Jump to content

Missie naar Kunduz (Afghanistan)

Recommended Posts

Geplaatst:

70% van de Nederlanders is tegen de missie volgens peilingen.

77% van de aanhang van GroenLinks is tegen de missie.

59% van D66 is tegen.

De missie gaat door. Democratie! :klap: Geweldig dat ik straks mag stemmen op partijen die hun kiezers totaal zullen negeren.

• Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

5

• ikt

5

• Dutchy3010

5

• Flashingdemon666

5

Geplaatst:

70% van de Nederlanders is tegen de missie volgens peilingen.

77% van de aanhang van GroenLinks is tegen de missie.

59% van D66 is tegen.

De missie gaat door. Democratie! :klap: Geweldig dat ik straks mag stemmen op partijen die hun kiezers totaal zullen negeren.

De oplossing is heel simpel: stem op een andere partij. Of als je datzelfde gevoel bij alle andere partijen ook hebt: richt je eigen partij op.

Geplaatst:

Ik zeg zelf wel gaan

Kan niet goed uitleggen waarom. De hulp is er iig wel nodig.

Ja, maar al die andere Navo landen die blijven lekker in een kamp lekker pokeren, dus moet Nederland het maar weer doen. Wij hebben genoeg gedaan voor Afghanistan, Amerika moet weer zo gaan bedelen bij ons voor hulp, terwijl zij lekker in hun kanpje blijven.

Zoals Wesley_GTA al zei kan je in 18 weken geen politiemacht opbouwen, dat duurt minstens een halfjaar of langer.

Als het maar gebeurt. F*ck die luie Amerikanen.

Whahahahahahaha,

Als er 1 land lui was was Nederland het wel. We kwamen daar om een redelijk rustig gebied onder controle te houden en het is nu 1 van de gevaarlijkere gebieden daar.

Dat bewijst dat we terug moeten.

Geplaatst:

De oplossing is heel simpel: stem op een andere partij. Of als je datzelfde gevoel bij alle andere partijen ook hebt: richt je eigen partij op.

Ik denk dat het probleem is met dit, de Nederlandse bevolking zal merendeels voor binnenlandse doeleinden stemmen, dingen als Afghanistan worden vergeten onder het stemmen door de meeste denk ik.

Geplaatst:

Ik zeg zelf wel gaan

Kan niet goed uitleggen waarom. De hulp is er iig wel nodig.

Ja, maar al die andere Navo landen die blijven lekker in een kamp lekker pokeren, dus moet Nederland het maar weer doen. Wij hebben genoeg gedaan voor Afghanistan, Amerika moet weer zo gaan bedelen bij ons voor hulp, terwijl zij lekker in hun kanpje blijven.

Zoals Wesley_GTA al zei kan je in 18 weken geen politiemacht opbouwen, dat duurt minstens een halfjaar of langer.

Als het maar gebeurt. F*ck die luie Amerikanen.

Whahahahahahaha,

Als er 1 land lui was was Nederland het wel. We kwamen daar om een redelijk rustig gebied onder controle te houden en het is nu 1 van de gevaarlijkere gebieden daar.

Dat bewijst dat we terug moeten.

We gaan nu naar een ander gebied in afghanistan. Daar is het nu al gevaarlijk, anders zou duitsland het wel in z'n eentje opknappen. We konden een rustig gebied niet eens onder controle houden, laat staan een gevaarlijk gebied onder controle krijgen.

Geplaatst:

Whahahahahahaha,

Dit klinkt als een ervaringsdeskundige, jij ben er geweest neem ik aan? Nee hè, denk ik ook niet. Het was er niet rustig hoor, ook aan het begin van de Nederlandse missie was het al een zooi. Ik ben er ook niet geweest, maar dit is wat mijn broertje vertelde die er een half jaar heeft gezeten.

De burgers daar waren echt wel blij met de Nederlandse aanpak, en ze balen echt wel dat de Amerikanen het hebben overgenomen.

Wel moet ik zeggen dat ook ik tegen de nieuwe missie ben. Vooral het idee erachter, het opleiden van agenten, vind ik geen goed plan. De regio is zo instabiel, daar kan ook een getrainde politiemacht geen grip op krijgen. Agenten hebben daar pas zin als de rust is wedergekeerd. En daar zal nog een heleboel werk voor nodig zijn.

Geplaatst:

Totale onzin. Levert ons niks op, behalve een lege staatskas. Ze moeten zichzelf een keertje zien te redden daar. En ik weet niet meer wie dat zei, maar hij had wel gelijk; "We zijn de aapjes van de V.S, als we meegaan krijgen we pinda's, en anders zijn we niet goed in de ogen van de V.S, en krijgen we geen pinda's" :bonk:

Geplaatst:

Totale onzin. Levert ons niks op, behalve een lege staatskas. Ze moeten zichzelf een keertje zien te redden daar. En ik weet niet meer wie dat zei, maar hij had wel gelijk; "We zijn de aapjes van de V.S, als we meegaan krijgen we pinda's, en anders zijn we niet goed in de ogen van de V.S, en krijgen we geen pinda's" :bonk:

Joris Luyendijk zei dat en volgens mij heeft 'ie volkomen gelijk. En als jij ook zegt dat 'ie gelijk heeft, slaat je stelling dat het ons niks oplevert nergens op. Het levert ons namelijk wél wat op: het in stand houden van de goede relatie met de VS.

Ik weet niet zo goed wat ik van de missie moet vinden. Aan de ene kant is het voor de internationale betrekkingen goed dat we hier ons steentje aan bijdragen. Aan de andere kant vraag ik me af wat het voor zin heeft om politieagenten op te gaan leiden daar. Dat worden gewoon veredelde militairen, dat kan niet anders.

Die Jolande Sap van GroenLinks is volgens mij echt achterlijk. De achterban van de partij is zwaar tegen de missie en alleen daarom zou ze 't al niet moeten doen. En om 't er dan toch door te drukken door enkele kleine details aan te laten passen gaat haar geloofwaardigheid niet ten goede komen volgens mij.

Geplaatst:

Die Jolande Sap van GroenLinks is volgens mij echt achterlijk. De achterban van de partij is zwaar tegen de missie en alleen daarom zou ze 't al niet moeten doen. En om 't er dan toch door te drukken door enkele kleine details aan te laten passen gaat haar geloofwaardigheid niet ten goede komen volgens mij.

Ja, waarschijnlijk vind ze de fractie belangrijker, want alleen Ineke van Gent was tegen.

Volgens mij gaat GroenLinks hier in mee omdat ze willen laten zien dat ze ook wat te zeggen hebben in de Tweede Kamer. Als de PVV vaker ergens tegen is en de PvdA ook dan gaat GroenLinks een grotere rol spelen met de ChristenUnie. Het gaat ze wellicht niet zozeer om Afghanistan, wat ik ze wel kwalijk neem. Binnenkort is ook het congres van GroenLinks, ben benieuwd of ze leden gaan kwijtraken of dat er ook bijkomen.

Geplaatst:

Stond vanochtend al in de krant dat er tweehonderd leden zijn opgestapt door dit voorval. Zullen er vast nog wel meer komen. Ik kan er niet mee zitten, ben toch rechts. Maar ik vond Halsema altijd erg krachtig in zowel woorden als daden, van Sap heb ik dat gevoel nog bij lange na niet.

Geplaatst:

Stond er ook of er leden bijkwamen? Want het kan ook zo zijn dat mensen dit goed vinden, en naar GroenLinks gaan.

Geplaatst:

Als iedereen nou op de PVV gaat stemmen... Ik ben serieus blijer als de PVV aan de macht komt, in plaats van VVD. Alles op d'n uitverkoop en VS' poep eten.

Geplaatst:

Dat lijkt me niet de meest verstandige keus m.b.t. internationale betrekkingen ikt, of wel? Dit meen je toch niet? Nederland is niks, een postzegeltje met een grote bek vergeleken met andere landen. Als we eer en gratie van de VS inleveren, hebben we in Europa gelijk ook niets meer te vertellen en loopt de hele zooi over ons heen.

Totale onzin. Levert ons niks op, behalve een lege staatskas.

(...)

Nee, Defensie hier houden en laten papierprikken op de Nederlandse thuisbasis, dat kost geen geld. :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...