Jump to content

GTA IV Hapert Beetje


Alphatwin

Recommended Posts

Hallo, ik zit hier met een probleempje. Telkens als ik GTA IV speel hapert hij een beetje zo ongeveer om de 4-5 seconden. Voorheen had ik hier nooit last van want mijn PC is net een maand oud en heb ik zelf samengesteld.

Hier zijn mijn PC Specs:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: System manufacturer

- Computermodel: System Product Name

- Computernaam: GEBRUIKER-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.

- Model: M4A785T-M

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 07/22/10 14:22:20 Ver: 22.06, versie 2206

- Aansluitingen: PCIE1X (Vrij), PCIE16X (Gebruikt), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij)

- Poorten: PS/2 Keyboard/Mouse (Geen), USB12 (USB), USB34 (USB), USB56 (USB), LAN (Netwerk), Audio_Line_In (Audio), Audio_Line_Out (Audio), Audio_Mic_In (Audio), Audio_Center/Sub (Audio), Audio_Rear (Audio), Audio_Side (Audio), HDMI (Geen), VGA (Video), DVI (Geen), SPDIFO (Audio), PRI IDE (Geen), SB_SATA1 (Geen), SB_SATA2 (Geen), SB_SATA3 (Geen), SB_SATA4 (Geen), SB_SATA5 (Geen), SB_SATA6 (Geen), CPU FAN (Geen), CHA FAN (Geen), USB78 (USB), USB910 (USB), USB1112 (USB), PANEL (Geen), SPDIF OUT (Geen), AAFP (Geen), COM1 (Geen), LPT (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon II X4 630 Processor (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2800 MHz

- Socket & Cache(s): AM3, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 4094 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (E:)

- Grootte: 1630,15 GB (931,51 GB (C:) + 698,64 GB (E:) )

- Vrije ruimte: 1458,27 GB (858,24 GB (C:) + 600,03 GB (E:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Lokale harde schijf

- Model(len): C: SAMSUNG HD103SJ ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-7260S ATA Device, E: WD 7500AAV External USB Device USB

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Generic USB-audio)

- Model: USB-audioapparaat

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Radeon HD 5700 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x68BE)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.812.0.0

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), TAP-Win32 Adapter V9 (Tunngle) (Ethernet 802.3), Wireless-G USB-netwerkadapter met RangeBooster (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.1.105, MAC: 00:18:F8:32:39:8D, DHCP: 192.168.1.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7600

- Service Pack: Geen

Alvast bedankt voor jullie hulp.

PS. Ik speel op patch 1.0.7.0 !

Link to comment
Delen op andere websites

Op welke grafische instellingen speel je het spel? Je kan deze fix eens proberen.

Bedank voor je snelle reactie, maar ik speel op 'Auto Configure' en ik heb dat memrestrict al geprobeerd maar tevergeefs.

Ik gebruikte dezer line: -memrestrict 629145600 ik weet niet of dat goede is ik merkte in ieder geval geen verschil met deze line.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruikte dezer line: -memrestrict 629145600 ik weet niet of dat goede is ik merkte in ieder geval geen verschil met deze line.

Daar zit het probleem dus. Je moet een veel lager getal nemen. Probeer eens -memrestrict 262144000. Als het probleem dan verdwenen is kan je een hoger getal nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruikte dezer line: -memrestrict 629145600 ik weet niet of dat goede is ik merkte in ieder geval geen verschil met deze line.

Daar zit het probleem dus. Je moet een veel lager getal nemen. Probeer eens -memrestrict 262144000. Als het probleem dan verdwenen is kan je een hoger getal nemen.

Beste, Hanneswasco het probleem is er nog steeds. Het zijn van die hele korte haperingen per 4-5 seconden. Nog andere opties?

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer alle lines. Als dit het niet is zal je met de instellingen van IV moeten spelen.

Beste, Hayte ik heb al eerder met de instellingen lopen spelen maar eerst speelde op een oud TFT Beeldscherm van MAX Resolutie 1280*1024. En toen had ik nergens last van maar nu heb ik een Beeldscherm van 1680*1050 en toen ging hij haperen. Ik heb al met de resolutie van GTA IV lopen spelen maar dat hielp niet. Ik ga nu effe alle lines proberen.

PS. Ik weet niet zeker of die haperingen door mijn beeldscherm komen want MW2 speelt hij wel gewoon op MAX en Saints Row 2 Just Cause 2 etc.

Beste, Hayte ik heb alle lines gebropeerd maar tevergeefs het werkte niet. Nog andere opties iemand enig idee?

>>> Door Dutchy3010: Dubbelpost samengevoegd. Vriendelijk verzoek in het vervolg de "Bewerk"-knop te gebruiken. ;)<<<

Bewerkt: door Dutchy3010
Link to comment
Delen op andere websites

Downloadt anders de nieuwste patch, zoals te vinden is in de Download sectie (dat is patch 1.0.7.0)

Dit heb ik trouwens ook in een ander topic tegen je gezegd, toen wist ik niet dat je zelf al een topic had.

Ik speel al op patch 1.0.7.0 zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd.

Wat ik ook raar vind is dat ik dat haperen nooit had met patch 1.0.3.0 maar dat is het niet denk ik.

Bewerkt: door Alphatwin
Link to comment
Delen op andere websites

Toen je veranderde met scherm, was dat echt het enige wat er veranderde? Niks qua software of hardware of zoiets? En je merkt echt totaal geen verschil als je het spel op 1280*1024 speelt dan op 1680*1050?

Nou mijn PC ging kapot hij wou mijn harde schijf niet lezen, dus nu zit er een nieuwe in, maar dat haperen was met me oude harde schijf ook al.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...