Jump to content

Missie naar Kunduz (Afghanistan)

Recommended Posts

Geplaatst:

Dat hier nog geen topic van was :cab:

De politiek staat weer eens op zijn kop: wel of niet een nieuwe missie naar Kunduz (Afghanistan). Op dit moment zijn VVD, CDA, D66, GroenLinks, ChristenUnie en SGP voor, terwijl PvdA, PVV, SP en Partij vd Dieren tegen zijn. Dus, zoals het nu lijkt, een kleine meerderheid voor de missie.

Wat vinden jullie? Moeten we er ons er wel of niet mee bemoeien?

• Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

5

• ikt

5

• Dutchy3010

5

• Flashingdemon666

5

Geplaatst:

Als het aan mij zou liggen zou ik zeggen, nee niet gaan.

Er is grote onzekerheid in dat land(qua veiligheid voor personeel), en ik weet zeker dat je een politiemacht niet in 18 weken(=minder dan een halve jaar) kunt opbouwen. Daar ben je zeker wel talloze jaren voor nodig. Ikzelf zie het meer als een beetje voor janlul heen gaan.

Geplaatst:

Is GroenLinks nu wel voor? De onderhandelingen zijn dus afgerond.

Ik weet niet of ik er voor moet zijn, het is natuurlijk goed dat je mensen daar hun eigen land leert beschermen, maar je leidt ook Taliban krijgers op... En deze hele discussie wordt opgeblazen omdat Rutte zijn eerste "verlies" kan leiden, verder is het voor Nederland niet zo bijzonder.

Geplaatst:

"The Beggar's Army" terug naar Afganistan? Niet doen, tenzij je als land op defensief gebied een nog grotere flater wil slaan dan al reeds is gebeurd naar andere NAVO landen toe.

(De Nederlanders zijn in Afganistan meerdere keren vanwege gebrekkig materiaal bij andere NAVO landen gaan vragen om materiaal zoals wapens etc. Dit "bedelen" was voor de Aussies ter plaatse reden genoeg om onze Defensie te bestempelen als "bedelaarsleger", oftewel een "Beggar's Army")

Geplaatst:

Ik denk ook niet dat het verstandig is om te doen. Zolang er nog zoveel corruptie en wanorde is, heeft de politie daar geen kans van slagen. De helft van de opgeleide agenten wordt afgeknald en de andere helft wordt corrupt om niet te worden afgeknald.

Geplaatst:

Ik zeg zelf wel gaan

Kan niet goed uitleggen waarom. De hulp is er iig wel nodig.

Ja, maar al die andere Navo landen die blijven lekker in een kamp lekker pokeren, dus moet Nederland het maar weer doen. Wij hebben genoeg gedaan voor Afghanistan, Amerika moet weer zo gaan bedelen bij ons voor hulp, terwijl zij lekker in hun kanpje blijven.

Zoals Wesley_GTA al zei kan je in 18 weken geen politiemacht opbouwen, dat duurt minstens een halfjaar of langer.

Geplaatst:

Nou, het hoge woord is eruit. De kamer is voor een missie naar Kunduz.

Voor de internationale betrekkingen is het slim, maar of de missie op zich de moeite en het gevaar waard is, wacht ik nog maar even af. Daar ben ik zeker niet van overtuigd. Maar aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om over onderwerpen in de politiek te oordelen, wanneer ik ergens weinig tot geen verstand van heb. Ik weet niet hoe hoog het risico statistisch is, ik weet niet of het statistisch nut zou hebben, etc. Jullie kunnen ook zeggen "het lukt toch niet", maar ook daar heb ik geen (statistisch) bewijs voor gezien. Dus ik beperk mijn mening tot een "niet overtuigd" en wacht even af...

Geplaatst:

Ik zeg zelf wel gaan

Ja, maar al die andere Navo landen die blijven lekker in een kamp lekker pokeren, dus moet Nederland het maar weer doen. Wij hebben genoeg gedaan voor Afghanistan, Amerika moet weer zo gaan bedelen bij ons voor hulp, terwijl zij lekker in hun kanpje blijven.

Zoals Wesley_GTA al zei kan je in 18 weken geen politiemacht opbouwen, dat duurt minstens een halfjaar of langer.

Als het maar gebeurt. F*ck die luie Amerikanen.

Nou, het hoge woord is eruit. De kamer is voor een missie naar Kunduz.

Voor de internationale betrekkingen is het slim, maar of de missie op zich de moeite en het gevaar waard is, wacht ik nog maar even af. Daar ben ik zeker niet van overtuigd. Maar aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om over onderwerpen in de politiek te oordelen, wanneer ik ergens weinig tot geen verstand van heb. Ik weet niet hoe hoog het risico statistisch is, ik weet niet of het statistisch nut zou hebben, etc. Jullie kunnen ook zeggen "het lukt toch niet", maar ook daar heb ik geen (statistisch) bewijs voor gezien. Dus ik beperk mijn mening tot een "niet overtuigd" en wacht even af...

:dans:

Geplaatst:

Lekkere instelling, maar denk wel even dat dit geld kost, dat wij met z'n allen ophoesten. Een gloednieuwe missie terwijl ze op dit moment een personeelstop hebben bij Defensie. Kun je wel weer zien hoe goed ze weer met geld omgaan.

Geplaatst:

Ik zeg zelf wel gaan

Whahahahahahaha,

Als er 1 land lui was was Nederland het wel. We kwamen daar om een redelijk rustig gebied onder controle te houden en het is nu 1 van de gevaarlijkere gebieden daar.

Geplaatst: (bewerkt)

De NAVO zorgt er nu al meer dan 40 jaar voor dat er geen oorlog is in Westerse landen. We kunnen nu niet in een tentje gaan zitten pokeren en alleen van de voordelen profiteren. Ik ben voor, want we moeten ook iets doen om geen oorlog te krijgen, al is het maar een poging tot.

Bewerkt: door Cabyon
Geplaatst: (bewerkt)

Ik pleit er niet alleen voor om niet naar Afghanistan te gaan. Ik pleit er voor om defensie langzaam maar zeker te ontmantelen. Een paar honderd man on-call houden voor als er een keer zandzakken gelegd moeten worden, wat f-16's om foto's te maken, maar verder gewoon alles verkopen en stoppen met de hele handel. Als we een betere wereld willen zal iemand het voortouw moeten nemen, al is het maar voor de eigen gemoedsrust.

En nou zullen er mensen zijn die beginnen te steigeren dat het dan niet meer veilig zou zijn ofzo. Nonsens, Costa Rica heeft al sinds de jaren 50 geen leger meer, en die handhaven zich prima.

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:

Onzin. Ze moeten zichzelf maar eens gaan gedragen in dat land van ze. Dit kost ons natuurlijk weer bakken met geld en het levert niks op behalve dood.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...