NickyHendriks Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 (bewerkt) Heey hallo, Ik ben weer eens met Photoshop begonnen en heb besloten om een oude truc uit de doos te halen die ik van -Matthijs- geleerd heb alweer bijna anderhalf jaar geleden maar niet was vergeten. Deze keer ben ik bezig met een uitnodiging voor mijn 16e verjaardag volgende maand dus ik wilde alvast voorbereiden. Nu heb ik nog alleen de titel en ben ik nog lang niet klaar maar ik wilde gewoon vast showen en alvast tips en ideeën afwachten over hoe ik het zou kunnen gaan opvullen (Het komt op een A5 blaadje uiteindelijk is het idee ) Groeten Bewerkt: 31 januari 2011 door Zamg0d1 Reageren
matt Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Ga je het thuis printen of laat je het door een drukker doen? In het laatste geval raad ik je aan het niet in Photoshop maar in Illustrator te maken, als je dat hebt. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 (bewerkt) Ga je het thuis printen of laat je het door een drukker doen? In het laatste geval raad ik je aan het niet in Photoshop maar in Illustrator te maken, als je dat hebt. Ik heb dat, maar ik ga gewoon zelf printen. Drukker zou awesome zijn maar wel duur. En design moet mooi zijn maar om het nou te drukken gaat me dan weer net ietsjes te ver :$ Ik kan ook op fotopapier drukken (ff preview uitgedraaid en fotopapier komt er wel mooier uit Bewerkt: 31 januari 2011 door Zamg0d1 Reageren
matt Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Okay, ja dan is Photoshop goed. Reageren
Hayte Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Ik begin mij een beetje het nut af te vragen van zulke uitnodigingen te maken. Ja, ze zien er mooi uit, maar als iemand mij vraagt of ik naar een feest wil kan het me alleen boeien hoeveel alcohol er daar te vinden is en of er wat gezellige mensen zijn, zijn photoshop skillz interesseren mij wat minder... Maar dat kan ook gewoon aan mij liggen Maar nu even ontopic (voor zover ik offtopic was); Ik vind je titel een beetje... inconsequent. UITNODI...G is blits en flitsend, maar GIN zit daar maar een beetje. Misschien die ook in blitse blauwe vloeibaar-elektrische vormpjes dingen doen? Voor de rest, wat wou je er mee doen? Een groot über plaatje, zoals je vaak ziet bij posters voor feesten, of gewoon wat tekst neer planten met eventueel een kaartje van GoogleMaps met je huis, of wat? Reageren
Rutger. Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Ga je het thuis printen of laat je het door een drukker doen? In het laatste geval raad ik je aan het niet in Photoshop maar in Illustrator te maken, als je dat hebt. Ben ik het niet helemaal mee eens, je kan het wel in photosoep maken. Mocht je dat nog willen, dan moet je de PhotoShop opslaan als .psd en importeren in Adobe InDesign. Daarna via InDesign exporteren als .JPEG met 300dpi Verder vind ik het een mooie titel, alleen ik zou de rest graag ook willen zien om het eindplaatje te beoordelen. Alvast gefeliciteerd Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Ik begin mij een beetje het nut af te vragen van zulke uitnodigingen te maken. Ja, ze zien er mooi uit, maar als iemand mij vraagt of ik naar een feest wil kan het me alleen boeien hoeveel alcohol er daar te vinden is en of er wat gezellige mensen zijn, zijn photoshop skillz interesseren mij wat minder... Maar dat kan ook gewoon aan mij liggen Maar nu even ontopic (voor zover ik offtopic was); Ik vind je titel een beetje... inconsequent. UITNODI...G is blits en flitsend, maar GIN zit daar maar een beetje. Misschien die ook in blitse blauwe vloeibaar-elektrische vormpjes dingen doen? Voor de rest, wat wou je er mee doen? Een groot über plaatje, zoals je vaak ziet bij posters voor feesten, of gewoon wat tekst neer planten met eventueel een kaartje van GoogleMaps met je huis, of wat? Ja ik wilde die letters ook nog doen Maar komt op A5 en dan nog opvullen Maar leek me ook wel wat om een grote poster te maken Maar dat kan ik weer niet met opvullen enzo Reageren
matt Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Ben ik het niet helemaal mee eens, je kan het wel in photosoep maken. Mocht je dat nog willen, dan moet je de PhotoShop opslaan als .psd en importeren in Adobe InDesign. Daarna via InDesign exporteren als .JPEG met 300dpi De meeste drukkers willen toch echt het liefst een vector-file hebben, zoals .ai Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Ben ik het niet helemaal mee eens, je kan het wel in photosoep maken. Mocht je dat nog willen, dan moet je de PhotoShop opslaan als .psd en importeren in Adobe InDesign. Daarna via InDesign exporteren als .JPEG met 300dpi De meeste drukkers willen toch echt het liefst een vector-file hebben, zoals .ai Kun je niet naar .ai exporteren dan? Want ik kan niet werken met Illustrator :$ Reageren
matt Geplaatst: 1 februari 2011 Rapport Geplaatst: 1 februari 2011 Kun je niet naar .ai exporteren dan? Want ik kan niet werken met Illustrator :$ Ja, maar dan is het geen vector. Dat is net als een bestand renamen van muziek.mp3 naar filmpje.avi; het lijkt dan wel een filmpje, maar dat is het niet. Maar als je ze gewoon thuis print is er dan niks aan de hand hoor Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.