Jump to content

HDD formateren


MegaPilot

Recommended Posts

Hai, ik ga het lekker kort houden. :)

Dus er is een laptop stuk van m'n nonkel wiens moederbord overleden is. Ik heb de bruikbare onderdelen(HDD en RAM latjes) eruit gehaald en ben van plan deze te verkopen. De RAM geeft geen probleem, die kan ik meteen verkopen. Maar op de HDD staan helaas nog gegevens en ik wil niet dat die gegevens voor verkeerde doeleinden gebruikt kan worden. Dus hoe kan ik die schijf wissen? Ik dacht eraan om die schijf effe in mijn laptop te pleuren(wat volgens dit niet onmogelijk is), opstarten met m'n Vista/XP cd en van daaruit formateren. Is dit mogelijk en loop ik de kans m'n laptop te slopen?

Mvg,

Brecht

Link to comment
Delen op andere websites

Als je die DBan opstart cd boot, zou je hem gewoon kunnen formatteren. Overigs gaat je link in je originele post over compleet wat anders, daar gaat het over als Windows nog zou werken (wat dus niet gaat werken).

I get it. De schijf erin pleuren en opstarten met zo'n opstartdisk en formateren(met zo'n Windows disk lukt formateren voor zover ik weet?)?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...