Jump to content

Office 2010 --> Office 2003

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Aangezien Word/Powerpoint/etc 2010 alleen maar tegenwerkt, niet doet wat er gevraagd word en gewoon belabberd is wil ik terug naar 2003.. In mijn stommiteiten heb ik die echter verkocht. Wat kan ik doen om de oude weer terug te krijgen zodat ik tenminste weer fatsoenlijk kan werken? Kun Office misschien ''omlaag-daten''? Ofzeuh?

Kan iemand mij trouwens ook vertellen hoe ik dat ''auto-opmaak'' en ''automatisch inspringen en zinnen met hoofdletter beginnen'' allemaal uit kan zetten, en zorgen dat dat uitgezet blijft. Waarom zou je zulke zooi er überhaupt in stoppen!? :S

Misschien dat iemand toevallig een verklaring heeft voor het feit dat MS claimt dat je met Office 2010 nog makkelijker documenten etc visueel aantrekkelijk kunt maken terwijl dit alleen maar moeilijker is geworden? :?

Bewerkt: door Dotz

Ik zelf heb geen ervaring met Office 2010 maar volgens mij lijkt deze bijna precies op 2007 (op een paar nieuwe functies na).

Ikzelf vind 2007 juist veel prettiger werken dan 2003. Vooral visueel gezien. Je kan met speciale effecten foto's in je documenten precies goed maken. Het automatisch inspringen enzovoorts ben ik zelf al helemaal gewend. Maar veel opties kun je instellen bij de opmaak die je op dat moment gebruikt of linksboven in (Office Knop -> Word Opties)

Bewerkt: door paul007
Geplaatst:

Je zult een Office versie waarschijnlijk niet kunnen "downdaten", net zoals je van GTA IV niet opeens GTA III kan maken. Het enige wat je kan doen is Office uit je pc halen en in de plaats daarvan 2003 installeren.

Over je overigen problemen weet ik niks, ik heb zelf daar geen problemen mee. Vind het zelf wel mooier zo, eigenlijk.

Is er niet iets van een ''mod'' ofzeuh? Overigens werk ik er nou een maand of 3, 4 mee, maar ik kan er nog niet aan wennen.. Naar mijn mening is en blijft het een kutprogramma. Met Word '10 kan ik nog enigszins werken, maar over Powerpoint '10 maak ik geen woorden vuil..

Dit hieronder bijvoorbeeld, kun je niet meer maken. Waar kan ik een fatsoenlijke Wordart-gallery vinden?

wordart_excel2003.png

Bewerkt: door Dotz
Geplaatst:

Invoegen -> WordArt? De crappy-WordArts die standaard bij Office 2003 zaten zijn in 2010 vervangen door veel strakkere varianten, waarbij je de weerspiegeling, schaduw, draaiing en veel meer kan instellen. Als je een essay afgeeft en je gebruikt de stijlen van 2003 zal je veel minder 'professioneel' lijken dan wanneer je die van 2010 gebruikt. Ik vind Office 2010 veel beter dan zijn voorgangers, al is het verschil met 2007 niet erg groot.

Geplaatst:

Invoegen -> WordArt? De crappy-WordArts die standaard bij Office 2003 zaten zijn in 2010 vervangen door veel strakkere varianten, waarbij je de weerspiegeling, schaduw, draaiing en veel meer kan instellen. Als je een essay afgeeft en je gebruikt de stijlen van 2003 zal je veel minder 'professioneel' lijken dan wanneer je die van 2010 gebruikt. Ik vind Office 2010 veel beter dan zijn voorgangers, al is het verschil met 2007 niet erg groot.

Gelul, je kunt ze niet eens naar je eigen smaak aanpassen.

Geplaatst:

Als je op Invoegen -> WordArt klikt verschijnt er een heel nieuw tabblad Opmaak waar je zowat alles kan instellen wat je maar wilt.

Geplaatst:

Voor de cheapo's onder ons en degenen die weigeren te betalen voor onzinnig spul dat gratis bestaat: LibleOffice, de niet gecommercializeerde versie van OpenOffice waarvan het moederbedrijf was opgekocht door Sun en OpenOffice op slot ging.

Het werkt werkelijk waar fantastisch. De GUI is wel oudbollig, maar alles is te vinden in uitvouwmenu's in plaats van die belachelijke tabs. Alle functies zijn overgenomen onder een andere naam, maar het werkt wel prima. Probeer het eens, zou ik zeggen. Als je alle assistentie uitzet werkt het net zoals Office 2003. Geen irritante automatisch inspringende alinea's, geen nummering waar je die niet wilt hebben, het is allemaal zoals het hoort te werken. :)

Hierbij tevens een grote middelvinger naar middelbare scholen met opdrachten die je er zowat toe verplichten om aan een kopie van MS Office te komen. Libre/OpenOffice werkt net zo goed.

Geplaatst:

Voor de cheapo's onder ons en degenen die weigeren te betalen voor onzinnig spul dat gratis bestaat: LibleOffice, de niet gecommercializeerde versie van OpenOffice waarvan het moederbedrijf was opgekocht door Sun en OpenOffice op slot ging.

Het werkt werkelijk waar fantastisch. De GUI is wel oudbollig, maar alles is te vinden in uitvouwmenu's in plaats van die belachelijke tabs. Alle functies zijn overgenomen onder een andere naam, maar het werkt wel prima. Probeer het eens, zou ik zeggen. Als je alle assistentie uitzet werkt het net zoals Office 2003. Geen irritante automatisch inspringende alinea's, geen nummering waar je die niet wilt hebben, het is allemaal zoals het hoort te werken. :)

Hierbij tevens een grote middelvinger naar middelbare scholen met opdrachten die je er zowat toe verplichten om aan een kopie van MS Office te komen. Libre/OpenOffice werkt net zo goed.

Grote +1 voor deze post! Je kan inderdaad niet zonder Office, echt belachelijk. Bij ons op school is het verplicht een computer met internet en MS Office te hebben, eigenlijk vind ik dat vreemd maargoed :S . Tabs zijn inderdaad strondvervelend.. Ik vind het ook vreemd dat veel software ontwikkelaars zich opeens gaan richten op mensen die nog geen computermuis van een rat kunnen onderscheiden.. Worden de mensen die nog een beetje verstand hebben van computers vergeten?

Geplaatst:

Ik zie niet waarom dit zo vreemd is hoor? Office is wordt door een grote meerderheid van de mensen gebruikt. Het is juist goed om er mee te werken, zo krijg je meer ervaring met het programma dat later tot zijn recht kan komen als je een gewone baan hebt. Dat is hetzelfde als je zegt dat het dom is dat er op bijna alle scholen gebruik wordt gemaakt van Windows terwijl jijzelf Mac OS veel prettiger vind werken.

Aangezien Word/Powerpoint/etc 2010 alleen maar tegenwerkt, niet doet wat er gevraagd word en gewoon belabberd is wil ik terug naar 2003.. In mijn stommiteiten heb ik die echter verkocht. Wat kan ik doen om de oude weer terug te krijgen zodat ik tenminste weer fatsoenlijk kan werken? Kun Office misschien ''omlaag-daten''? Ofzeuh?

Kan iemand mij trouwens ook vertellen hoe ik dat ''auto-opmaak'' en ''automatisch inspringen en zinnen met hoofdletter beginnen'' allemaal uit kan zetten, en zorgen dat dat uitgezet blijft. Waarom zou je zulke zooi er überhaupt in stoppen!? :S

Misschien dat iemand toevallig een verklaring heeft voor het feit dat MS claimt dat je met Office 2010 nog makkelijker documenten etc visueel aantrekkelijk kunt maken terwijl dit alleen maar moeilijker is geworden? :?

1. Waarom zou je bijv. automatische hoofdletters aan begin van zinnen,willen uitschakelen? Dat is alleen maar handig, maarja...

Mensen lijken tegenwoordig wel lui en willen niets zelfs opzoeken...

als je de moeite had genomen om te zoeken:

1. Klik bovenin op de werkbalk snelle toegang gevolgd door: Meer opdrachten

29z3s4x.jpg

2. Ga naar de tab: Controle en ga naar: Autocorrectie-opties...

2nge5qq.jpg

Daar kan je het instellen.

2. Dat jij het moeilijker vind, wil niet zeggen dat het ook zo is. Ikzelf vind het een verademing de ribbons o.a. in Office. Nu staat alles logisch en overzichtelijk. Beter dan die lange menu's die uitklappen gevolgd door nog een menu die uitklapt, gevold door nog meer menu's. Klik je per ongeluk naast, kan je weer met de menu's openen. Nee, Mensen die zeggen dat onoverzichtelijk is, die moeten eens goed hun ogen gebruiken :cab:

Ik zelf heb geen ervaring met Office 2010 maar volgens mij lijkt deze bijna precies op 2007 (op een paar nieuwe functies na).

Ikzelf vind 2007 juist veel prettiger werken dan 2010. Vooral visueel gezien. Je kan met speciale effecten foto's in je documenten precies goed maken. Het automatisch inspringen enzovoorts ben ik zelf al helemaal gewend. Maar veel opties kun je instellen bij de opmaak die je op dat moment gebruikt of linksboven in (Office Knop -> Word Opties)

Uhmm, Daar klopt iets niet wat je zegt, eerst zeg je dat je geen ervaring met office 2010 heb, maar je vind 2007 fijner (vooral visueel) dan 2010, terwijl je het niet kent :?

En daarnaast qua visuele dingen werkt office 2010 veel beter en uitgebreider dan 2007, zeker in word.

Is er niet iets van een ''mod'' ofzeuh? Overigens werk ik er nou een maand of 3, 4 mee, maar ik kan er nog niet aan wennen.. Naar mijn mening is en blijft het een kutprogramma. Met Word '10 kan ik nog enigszins werken, maar over Powerpoint '10 maak ik geen woorden vuil..

Dit hieronder bijvoorbeeld, kun je niet meer maken. Waar kan ik een fatsoenlijke Wordart-gallery vinden?

*afbeelding*

Als je eens naar de namen kijkt, dan vind je het wel:

Tab invoegen >> vak tekst >> Wordart

2drcu9u.jpg

Als je een wordart hebt ingevoegd, dan ga je automatisch naar de tab opmaak en dan kan je daar alles instellen.

33mv2hx.jpg

Dus, hoe makkelijk wil je het hebben?

Misschien moet je gewoon eens wat uitproberen en gewoon kijken naar namen, dan vind je het 9 van de 10 keer al.

Kijk die uivouwmenu's vind ik nou een heel groot nadeel. Die tabs zijn niet belachelijk maar gewoon logisch.

En office kan je ook helemaal configureren dus ook zonder automatische inspringende e.d.

Ik vind het ook vreemd dat veel software ontwikkelaars zich opeens gaan richten op mensen die nog geen computermuis van een rat kunnen onderscheiden.. Worden de mensen die nog een beetje verstand hebben van computers vergeten?

Dat heeft niets te maken met mensen die geen computerkennis hebben. Het heeft gewoon te maken met efficiënt werken. Denk eerder dat jij minder ervaring heb, als je niet met software kan omgaan die er niet hetzelfde uitziet dan je gewend bent. Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Uhmm, Daar klopt iets niet wat je zegt, eerst zeg je dat je geen ervaring met office 2010 heb, maar je vind 2007 fijner (vooral visueel) dan 2010, terwijl je het niet kent :?

En daarnaast qua visuele dingen werkt office 2010 veel beter en uitgebreider dan 2007, zeker in word.

Mijn fout, ik had het over Office 2003 ten opzichte van 2010.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...