Jump to content

Opera [webbrowser]

Opera gebruikersstatistieken op GTAF.  

26 leden hebben gestemd

1. 1. Gebruik jij Opera [webbrowser]

• Ja, ik ben er tevreden over.
      1
    • Ja, maar het wordt te slecht ondersteund.
      0
    • Ja, maar ik gebruik ook andere browsers zoals Safari, FireFox, SeaMonkey, Iron of iets anders.
      5
    • Nee, het wordt echt TE slecht ondersteund.
      1
    • Nee, nog nooit van gehoord.
      2
    • Nee, wat is hier het praktisch nut van?
      17

Recommended Posts

Geplaatst:

Opera Boost doet als het ware dit:

Jouw computer vraagt een webpagina aan, dit gaat rechtstreeks naar de servers van Opera in IJsland. Daar word het signaal omgezet naar hun signaal en vraagt de server de webpagina aan. De pagina op het internet stuurt dan zijn pagina naar de servers van Opera, die de pagina dan omzetten in OBML (Opera Binary Markup Language), wat kleiner is om te versturen en dus 2 à 3 keer sneller gaat (op een GPRS verbinding). Jouw apparaat, de computer, zet dit dan om in leesbaarheid en tadaa, daar verschijnt de webpagina op je computer.

Opera Turbo werkt averechts als je een snelle verbinding hebt, maar als je af en toe op onbeveiligde WiFi van je overburen zit, of zit te tetheren via niet 3G, werkt Opera Boost heerlijk.

• Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• linux-or-unix

13

• Golf_MK1

6

• ikt

5

• -TonyStark-

5

Geplaatst:

Tja, het zit zo. Ik woon in België en we hebben hier gelimiteerd internet. Als de limiet dus voor het einde van de maand is bereikt krijgen we de keuze tussen verder surfen op volledige snelheid en bijbetalen ofwel niks bijbetalen en traag internet. Als het nog maar een paar dagen is nemen we dus traag internet en dan zou die Opera wel handig zijn!

Ga het dus toch eens proberen.

Geplaatst:

Ik moet wel zeggen dat IE de traagste internetbrowser is van ze allemaal.

Hoe kom je daarbij? :clown: IE9 is retesnel, en het is nog niet eens officiëel uitgekomen. Op dit moment zijn de nieuwste versies van zowat alle grote browsers gelijk aan elkaar, geen enkele is merkbaar langzamer of sneller. FF4, IE9, Chromium, Opera, alles gaat gelijk op. Het enige verschil dat er in de toekomst toe zal gaan doen is welke browser mensen meer bevalt. Als je Chrome gebruikt en het niet zo erg op plug-ins hebt, voldoet IE9 prima. FF4 is nu gewoon qua UI een kopie van Opera, maar heeft wel gigantich veel plugins. Als je op een trage verbinding zit is Opera weer een goed idee, want die kan pagina's compressen.

:)

Ik zelf gebruik Firefox, als ik die vergelijk met IE dan is IE toch wel retetraag , voor mij toch. Ik moet veels te lang wachten voor IE een pagina laadt in vergelijking met Firefox die er iets meer over doet om op te starten maar daarna heel snel is. Ik heb Opera een tijdje gebruikt maar nu gebruik ik meestal Firefox.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zelf gebruik Firefox, als ik die vergelijk met IE dan is IE toch wel retetraag , voor mij toch. Ik moet veels te lang wachten voor IE een pagina laadt in vergelijking met Firefox die er iets meer over doet om op te starten maar daarna heel snel is. Ik heb Opera een tijdje gebruikt maar nu gebruik ik meestal Firefox.

Daar moet ik je gelijk in geven! Als ik in school m'n USB-stick (met FF portable) niet bij heb, duurt het laden echt lang.

EDIT: Nog even een vraagje omtrent Opera: heb hem geïnstalleerd en ik werk er graag mee, maar kan je de bladwijzerbalk ook verbergen en alleen weergeven in de snelkiezer (zoals bij Google Chrome)?

Bewerkt: door Golf_MK1
Geplaatst:

Soms gebruik ik wel eens Opera, maar het is niet mijn 'standaardbrowser'. Ik gebruikte lang Firefox, nu ben ik overgeschakeld op Google Chrome omdat ik die nog iets stabieler vindt en ook nog iets sneller.

Opera gebruik ik als m'n internet traag is en via die boostfunctie (of hoe dat ook heet) sneller wat pagina's wil openen xD.

dat heet Opera Turbo <--beschrijving op ENWikipedia, dat vanaf Opera 10 standaard in Opera zit.

timo

Ik gebruik Google Chrome als het internet traag is omdat ik dacht dat die het snelste was. Misschien is dit wel een argument om Opera te installeren op Mac.. Gaat het dus echt sneller dan Google Chrome?

Verder gebruikte ik Opera nog toen ik ubuntu 10.04 had. Heb nu Jolicloud (heerlijk voor netbook) en daar kan Opera niet op worden geïnstalleerd, dus enkel FF en Chromium.

Het kan inderdaad eventueel sneller zijn, maar ik geef geen garantie.

timo

Geplaatst:

Internet Explorer: So slowly! Veder wel goed maar erg sloom (komt omdat veel mense de browser gebruike)

Google Croome: Crasht vaak en de downloads zie je niet goed. Meer dan 100MB!

Opera: Kan sommige spelle niet onderstuine, en met een ander spel dat ik speel door de fout in Opera zelfs tot een BAN!

Mozilla Firefox: Is the best! Je kan de downloads makkelijk zien en loopt niet vast. Maar 30,1MB!

Voor mij dus Firefox. De downloads kan je makkelijk bekijke. Loopt (en dat is echt nog nooit bij mij gebeurt) NOOIT vast en is KLEIN programma. Ik raat Firefox aan ;) (vooral voor slome pc's)

PS. Mozilla Firefox 3.6 vind ik wel btr dan Mozilla Firefox 4.0 :puh:

Groete Nyltje :D

Wat voor bullshit argumentatie gebruik jij? Even de dingen aangedikt waarbij mijn WTF-meter op hol sloeg.

Oh noez, hij is wel meer dan 100MB groot. Wat is dat relevant? Het laatste album van LCD Soundsystem is "zelfs" 150MB groot, dat kan ik meerdere malen op mijn mobieltje droppen...

Het crashen is ook iets relevants, bij mij crasht FireFox te vaak, al ligt dat eerder aan Flash denk ik.

Veel mensen gebruiken IE, en daarom is hij sloom. Aha, ik snap. 1+1 = aardappel en Grand Theft Auto wordt gemaakt door Geert Wilders.

Die dinge die jij hebt dikgedrukt zijn gwn waar. En misschien speel jij op een snelle pc, en sommige mense hebbe computer met niet veel harde schijf (bijv 60gb) Nou dan wordt je pc traag als je Crome erop zet.

Internet Explorer: So slowly! Veder wel goed maar erg sloom (komt omdat veel mense de browser gebruike)

Opera: Kan sommige spelle niet onderstuine, en met een ander spel dat ik speel door de fout in Opera zelfs tot een BAN!

Mozilla Firefox: Is the best! Je kan de downloads makkelijk zien en loopt niet vast. Maar 30,1MB!

Voor mij dus Firefox. De downloads kan je makkelijk bekijke. Loopt (en dat is echt nog nooit bij mij gebeurt) NOOIT vast en is KLEIN programma. Ik raat Firefox aan ;) (vooral voor slome pc's)

1. Wth bij mij crasht google chrome zelden tot bijna nooit... yep.gif

2. 100MB groot zeg je wat is 100MB de dag vandaag nog? Niet veel als je mij vraagt... :puh:

1. Mr op een slome pc loopt Crome erg vaak vast.

2. Als je weinig harde schijf heb merk je veel verschil!

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Geplaatst:

Het kan inderdaad eventueel sneller zijn, maar ik geef geen garantie.

timo

Ik heb hem geïnstalleerd en hij is (naar mijn mening) effectief sneller.

Geplaatst:

Veel tekst van nyltje

Ik denk niet dat als je een harde schijf van 60 gb hebt en je Chrome erop zet dat hij dan traag werkt.

En hoe kun je nu weinig harde schijf hebben :clown:

Geplaatst:

1. Dan moet je wel een érg slome pc hebben...

2. Eh, dan moet je wel een erg kleine hardeschijf hebben als je dat verschil belangrijk gaat vinden...

Geplaatst:

1. Dan moet je wel een érg slome pc hebben...

2. Eh, dan moet je wel een erg kleine hardeschijf hebben als je dat verschil belangrijk gaat vinden...

Oplossing voor 2: gewoon Chrome installeren op een USB-stick (tegenwoordig toch 8 GB en meer).

Kkan jij mij 1 goede reden geven waarom jij 3.6 beter vind dan 4.0? :?

Als je bedoelt qua crashes dan kan dat wel kloppen, want FF 4 is nog niet "volledig" klaar ;)

Verder als dat het niet is, dan ben je gewoon dom, want FF4 is sneller, ondersteund meer webstandaarden, maakt gebruik van nieuwe technieken etc. Als je de GUI bedoelt dan ken je FF helemaal niet, want juist FF staat erom bekend dat je het helemaal naar wens aan kan passen. Maar tegenwoordig kijkt iedereen alleen maar naar de GUI volgens mij, en niet wat daaronder zit :{

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Hoe kom je daarbij? :clown: IE9 is retesnel, en het is nog niet eens officiëel uitgekomen. Op dit moment zijn de nieuwste versies van zowat alle grote browsers gelijk aan elkaar, geen enkele is merkbaar langzamer of sneller. FF4, IE9, Chromium, Opera, alles gaat gelijk op. Het enige verschil dat er in de toekomst toe zal gaan doen is welke browser mensen meer bevalt. Als je Chrome gebruikt en het niet zo erg op plug-ins hebt, voldoet IE9 prima. FF4 is nu gewoon qua UI een kopie van Opera, maar heeft wel gigantich veel plugins. Als je op een trage verbinding zit is Opera weer een goed idee, want die kan pagina's compressen.

Het is moeilijk om te lezen over welke versie van IE ik het heb hè? Jij bent zeker ook zo'n iemand die een Peugeot 307 gaat vergelijken met een Lamborghini 22PS, terwijl ik een Lamborghini Gallardo LP570-4 bedoel :puh:

Het is moeilijk om te lezen over welke versie van IE ik het heb hè? Jij bent zeker ook zo'n iemand die een Peugeot 307 gaat vergelijken met een Lamborghini 22PS, terwijl ik een Lamborghini Gallardo LP570-4 bedoel :puh:

lol, een Lamborghini Reventon is ook best wel mooi

http://upload.wikime...n_Rear-View.JPG

>>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast. Nu weer ontopic graag. :)<<< <-- sorry, probeerde hem nog te verkleinen maar werkte niet. nope.gif

Bewerkt: door linux-or-unix
Geplaatst:

@ ikt

Ik weet goed over welke versie je het hebt maar ik heb internet explorer altijd al op mijn pc gehad sinds de vroege versies en ze waren allemaal even traag. IE9 zal misschien sneller zijn maar aangezien ik die nog niet heb en hij nog niet officieel is uitgekomen weet ik daar niks over. Misschien verandert IE9 wel alles, ik heb het over nu .

Geplaatst:

@ ikt

Ik weet goed over welke versie je het hebt maar ik heb internet explorer altijd al op mijn pc gehad sinds de vroege versies en ze waren allemaal even traag. IE9 zal misschien sneller zijn maar aangezien ik die nog niet heb en hij nog niet officieel is uitgekomen weet ik daar niks over. Misschien verandert IE9 wel alles, ik heb het over nu .

IE9 is helemaal niet met IE8 te vergelijken. IE8 en 7 zijn inderdaad takkesloom :)

Hier vind je de release candidate: er is een redelijke kans dat de echte versie veel op deze gaat lijken:

IE9

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...