Nyltje Geplaatst: 10 februari 2011 Rapport Geplaatst: 10 februari 2011 Hoe zet je een Msn Emoticon in een map of ergens anders waar je het plaatje kan zien (Word, Powerpoint, enz). Kortom 'Hoe kan je van een Msn plaatje een zichtbaar bestand make?' Groete Nyltje Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 10 februari 2011 Rapport Geplaatst: 10 februari 2011 Ga in Windows naar de map C:\Users\***USERNAME OP PC**\AppData\Local\Microsoft\Messenger\**USERNAME MSN**\ObjectStore\CustomEmoticons In deze map staan allerlei files met de extensies .id2 en .dt2 . Verander een bestandje genaamd .dt2 in .gif en je kan dan de smiley openen en zien op een normale manier. Je ziet de bestanden / mappen niet? Normaal gesproken is de map gevuld met verborgen bestanden. Om dit te wijzigen, ga je naar C:\Users\***USERNAME OP PC** klik je met de rechtermuisknop > Eigenschappen.. en haal het vinkje bij "Verborgen" weg en klik op Toepassen. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 10 februari 2011 Rapport Geplaatst: 10 februari 2011 Het kunnen best veel files zijn, dus even een batchscriptje. Plaats dit in een nieuw tekstbestandje in de betreffende map met als naam "omzetten.bat" en voer hem uit. @echo off mkdir gifjes for %%f in (*.dt2) do copy "%%f" "gifjes\%%f.gif" Succes! Mvg, Flitskikker Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 10 februari 2011 Rapport Geplaatst: 10 februari 2011 Bedenk daarbij wel dat wanneer je ze handmatig omzet en niet terug veranderd nadat je ze hebt gekopieerd en elders opgeslagen, ze niet meer werken in MSN. Dit is zo te zien in het scriptje van Flitsie gedekt, dus ik raadt je aan om zijn methode met beide handen aan te pakken. Reageren
Nyltje Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 februari 2011 (bewerkt) Ga in Windows naar de map C:\Users\***USERNAME OP PC**\AppData\Local\Microsoft\Messenger\**USERNAME MSN**\ObjectStore\CustomEmoticons In deze map staan allerlei files met de extensies .id2 en .dt2 . Verander een bestandje genaamd .dt2 in .gif en je kan dan de smiley openen en zien op een normale manier. Je ziet de bestanden / mappen niet? Normaal gesproken is de map gevuld met verborgen bestanden. Om dit te wijzigen, ga je naar C:\Users\***USERNAME OP PC** klik je met de rechtermuisknop > Eigenschappen.. en haal het vinkje bij "Verborgen" weg en klik op Toepassen. Thanks In het begin kon ik het ff niet vinde... Mr 2 min later had ik het en kon ik hem goed bekijke En bewegende plaatjes doet hij bij Powerpoint Bedankt Bewerkt: 12 februari 2011 door nyltje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.