bijna) wel op elke handheld. Het is handig en Sony moet natuurlijk ook met de tijd meegaan, anders verdwijnt de concurrentie. De games spreken me wel aan en hopelijk heeft het PS3 waardige graphics maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Mij hebben ze nog niet overtuigd om dit apparaat te halen, dan koop ik toch liever een Iphone.

Filmpje met gameplay van uncharted:

en Hoofdpost bewerkt.

Bewerkt: door flippie13
Geplaatst:

@ matt: Met de PSP 2 kun je niet bellen, daarvoor hebben ze weer de PSP Phone ontwikkeld. Een beetje geldklopperij als je het mij vraagt.

Het is totaal geen geldklopperij, integendeel. Ja, ze hadden een super gadget kunnen ontwikkelen waarmee je kan bellen, op een hoge grafisch kwaliteit kan gamen, alles. Maar denk eens aan je portemonnee? Zo'n ding zou dan meer kosten dan de gigantisch overpricede iPhone.

Oh, en btw, Sony zal waarschijnlijk meerdere modellen uitbrengen van de PSP 2, zoals de iPad.

Geplaatst:

Ik heb die Uncharted demo ook al gezien en ik vind het wel vet :) . Eindelijk gaat Sony echt iets van de PSP maken. Een echte portable PS3. Een andere verbetering vind ik dat de PSP eindelijk 2 knuppels heeft. Die NGP Lijkt me meer waard om te kopen dan de 3DS. Met spellen van PS3 kwaliteit en nieuwe verbeteringen. Ik wil er eerst wel wat meer van zien. Als ik dat ding zo zie denk ik niet dat de prijs erg veel zal verschillen met de PS3

Geplaatst:

Dan het ding zelf. Een touchscreen én analoge knopjes? Wtf? Het hele idee van touchscreen was om knoppen te elimineren, waarom zou je er in godsnaam dan knoppen bij doen? Je doet óf knoppen, óf touchscreen.

Waarom heeft een DS knopjes? Waarom heeft iedere touchscreen telefoon knoppen.

Alleen touchscreen werkt gewoon niet, en al helemaal niet met games, zoals GTA of CoD.

Daarnaast heb ik niet het idee dat touchscreen er is om knoppen overbodig te maken, he Blackberry Torch.

Maar om zo op dat ding te reageren, ligt het aan mij of zijn de X-O-□-Δ knoppen wel erg klein?

Denk dat als ze een GO aanpassen en daar twee analoge sticks erop zetten, evt. een trackpad en/of touchscreen dat ze al veel beter bezig zijn.

Dit ding wordt huge.

Een PSP-2000 is al amper in je broekzak te krijgen, laat staan als ie nog een anderhalfe cm groeit.

Jammer dat Sony hetzelfde doet als Nintendo, meer troep op dat ding dumpen, ding laten groeien en eruit laten zien als een imitatie DS/PSP of als kinderspeelgoed met hun flashy rommel erop.

Geplaatst:

Dan het ding zelf. Een touchscreen én analoge knopjes? Wtf? Het hele idee van touchscreen was om knoppen te elimineren, waarom zou je er in godsnaam dan knoppen bij doen? Je doet óf knoppen, óf touchscreen.

Waarom heeft een DS knopjes? Waarom heeft iedere touchscreen telefoon knoppen.

Alleen touchscreen werkt gewoon niet, en al helemaal niet met games, zoals GTA of CoD.

Ik wist dat iemand zoiets ging zeggen. De knoppen bij een DS en bij een telefoon is om dingen te doen die gewoon lastig met een touchscreen zijn, zoals "terug naar hoofdmenu". Wat Sony heeft gedaan is een uitgebreide knoppen stelsel gedaan, én een touchscreen. Dit is gewoon geen handig formaat imo om met één hand vast te houden en dan te kloten met een touchscreen.

Ik wist dat iemand zoiets ging zeggen. De knoppen bij een DS en bij een telefoon is om dingen te doen die gewoon lastig met een touchscreen zijn, zoals "terug naar hoofdmenu". Wat Sony heeft gedaan is een uitgebreide knoppen stelsel gedaan, én een touchscreen. Dit is gewoon geen handig formaat imo om met één hand vast te houden en dan te kloten met een touchscreen.

Heb je door dat een DS even veel knoppen heeft?

3DS heeft een analoge stick minder, en de normale DS twee analoge sticks minder.

Over het formaat, daar geef ik je gelijk in, daarom ook het gedeelte dat ik schreef over de GO, ik denk dat het daarmee beter zou zijn.

Ik heb zelf een iPod/iPhone, en een PSP 2000 en een DS Lite en heb er zowel GTA als FPS op ze allemaal gespeelt.

En de iPod, dat gamed kut, zwaar kut, Plants VS Zombies en Angry Birds werkt een touchscreen goed, maar sommige spellen hebben gewoon knoppen nodig.

En dan GTA op de DS, en de magie tussen knoppen en touchscreen is goed imo.

En toen speelde ik het op de PSP, en dan merk je dat je dan een touchscreen gewend bent en dat het leuk werkt en dat alleen met knoppen je minder in de game trekt als ware.

Speel voor de lol maar eens een Super nintendo game op een iPod touch, werkt niet zo goed hoor, echt niet.

Bewerkt: door GolfG60

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...