Jump to content

Missie naar Kunduz (Afghanistan)


Dutchy3010

Recommended Posts

Als iedereen nou op de PVV gaat stemmen... Ik ben serieus blijer als de PVV aan de macht komt, in plaats van VVD. Alles op d'n uitverkoop en VS' poep eten.

Ik ben benieuwd. Ik ben ZEER benieuwd of Wilders nog zo'n grote bek heeft als hij het werkelijk zelf moet doen, en niet alleen met het vingertje kan wijzen naar wat anderen verkeerd doen. Maarja, dit gaat weer een beetje offtopic. ^_^

Ik ben het wel met Jacky eens trouwens, wij zijn niets als Nederland en moeten dus wel beetje maatjes blijven met de grote heren. Maar als een missie gevaarlijk is en het waarschijnlijk niets of nauwelijks iets oplevert, zou ik toch eerder nee zeggen. Ik denk dat het minder kost en meer oplevert wanneer ze paar duizend man naar Nederland en andere deelnemende landen halen, en die trainen. Kost minder geld (want is niet in een oorlogsgebied, dus minder bescherming e.d. nodig, enz), is minder gevaarlijk en waarschijnlijk ook een stuk effectiever. Hoe moet je iets leren als je weet dat je elk moment voor je kop geschoten kan worden? Dat lijkt me tamelijk lastig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    5

  • ikt

    5

  • Dutchy3010

    5

  • Flashingdemon666

    5

Nee, Defensie hier houden en laten papierprikken op de Nederlandse thuisbasis, dat kost geen geld. :bonk:

Daarom pleit ik er ook voor om defensie in te slinken tot een paar 100 man (voor noodhulp in eigen land), 2 f-16's om foto's te maken en een paar trucks voor eventuele evacuaties. Het is misschien nogal rigoureus om meteen duizenden militairen te ontslaan. Dus daarom zou ik geen nieuwe militairen meer in dienst nemen en zo vervolgens dus de krijgsmacht laten krimpen. Scheelt bakken met geld en defensie is de laatste 60 jaar overbodig gebleken.

Link to comment
Delen op andere websites

Defensie inkrimpen lijkt me nou niet echt een goed plan. Momenteel werken er zo'n 68.000 mensen. Als je dat wil terugbrengen naar een paar honderd, houd je dus ongeveer 1% over. Stel dat (je wilt er niet van uitgaan, maar je moet er op voorbereid zijn) door hevige regenval en dooi de grote rivieren weer eens volledig overstromen, maar dan ook zo erg dat het leger ingezet moet worden, dan redden die het ook niet met die paar honderd man en die handvol trucks die ze nog hebben. Bovendien wil jij defensie inkrimpen middels een uitsterfcontructie. Hoe lang denk je dat het duurt voordat het dan zover is? En wie zegt dat als we dertig jaar verder zijn, dat de internationale gemeenschap die we West-Europa noemen dan nog steeds zo rustig is?

Ik vind de grootte van onze defensie prima zo. Het is een grote werkgever, en ik vind het goed dat Nederland internationaal zijn gezicht laat zien waar dat nodig is. Misschien zijn wij wel niet degenen die het verschil maken, maar we moeten toch trots zijn op de goede resultaten die behaald worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Defensie inkrimpen lijkt me nou niet echt een goed plan. Momenteel werken er zo'n 68.000 mensen. Als je dat wil terugbrengen naar een paar honderd, houd je dus ongeveer 1% over. Stel dat (je wilt er niet van uitgaan, maar je moet er op voorbereid zijn) door hevige regenval en dooi de grote rivieren weer eens volledig overstromen, maar dan ook zo erg dat het leger ingezet moet worden, dan redden die het ook niet met die paar honderd man en die handvol trucks die ze nog hebben.

Dan rust je zowel de brandweer als de politie uit voor het overnemen van die taken. Voor de 2x dat een riviertje overstroomt in Nederland hoef je echt geen leger te hebben.

Bovendien wil jij defensie inkrimpen middels een uitsterfcontructie. Hoe lang denk je dat het duurt voordat het dan zover is? En wie zegt dat als we dertig jaar verder zijn, dat de internationale gemeenschap die we West-Europa noemen dan nog steeds zo rustig is?

Vergeet niet dat militairen doorgaans niet tot hun 60ste bij defensie blijven werken. Veel militairen stoppen op hun 30ste/35ste. Dus zelfs de militairen die nu nog beginnen kun je binnen 15 jaar uitgewerkt hebben.

Daarnaast kun je een aantal militairen die daarvoor in aanmerking komen een baan aanbieden bij de politie, agenten hebben we nooit te veel.

Ik vind de grootte van onze defensie prima zo. Het is een grote werkgever, en ik vind het goed dat Nederland internationaal zijn gezicht laat zien waar dat nodig is. Misschien zijn wij wel niet degenen die het verschil maken, maar we moeten toch trots zijn op de goede resultaten die behaald worden.

De begroting voor defensie is, als ik me niet vergis, iets meer als 8 miljard. Misschien kunnen we 7,5 miljard daarvan in dringende zaken steken zoals onderwijs en zorg, ipv de bodemloze zandbak die Afghanistan heet.

En een defensie om het land te verdedigen is niet echt nodig. Costa Rica doet het immers al 60 jaar zonder defensie, en wat dat betreft gaat het prima met dat land.

Link to comment
Delen op andere websites

Terugtrekken die hap. Laat ze maar aan hun lot over. Ik vind het gewoon niet kunnen dat wij als westerlingen andermans interne problemen gaan oplossen. Godverju, voordat Amerika & co. in het Midden-Oosten begon te rommelen hadden ze het daar verrekte goed. Welliswaar een dictatuur, maar als je je bek hield en gewoon werkte, was de stad zoiets als een stad hier. In de bergen was het ook prima. Geen soldaten die random mortieren op zogenaamde terroristen schieten. (Wie is hier nou eigenlijk terrorist? WIJ zijn godverdomme de terroristen daar. We jagen iedereen op, schieten iedereen en alles aan flarden. Wij zijn nog erger dan af en toe een verdwaalde moslimmanneke die even een bommetje opblaast waarbij 10 mensen omkomen.)

Laat ze het zelf maar uitzoeken. Dat is ook de enige correcte manier om culturen op hun eigen manier te laten evolueren. Weet je, Christenen waren vele malen erger in de middeleeuwen dan de Moslims. Zij houden geen kruistochten met duizenden om iedereen te vermoorden die niet van geloof wilt wisselen. De Islam is een paar honderd jaar later tot stand gekomen godverju, dat ze nu qua geloof nog 400 jaar achterlopen is hartstikke logisch. Laat ze doen wat ze doen.

tl;dr: fuck iedereen, klotewereld (met name witte mensen die zich overal mee bemoeien en denken dat normen en waarden overal universeel gelden, terwijl zij juist degenen zijn die onrust en onheil brengen)

Link to comment
Delen op andere websites

Godverju, voordat Amerika & co. in het Midden-Oosten begon te rommelen hadden ze het daar verrekte goed.

Amerika begon daar helemaal niet te rommelen. Het begon rond de eerste wereldoorlog met Engeland. Anders was het ottomaanse rijk ook nooit betrokken geraakt bij de eerste wereldoorlog. Maar het blijkt tegenwoordig mode te zijn om de VS en Israel van alles de schuld te geven

Welliswaar een dictatuur, maar als je je bek hield en gewoon werkte, was de stad zoiets als een stad hier.

Net als in China, maar zou jij graag in China wonen? (vanuit een politiek standpunt, niet om de mooie omgeving)

In de bergen was het ook prima. Geen soldaten die random mortieren op zogenaamde terroristen schieten.

Dus terroristen bestaan niet volgens jou? Ben jij ook zo'n figuur die geloofd dat de holocaust nooit gebeurt is en dat inentingen chips bevatten waarmee de overheid je kan volgen?

Weet je, Christenen waren vele malen erger in de middeleeuwen dan de Moslims.

In de middeleeuwen was bijna heel europa christelijk. Het ging toen puur om landje veroveren, dat had weinig met geloof te maken omdat iedereen het zelfde geloof had. (totdat de protestanten kwamen)

tl;dr:

Wat was tl;dr, bovenstaande posts? NandroDavids heeft wat opheldering gegeven. _O_

fuck iedereen, klotewereld (met name witte mensen die zich overal mee bemoeien en denken dat normen en waarden overal universeel gelden, terwijl zij juist degenen zijn die onrust en onheil brengen)

arme jongen, ga maar lekker met je alluminium folie hoedje in je moskee zitten, daar kan de enge blanke regering je gedachten niet lezen. ;)

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

tl;dr:

Wat was tl;dr, bovenstaande posts?

Too long, didn't read. Oftewel teveel tekst, ga ik niet lezen.

Dat bedoelt Flashingdemon666 volgens mij niet. Hij weet wel wat 't betekent, maar vraagt zich af waar ikt op doelde. Volgens mij bedoelde ikt daarmee: "Als je mijn post te lang vindt, hier een samenvatting: fuck iedereen, klotewereld..."

Link to comment
Delen op andere websites

tl;dr:

Wat was tl;dr, bovenstaande posts?

Too long, didn't read. Oftewel teveel tekst, ga ik niet lezen.

Dat bedoelt Flashingdemon666 volgens mij niet. Hij weet wel wat 't betekent, maar vraagt zich af waar ikt op doelde. Volgens mij bedoelde ikt daarmee: "Als je mijn post te lang vindt, hier een samenvatting: fuck iedereen, klotewereld..."

Correct. Ik weet niet of Ikt dat bedoelde, maar dat geeft wel wat opheldering omdat ik niet snapte waar het naartoe ging. Ik zal het even in mijn quote aanpassen.

Link to comment
Delen op andere websites

Amerika begon daar helemaal niet te rommelen. Het begon rond de eerste wereldoorlog met Engeland. Anders was het ottomaanse rijk ook nooit betrokken geraakt bij de eerste wereldoorlog. Maar het blijkt tegenwoordig mode te zijn om de VS en Israel van alles de schuld te geven

Engeland is de hoofdveroorzaker van het dumpen van joden in de woestijn. Maar daar hadden de Irakezen geen last van. Israël en de Palestijnen zijn een heel andere discussie.

Net als in China, maar zou jij graag in China wonen? (vanuit een politiek standpunt, niet om de mooie omgeving)

Ik woon liever in China en doe mijn ding, dan als leven in een land met totale instabiliteit, de kans dat je door je kop kan worden geschoten als je boodschappen gaat doen. Tenzij ik en mijn vrienden zelf gaan protesteren tegen de regering (Egypte atm), wil ik dat alles zijn gang gaat. Ik wil dus vooral niet doodgaan doordat iemand zich met andermans zaken gaat bemoeien.

Dus terroristen bestaan niet volgens jou? Ben jij ook zo'n figuur die geloofd dat de holocaust nooit gebeurt is en dat inentingen chips bevatten waarmee de overheid je kan volgen?
De holocaust is zeker gebeurt. Dat je gelooft dat de regering je niet kan volgen is totale naïviteit. Nederland heeft wereldwijd zowat in absolute getallen de meeste aftappingen, terwijl wij niet echt met zijn velen zijn. Terroristen bestaan zeker, maar iedereen moet wel nadenken voordat die zegt dat iemand een terrorist is. Tegenwoordig denken mensen bij terreur en terrorist aan mannetjes met tulbanden die bommen laten ontploffen nadat ze 'ALLAH A AKBAR' hebben geschreeuwd. FOUT. Een terrorist is iemand die onrust brengt. Niet iemand die zijn thuisland verdedigt tegen invallers. (De Taliban op hun eigen grond.) Als iemand jouw deur intrapt en je gezin begint overhoop te knallen, en jij terugschiet ben je volgens mij niet iemand die terreur verspreid.

In de middeleeuwen was bijna heel europa christelijk. Het ging toen puur om landje veroveren, dat had weinig met geloof te maken omdat iedereen het zelfde geloof had. (totdat de protestanten kwamen)

Landje veroveren doen we nu ook, maar nu gebruiken wij als terrorisme en "democratie" als argument in plaats van geloof. Etnische zuiveringen worden nu omgeruild voor het wegkapen van bronnen.

Wat was tl;dr, bovenstaande posts? NandroDavids heeft wat opheldering gegeven. _O_

td;dr betekent inderdaad "te lang, niet gelezen". Als iemand dit aan het einde van zijn post heeft staan en er staat een zin achter, is die zin een beetje de kern van de geschreven tekst. :)

arme jongen, ga maar lekker met je alluminium folie hoedje in je moskee zitten, daar kan de enge blanke regering je gedachten niet lezen. ;)

Ik heb niets tegen de regeringen. Ik heb wat tegen mensen die die leugens geloven dat ze daar reddingsmissies gaan doen. Kijk naar ontwikkelingshulp van jullie. Jouw centjes die je aan fondsen hebt gegeven. Weet je waar die aan worden uitgegeven? Het betalen van de baas (sinds de organisatie niet mag investeren in zichzelf met donatiegeld), het investeren in omstreden dingen (Jantje Beton investeert in clustermijnen). Hulporganisaties geven meer geld uit aan steekpenningen (om welliswaar het goede te doen, namelijk het bedragelijker maken voor de bevolking) dan aan het helpen van de bevolking zelf. Ze werken ook nauwelijks efficiënt: na tientallen jaren "hulp" is de situatie er minimaal op vooruit gegaan. Hoe het wel moet? Kijk naar de Chinezen. Hoe zeer ik ze ook niet liefheb, zij doen het wel goed. Bij hen gaat de bevolking er wel op vooruit en kunnen ze over enkele jaren zelf overleven. China doet het welliswaar voor natuurlijke bronnen, maar ze doen het wel goed. Geef een man een vis, heeftie een dag te eten. Geef de man een hengel en hij kan voortaan zelf voor zijn eten zorgen.

Cursus wereldpolitiek.

Woohoo, nu wil ik een tegenaanval van iemand. Discussiëren op het internet draagt blijkbaar lekker bij aan mijn schrijfkunsten voor Nederlands.

Link to comment
Delen op andere websites

De holocaust is zeker gebeurt.

Vaak zeggen mensen die zeggen dat terroristen verzonnen zijn door de media ook dat dingen als de holocaust verzonnen zijn. Maar gelukkig ben jij iemand die naar de feiten kijkt! :)

Dat je gelooft dat de regering je niet kan volgen is totale naïviteit. Nederland heeft wereldwijd zowat in absolute getallen de meeste aftappingen, terwijl wij niet echt met zijn velen zijn.

True, kijk maar naar mobiele telefoons. Maar dit was meer zoiets als hierboven, dat soort mensen geloven nog dat ze met inentingen je gedachten kunnen lezen. :7

Terroristen bestaan zeker, maar iedereen moet wel nadenken voordat die zegt dat iemand een terrorist is. Tegenwoordig denken mensen bij terreur en terrorist aan mannetjes met tulbanden die bommen laten ontploffen nadat ze 'ALLAH A AKBAR' hebben geschreeuwd. FOUT. Een terrorist is iemand die onrust brengt. Niet iemand die zijn thuisland verdedigt tegen invallers. (De Taliban op hun eigen grond.)

Hier ben ik het niet mee eens. Die allah akbar terroristen brengen zeker wel onrust door angst in te zaaien onder de lokale bevolking. Terroristen werken meer met een politiek en religieus doel tegen hun eigen bevolking. Zoals de taliban een half jaar geleden verschillende aanslagen pleegde op meisjesscholen, omdat ze vinden dat meisjes niet naar school mogen. EN zo zijn er wel meer aanslagen waarbij ik echt mijn vraagtekens zet of de taliban wel tegen de indringers gericht waren, en niet om de bevolking bang te maken om hun eigen idiologie te volgen.

td;dr betekent inderdaad "te lang, niet gelezen". Als iemand dit aan het einde van zijn post heeft staan en er staat een zin achter, is die zin een beetje de kern van de geschreven tekst. :)

Ik zie al wat ik niet snapte, ik dacht dat je td;dr gebruikte als iemand een hele lange tekst poste om te laten blijken dat zijn tekst te lang is. Bedankt voor de opheldering.

Ik heb niets tegen de regeringen.

Dat was maar een grapje, net zoals jij dat laatste met 'fuck iedereen klote wereld' ook niet letterlijk bedoelde. Daarom had ik er oo een ;) achter gezet.

Ik heb wat tegen mensen die die leugens geloven dat ze daar reddingsmissies gaan doen. Kijk naar ontwikkelingshulp van jullie. Jouw centjes die je aan fondsen hebt gegeven. Weet je waar die aan worden uitgegeven? Het betalen van de baas (sinds de organisatie niet mag investeren in zichzelf met donatiegeld), het investeren in omstreden dingen (Jantje Beton investeert in clustermijnen). Hulporganisaties geven meer geld uit aan steekpenningen (om welliswaar het goede te doen, namelijk het bedragelijker maken voor de bevolking) dan aan het helpen van de bevolking zelf. Ze werken ook nauwelijks efficiënt: na tientallen jaren "hulp" is de situatie er minimaal op vooruit gegaan.

Ik zie de "goede" doelen hier los staan van het feit dat we naar kunduz moeten of niet, maar je hebt wel een punt. Van een euro die je doneert, mag je van geluk spreken als daarvan 10 cent bij het daadwerkelijk doel komt.

Hoe het wel moet? Kijk naar de Chinezen. Hoe zeer ik ze ook niet liefheb, zij doen het wel goed. Bij hen gaat de bevolking er wel op vooruit en kunnen ze over enkele jaren zelf overleven. China doet het welliswaar voor natuurlijke bronnen, maar ze doen het wel goed. Geef een man een vis, heeftie een dag te eten. Geef de man een hengel en hij kan voortaan zelf voor zijn eten zorgen.

Als alles perfect gaat gaat het daar ook wel. Maar stel, je word aangereden om je weg naar huis en breekt je schouder, je kan dan voor een paar weken niet werken. En dan heb je daar ook geen eten. Misschien denk je dan: "O, maar die hebben vast ook wel familie die ze wat geeft" maar ze moeten meestal ook nog hun (groot)ouders te eten geven en verzorgen, omdat bejaardentehuizen alleen voor de elite zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik als moslim geloof ook zeker dat de holocaust bestaan heeft MAAR terroristen zijn inderdaad verzonnen!

De echte controllers achter de media zijn de zionisten, zij hebben ook hitler gefinancieerd en zij zitten ook achter de staat israel! Israel heeft nooit bestaan voor 1948! Voor 1948 leefden de Joden en Arabieren gewoon samen totdat Israel kwam. De echte terroristen zijn de amerikanen en israeliers. Ik haat geen joden, christen of wat dan ook. Ik haat ook geen mensen die geen geloof hebben. Ik heb wel wat tegen mensen die alles geloven wat de media zegt en nog durven te ontkennen ook. ik heb genoeg bewijs hier dat de Media gewoon gecontroleerd wordt. Het is lullig wat er gebeurd, er zijn doden gevallen om niks. Alleen maar om geld en macht. Voordat de Islam in Afghanistan kwam, was Afghanistan hindoeistisch. De hindoes hadden veel goud en het goud bleef ook in Afghanistan. Totdat de Amerikanen kwamen, al die gouden beelden staan nu gewoon in museums in Amerika! Wij zijn niet de terroristen! Amerika en de westerse EU landen zijn de terroristen! Ik heb trouwens niks tegen de mensen zelf maar de regeringen en overheden. Reageren hierop mag maar geen belachelijke antwoorden als bullshit enz want zelfs 70% van de Amerikanen denkt dat 9/11 een inside job was nou ik weet het wel 100% zeker! Ze geven ons moslims de schuld van alles. Zionisten haten de moslims en ook christenen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb genoeg bewijs hier dat de Media gewoon gecontroleerd wordt.

Nou, gooi 's op tafel dan. Ik ben wel benieuwd.

De media ook alweer niet maar wel dat israeliers wreed doen tegen christenen en moslims.

Wel zijn de meeste bazen van grote Tv-zender zionistisch en steunen israel.

Hier

en zionism en freemasonry zit ook in producten!

hier van coca-cola en als je deze niet gelooft weet ik het ook niet meer:

en zelfs de vatican (nep-christenen) doen hartelijk mee met israel en de NWO.

Klopt dat niet alles waar is maar toch het meeste wel. De vatican zijn voor NWo en eren Satan geen god.

en ze eren ook de dajjal (anti-christ)

* kan het filmpje niet plaatsen*

de nep al quaida acteurs:

*filmpje post ik in volgende bericht, ik heb teveel media files in me bericht staan*

en de RFID-chip bestaat echt ze gaan gebruikt worden in ID's, rijbewijsen, vaccins enzovoort.

en het gaat nog veel verder! Amerika gaat onder martial law oftwel:

Een politie staat waarbij privacy niet meer mogelijk is, het leger mag altijd invallen in je huis. Bij verzet wordt je als terrorist bestempeld.

Het is er trouwens al in de staat Arkansas! Als je Meer info wil, ik geef het je graag.

Link to comment
Delen op andere websites

**

Serieus wat een onzin weer. Je kunt wel 20 youtube filmpjes gaan posten, maar je gelooft toch zelf niet dat ik ze allemaal ga bekijken? Deponeer je stelling en beargumenteer dat, maar ga niet zeggen: 'de media wordt gecontroleerd' om vervolgens youtube filmpjes te gaan posten zonder verdere toelichting.. :bonk:

Wat moet ik zien in die filmpjes? Op welke tijdstippen? Duidt een stuk fragment in de context van je stelling. Met het zomaar lukraak plaatsen van youtube filmpjes overtuig je niemand.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...