Jump to content

RedCat zwart beeld


Rikzone

Recommended Posts

Sommige oudere leden zullen het zich nog herrineren, Red Cat! Die oranje kat waarbij je dingen moest oplossen etc.

Ik heb hem geïnstalleerd op XP, het spel start op (automatisch in DOS-Mode) en ik krijg de intro te zien (een filmpje), om te skippen druk ik op spatie. Dan krijg ik zwart beeld en hoor 'Welkom bij RedCat...' Het komt er dus op neer dat ik zwart beeld krijg, maar dat het spel gewoon doorgaat. Weet iemand hoe ik dit spel wel kan runnen op XP? Het is volgens mij wel mogelijk want ik lees op andere fora dat er posts uit 2004 komen waarbij mensen het spelen op XP, maar nergens een concrete oplossing...

EDIT: In compabiliteits modus heb ik het ook al geprobeerd, zonder succes...

Bewerkt: door Rikzone
Link to comment
Delen op andere websites

Sommige oudere leden zullen het zich nog herrineren, Red Cat! Die oranje kat waarbij je dingen moest oplossen etc.

Ik heb hem geïnstalleerd op XP, het spel start op (automatisch in DOS-Mode) en ik krijg de intro te zien (een filmpje), om te skippen druk ik op spatie. Dan krijg ik zwart beeld en hoor 'Welkom bij RedCat...' Het komt er dus op neer dat ik zwart beeld krijg, maar dat het spel gewoon doorgaat. Weet iemand hoe ik dit spel wel kan runnen op XP? Het is volgens mij wel mogelijk want ik lees op andere fora dat er posts uit 2004 komen waarbij mensen het spelen op XP, maar nergens een concrete oplossing...

EDIT: In compabiliteits modus heb ik het ook al geprobeerd, zonder succes...

Jammer genoeg gaat dat niet werken :(

Het programma werkt niet onder Windows XP. Wat kan ik daar aan doen?

Dit programma is ontwikkeld voor Windows 95/98/ME. Het is nooit getest onder Windows NT/2000/XP.

Microsoft heeft het besluit genomen om Windows 95/98/ME, wat voornamelijk in de thuis-sfeer gebruikt werd, niet verder te ontwikkelen. Windows XP Home wordt weliswaar gepresenteerd als de opvolger van Windows 98/ME maar is dat niet. Windows XP is gebaseerd op de technologie van Windows NT. Veel programma’s die zijn ontwikkeld voor Windows 95/98/ME werken onder anderen niet onder Windows XP omdat de aansturing van de hardware onder Windows NT radicaal verschilt van die waarop Windows 95/98/ME de hardware aanstuurt.

Wij onderzoeken nog de mogelijkheid om de problemen met het nieuwe besturingssysteem op te lossen maar inmiddels is duidelijk dat dat voor veel programma’s betekent dat ze helemaal opnieuw ontwikkeld zullen moeten worden. Een patch of update is in die gevallen geen mogelijkheid.

Sauce: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/163515-Redcat-in-XP

Je kunt wel VirtualBox downloaden, installeren en daarin Windows 95/98 installeren. Daarin kun je dan RedCat installeren, maar het is wel een gigantische omweg EN je moet ergens Windows 98 vandaan hebben. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...