R-fl3x Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Steeds als ik een nieuwe Free Roam of een Gang Shootout wil doen in Red Dead Redemption wordt ik steeds gedisconnect vanwege zogezegde problemen met de verbinding van andere spelers. Het gebeurt dus niet een, twee of drie keer maar de hele tijd.. De vrijwel enige modes waarop ik kan spelen zijn Private Free Roam. Het rare is dat ik dit probleem bijna niet heb met EFLC of Battlefield. Weet iemand waarin dit zou kunnen liggen en hoe ik het kan verhelpen? Alvast bedankt, R-fl3x Reageren
zwierd Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 had precies hetzelfde op xbox, nu niet meer, ik had de router een tijdje uitgezet en weer aan, toen lukte het al beter. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Werk je met draad? Reageren
R-fl3x Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Nee, ik heb draadloos. De signaalsterkte met m'n router is desondanks gewoon 100%.. Reageren
rienie Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Misschien ef port forwarden. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 kun je wel op de gewone internet @ PS3 ? Reageren
R-fl3x Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Wat is portforwarden nu weer? Ja, gewoon op internet kan ik wel, dan zonder verstoringen. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Dan denk ik dat het aan RDR ligt, Port forwarden bedoelt hij ports openmaken bijv :7777 voor een sa-mp server. Reageren
R-fl3x Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 En is er dan een mogelijkheid om het te verhelpen? Ik vraag me in feite af; hebben andere PS3 gebruikers dit ook op RDR alleen? Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Ik speel op een xbox 360, maar ik heb ook weleens gehad dat ik in RDR meldingen kreeg, en op dat moment in andere games niet. Het klinkt alsof je NAT Type 2 hebt. Er zijn verschillende mogelijkheden om te proberen je verbinding met PSN stabieler te maken. Één daarvan is het overstappen op bedraad verbinden in plaats van draadloos, maar omdat dat voor de meesten wel vaak een issue is, wil ik eerst nog wat andere opties geven. Je kan de poorten voor de service PSN openzetten - Standaard is dit niet "enabled" op routers. De meeste providers bieden een router wat een bepaald bereik standaard openstelt, maar of PSN daaronder valt is altijd even afwachten. Het kan in ieder geval geen kwaad om de poorten in je router firmware open te stellen voor PSN, dus dat is poging één die je kan doen. UpNp inschakelen - UpNp staat voor "Universal Plug 'n Play" en is een afkorting voor een afgesproken configuratie voor routers en apparaten waarmee apparaatherkenning voor communicatie tussen PC's, spelconsoles, WiFi, smartphones en dergelijke. Ik zal je verder niet vermoeien met uitgebreide uitleg; het is in ieder geval niet altijd standaard geactiveerd in routers, dus hier moet ook naar gekeken worden. Om met één van deze opties aan de slag te kunnen, zal ik je toch moeten vragen wie jullie internetprovider is thuis, en welk type router en routerfirmware bij jou thuis hangt. Reageren
Hayte Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Ehm; Jacky? Ik gebruik draadloos internet, heb UPnP uit staan (volgens mijn PS3), en NAT-Type is Type 2. Ik heb geen problemen met internet. Niet in IV, niet in RDR, geen enkel spel. On-topic; Om er achter te komen welke router je hebt en welke router firmware je hebt; ga naar Start -> Bureau-accesoires -> Opdrachtprompt -> ipconfig intoetsen. Dan zie je een hele hoop letters en cijfers, het enige wat je op dit moment nodig hebt is de Standaardgateway, bij mij is deze bijvoorbeeld 192.168.1.1, maar kan een variatie hier op zijn. Wanneer je je standaardgateway hebt moet je deze invoeren in je internet browser, en dan zoeken naar informatie over je router en firmware. Als je wachtwoord en inlognaam tegen komt, deze is hoogst waarschijnlijk voor allebei "admin". Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Type 1 is het summum, type 2 kan problemen geven, maar kan ook probleemloos werken inderdaad, dat klopt. Aangezien @R-fl3x aangeeft wel problemen te hebben, maar niet overal, is het niet type 1, want dat is probleemloos, en niet type 3, want dan kan je echt helemaal niet connecten. Snap je mijn redenatie? Reageren
Hayte Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Ik begrijp je redenatie, maar bij mij wek je de indruk op alsof Nat Type 2 ook slecht is. Ik wou alleen even aanduiden dat dat niet het geval hort te zijn. Ook kan je met Type 3 prima op verschillende spellen spelen, hoor. Zo kan ik mij herinneren dat ik gewoon Unreal Tournament 3 online zat te spelen met mijn Type 3. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 16 februari 2011 Rapport Geplaatst: 16 februari 2011 Dat heb ik al vaker gemerkt, op de PS3 zijn de NAT types qua belemmering minder constant dan op de 360. Een Type 1 (Op de 360 "NAT Open") is natuurlijk het beste. Op de 360 heb je door de XBL Party's, die naast de games die door de deelnemers aan de party worden gespeeld, ook bij NAT Moderate / Type 2 al gelijk zoveel belemmering dat het niet leuk meer is: Voice werkt helemaal niet, of de game werkt helemaal niet. Bij de PS3 heb je bij een Type 2 een stuk meer kans dat je de boel gewoon werkend krijgt. Reageren
R-fl3x Geplaatst: 17 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 17 februari 2011 Jacky-2007 en Hayte; bedankt voor de hulp. Kun je die UPnP niet inschakelen via de systeemconfiguratie (van de PS3)? Volgens mij had ik daar voor automatisch gekozen.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.