Jump to content

'Eerste Grand Theft Auto bijna weggegooid'

Recommended Posts

Geplaatst:

De nu razend populaire Grand Theft Auto-franchise werd op het nippertje gered van de ondergang. De ontwikkeling van de allereerste game in de serie werd bijna gestaakt, maar de virtuele politie stak daar een stokje voor.

Dit vertelt Gary Penn, die in de jaren negentig aan de oorspronkelijke game werkte, in een interview dat nu voor het eerst online is gepubliceerd. "[De eerste GTA] was jarenlang een puinzooi. Het werd bijna weggegooid. De uitgever wilde het weggooien, want het leek nergens op."

"Er waren twee belangrijke oorzaken. De eerste is stabiliteit, want de game crashte verdomme de hele tijd. Het andere punt was de besturing. De besturing van auto's was vreselijk. Het belangrijkste onderdeel van de gameplay was kapot", legt Penn uit.

Geluk bij een ongeluk

De ontwikkelaar stond op het punt de game op te geven, maar dankzij toeval en de digitale politie kwam alles nog op zijn pootjes terecht. "Op een dag was er een bug waardoor de politie plotseling gestoord en agressief werd, want ze probeerden door je heen te rijden. De manier waarop zij [de AI] hun route bepaalden, werkte niet en dat was een geweldig moment."

"Het werd plotseling heel dramatisch 'Oh mijn god de politie zijn gek geworden, ze proberen me van de weg te rammen.' Dat was fantastisch, dus dat bleef erin", vertelt Penn over het moment waarop werd besloten dat GTA toch het levenslicht zou zien.

(Bron: Gamez)

Geplaatst:

Als ze dus hier niet mee door waren gegaan had ik dit bericht niet kunnen posten op het forum en liep Rockstar Games (DMA Design) heel veel miljoenen dollars mis. :cab:

Geplaatst:

Ik denk dat een heleboel games die kans van slagen hebben het levenslicht niet zien. Gewoon omdat de ontwerpers het net niet zien zitten. Gelukkig voor ons dat GTA er uiteindelijk toch wel door is gekomen.

Geplaatst:

Ze zouden veel geld zijn mis gelopen mochten ze GTA nooit ontwikkeld hebben.. :puh:

Wat hebben wij toch een geluk dat we deze geweldige serie toch kunnen spelen :klap:

Geplaatst:

Ben echt blij dat hij niet gecanceled is. Anders zaten wij hier allemaal niet.

Maar het is wel grappig dat het zo gegaan is aan de ene kant. 0_0

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...