Jump to content

[New] New homeplug

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben verhuist naar mijn zus haar oude kamer. Ik heb nu wel internet, maar dat is via aan kabel die midden in de kamer ligt. De kabel opnieuw over zolder trekken om hem netjes weg te werken is geen optie. Draadloos heb ik liever ook niet, dat gaat wat trager en is instabieler dan bedraad, en bovendien niet nodig bij een desktop PC. Mijn keuze gaat naar homeplugs: Adapters waarmee je internet via het lichtnet kan vervoeren.

Maar welke zal ik nemen? Het aanbod is namelijk groot.

Budget: 80 euro

Merk: A-merk, dus geen ALDI rotzooi

Opmerkingen: Het moet een beetje een normale snelheid hebben.

Groet,

GTA master 1,

Geplaatst: (bewerkt)

Dingen die je moet weten over stroominternet.

Punt een, je moet zeker zijn dat je op dezelfde fase zit, anders werkt het al niet.

Al komt dit niet zo snel voor in een rijtjeshuis, dunno waarin jij woont.

Punt twee, snelheid is geen gek groot verschil tussen een degelijke draadloze verbinding(dus geen Belkin 54G bv.) en stroominternet, kijk dus maar niet op als je met wifi dezelfde/vergelijkbare/betere/slechtere resultaat behaald.

Daarnaast hebben sommige meer gezeik met stroominternet dan met wifi, oa. door de verschillende fases en software.

Punt 3, je kan zo'n ding niet op een stekkerdoos zetten, dat maakt de verbinding slecht, vooral zo'n 'made in China' witte stekkerdoos.

Zelfde als je wifi gaat gebruiken in een bunker, werkt niet/zeer bagger.

Punt 4, dingen als koelkasten, magnetrons en ander apparatuur die vrij snel/veel van wattages veranderen hebben invloed op je verbinding, gevolg hoge pings, packet loss, etc.

Het is echt geen plug and play want ook hier zul je dingen moeten aanpassen en veel dingen hebben er invloed op wat het een stuk onaantrekkelijker maakt.

Klik voor meer info erover.

Bewerkt: door GolfG60

Wat Golf zegt kan kloppen, smile2.gif

Maar als je iets van elektriciteit weet of een beetje logisch nadenkt is de kans klein dat er op de stroomkring die (o.a.) naar u kamer gaat,

een koelkast, magnetron en nog andere van die toestellen op de zelfde kring hangen... knipoog.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Punt een, je moet zeker zijn dat je op dezelfde fase zit, anders werkt het al niet.

Punt twee, snelheid is geen gek groot verschil tussen een degelijke draadloze verbinding(dus geen Belkin 54G bv.) en stroominternet, kijk dus maar niet op als je met wifi dezelfde/vergelijkbare/betere/slechtere resultaat behaald.

Daarnaast hebben sommige meer gezeik met stroominternet dan met wifi, oa. door de verschillende fases en software.

Punt 3, je kan zo'n ding niet op een stekkerdoos zetten, dat maakt de verbinding slecht, vooral zo'n 'made in China' witte stekkerdoos.

Punt 4, dingen als koelkasten, magnetrons en ander apparatuur die vrij snel/veel van wattages veranderen hebben invloed op je verbinding, gevolg hoge pings, packet loss, etc.

Het is echt geen plug and play want ook hier zul je dingen moeten aanpassen en veel dingen hebben er invloed op wat het een stuk onaantrekkelijker maakt.

Je hoeft niet op de zelfde groep te zitten hoor ;) . Heb ook zo m'n research gedaan. EN wifi heb ik liever niet bij vaste apparatuur.

Dat andere apparatuur invloed heeft wist ik ook al, en dat valt BTW ook nog wel mee bij een moderne homeplug.

Ik woon BTW in een 2-onder-1-kap ;) .

Geplaatst:

Je hoeft niet op de zelfde groep te zitten hoor ;) . Heb ook zo m'n research gedaan. EN wifi heb ik liever niet bij vaste apparatuur.

Dat andere apparatuur invloed heeft wist ik ook al, en dat valt BTW ook nog wel mee bij een moderne homeplug.

Ik woon BTW in een 2-onder-1-kap ;) .

Een fase is geen groep vriend.

Ga maar eens kijken in je meterkast, en kijk naar het aantal hoofdzekeringen.

Heb je een hoofdzekering, heb je geluk, heb je er 3, dan kan het je wel eens tegenzitten.

Enne, wat houd je tegen om bv. geen wifi te gebruiken?

Homeplugs zijn immers ook geen kabels en kunnen zorgen voor instabiliteit en snelheidsverlies.

Enne, Woody, hoe kan het dat mijn slaapkamer en de keuken op dezelfde groep zit als de kans toch zo klein is :7

Geplaatst:

Dan vraag ik me af welke amateur elektricien bij u thuis de elektriciteit heeft gelegd. puh2.gif

Waarschijnlijk eentje die uit Nederland komt en meer ervaring heeft dan een 16 jarige :clown:

Dan vraag ik me af welke amateur elektricien bij u thuis de elektriciteit heeft gelegd. puh2.gif

Waarschijnlijk eentje die uit Nederland komt en meer ervaring heeft dan een 16 jarige :clown:

Of de begische en nederlands logica op elektrisch vlak zijn anders, knipoog.gif

en ik ben wel bijna afgestudeerd als elektricien dus ik heb veel theoretische kennis en natuurlijk iets minder praktische kennis.. puh2.gif

maar dat is normaal.. yep.gif

en nu is het het beste dat we hier over ophouden want we zijn offtopic aan het gaan... loveit.gifpuh2.gif

Bewerkt: door woody268
Geplaatst:

Wat Golf zegt kan kloppen, smile2.gif

Maar als je iets van elektriciteit weet of een beetje logisch nadenkt is de kans klein dat er op de stroomkring die (o.a.) naar u kamer gaat,

een koelkast, magnetron en nog andere van die toestellen op de zelfde kring hangen... knipoog.gif

Dezelfde kring maakt niet eens uit. Het probleem met de meeste grote verbruikers is niet dat deze veel watage van het net trekken, maar de storingen op het net die deze toestellen veroorzaken. Als je op het eenfasig net zit, worden de fases om het huisnummer verwisselt (dus bv huisnummer 156 heeft F1, 158 heeft F2 en 160 heeft F3). Maar stel dat je door bv openstaande bouwgronden op dezelfde fase zit als je buur, kan je als je de andere stekker bij je buur insteekt, internet van bij je thuis ontvangen (meestal gaan deze stekkers ~100m ver)

Thuis zitten we trouwens op 3-fasig net, kan je gewoon aanvragen (bedrijf of niet, is alleen maar voordeliger).

Meestal zijn dit oudere huizen, aangezien de normen vroeger veel anders waren als nu.

Persoonlijk zou ik toch voor wifi gaan. Als je je wifi station ergens vanboven in je huis zet, heb je normaal geen problemen ivm ontvangst. Ikzelf heb de D-Link DIR 655, prima toestel. Ik heb overal in het huis ontvangst, zelfs buiten!

Ik heb inmiddels zelf al gekozen voor de MSI ePower 200AV V2 kit, aangezien het hier te veel offtopic ging. Vandaag of morgen krijg ik ze binnen. Ik zal wel even een korte review posten.

EDIT:

Ik heb ze binnen.

Het eerste wat me opviel toen ik het pakketje in handen nam is dat het erg licht was. Maar het gaat natuurlijk om de verbinding. Die werkt uitstekend. Heb even een testje gedaan met speedtest.net, resultaten zijn niet veel lager dan gewoon via een normale internetkabel. Een klein beetje maar, wat ook nog een toeval kan zijn.

Top product, tot nu toe stabiele verbinding! :tu:

Bewerkt: door gta master 1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...