Jump to content

Bier (eigenlijk bijna al de alcohol) en sigaretten...

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik heb sinds laatst een erg vervelend probleempje bij sigaretten. De laatste tijd word ik er echt wat misselijk of slecht van na een paar trekjes, vroeger had ik dit niet. :S Ik rookte normaal gezien minstens 1 (normaal gezien meer) sigaret per 2-3 dagen maar dit is nu totaal niet meer zo door mijn probleem, waaraan ligt het? Het kan niet liggen aan het merk want hetzelfde merk vond ik vroeger nog best lekker. En antwoord ff normaal en niets als 'stop met roken!' en 'kanker!' enzo, ik ben gewoon een sociale roker.

En nu bier. Het is altijd zo al geweest maar na 2 biertjes of wijntjes of zo begint het bitter te smaken en is het totaal niet lekker meer en heb dan echt geen zin meer, waar ligt het nu aan? :s Dit is bij al de alcohol zo, ik ben nergens allergisch voor maar ik kan maar met moeite een beetje dronken worden omdat het dan écht niet meer smaakt... Help?

Thanks.

Geplaatst:

En antwoord ff normaal en niets als 'stop met roken!' en 'kanker!' enzo, ik ben gewoon een sociale roker.

Sorry, wat?

"Sociaal roken" is dus volgens jou helemaal niet erg noch schadelijk ofzo? Je kan heus ook zociaal zijn zonder rook erbij hoor. Ik ga wekelijks op café heul sociaal wezen, en heb van m'n leven nog niet één sigaret aangeraakt.

Uit heel je post leid ik dus gewoon af dat je een meeloper bent? Het is niet omdat je vrienden staan te roken als jij erbij staat, dat jij dan ook een sigaret moet vasthebben. Het is niet omdat je vrienden bier drinken dat jij ook bier moet drinken terwijl het je niet smaakt. En "ik kan maar met moeite een beetje dronken worden omdat het dan écht niet meer smaakt"? HAHAHAHAHAHAAA.

Zuig op je vingers en drink fruitsap. Of grow a pair en zorg dat je zelf karakter krijgt in plaats van te lopen immiteren. Problem solved.

Geplaatst:

Sorry, wat?

"Sociaal roken" is dus volgens jou helemaal niet erg noch schadelijk ofzo? Je kan heus ook zociaal zijn zonder rook erbij hoor. Ik ga wekelijks op café heul sociaal wezen, en heb van m'n leven nog niet één sigaret aangeraakt.

Uit heel je post leid ik dus gewoon af dat je een meeloper bent? Het is niet omdat je vrienden staan te roken als jij erbij staat, dat jij dan ook een sigaret moet vasthebben. Het is niet omdat je vrienden bier drinken dat jij ook bier moet drinken terwijl het je niet smaakt. En "ik kan maar met moeite een beetje dronken worden omdat het dan écht niet meer smaakt"? HAHAHAHAHAHAAA.

Zuig op je vingers en drink fruitsap. Of grow a pair en zorg dat je zelf karakter krijgt in plaats van te lopen immiteren. Problem solved.

Amen! En zo is het!

Je drinkt toch bier omdat het lekker is, ik ga echt geen bier drinken om er perse dronken van te worden. Dan kun je beter een fles black label achterover gieten.

Geplaatst:

Sorry, wat?

Amen! En zo is het!

En zo is het helemaal!

Je drinkt toch bier omdat het lekker is, ik ga echt geen bier drinken om er perse dronken van te worden. Dan kun je beter een fles black label achterover gieten.

Alhoewel je dit beter met het genot van een maar vrienden kan doen.

Geplaatst: (bewerkt)

Even ter ondersteuning:

Drink of rook niet omdat dit van je wordt verwacht; maar drink en rook omdat jij dat zelf wil.

Daarbij (sorry, maar het is gewoon zo.. ) is roken niet alleen op gebied van longkanker slecht, maar brengt dit ook andere problemen met zich teweeg die je waarschijnlijk nu je nog jong bent, niet zult merken, maar later des te meer je parten gaan spelen.

Hoe graag of hoe leuk je het ook maar vind om te roken; het is niet gezond en je kan beter stoppen voor het te laat is. Uiteraard is dit maar juist mijn mening, maar ik vind het toch van cruciaal belang om je huidige gezondheid te behouden en ze te onderhouden voor later.

Wat het drinken betreft, 2 glaasjes volstaat. Je hebt echt niet meer nodig, anders kan alcohol een intolerantie teweegbrengen (immuniteitsreactie van je lichaam bij bepaalde overmaat van een stof bv.Alcohol) en kan je ernstige schade oplopen.

Het is niet erg om een keertje te zondigen,je kan wel es van wat 'meer' drinken, maar maak er geen gewoonte van en doe het zeker niet als je bewust bent dat je je lichaam erg schaadt.

Dit is volgens mij wat je lichaam probeert te vertellen... Stop ermee want het wordt je lichaam te veel!

Groeten,

R.Caltson

Bewerkt: door gtagangster
Geplaatst:

Natuurlijk heeft iedereen gelijk hierboven, drinken is slecht en alcohol is gif. Roken is zelfs nog slechter. Ik rook zelf niet want ik vind het onzin, maar ik drink wel elke week wat biertjes, afhankelijk van de situatie hoeveel.

Maar om even in te gaan op zijn vraag, als ik moe ben gaan de biertjes er bij mij ook niet vlotter naar binnen, dus pak genoeg nachtrust. Daarnaast is een goede maaltijd van te voren van groot belang, maar niet vlak van te voren want dan zit je maag vol en past er geen bier meer bij. Derde tip, niet te snel drinken, hou je eigen tempo aan. Ga niet je glas atten omdat de rest al klaar is, want dan drink je te snel.

En dan nog een opmerking, veel bier kunnen drinken is deels genetisch bepaald, maar vergt ook training, dat lukt niet van de ene op de andere dag. :D

Geplaatst:

En antwoord ff normaal en niets als 'stop met roken!' en 'kanker!' enzo, ik ben gewoon een sociale roker.

Sorry, wat?

Lolz gast, ik vraag wat, geef toch toe, hoe kan je dit nu zeggen als je me niet kent? Als er iemand een sigaret aansteekt en heel de groep rookt krijg ik zo de zin om er ook ff eentje te nemen omdat je anders zo aso bent of omdat ik dan ook écht zin heb. En ik bedoel met sociaal roken dat ik nooit alleen rook, enkel om sociaal te zijn, want daar word ik losser van. En dat van die bier, het is waarschijnlijk door mijn gebrek aan eten en slaap dacht ik, ik skip telkens mijn ontbijt 's ochtend en ga altijd erg laat gaan slapen, het zal dat wel zijn denk ik, ik probeer elke dag wat vroeger te gaan slapen, want daar ben ik niet zo trots op dat ik weinig slaap. En ik drink dat altijd bijna direct leeg, dus het zal daar wel aan liggen. 'Zuig je vinger en drink fruitsap'? Hoe kan je dat nu eigenlijk zeggen als je me nog nooit ontmoet hebt? En kom niet af met antw als 'ik leid dat uit je post'. En ik heb een eigen karakter en stijl dus daar zal het niet aan liggen, misschien moet jij ff gaan duimzuigen als ik het "uit heel je post leid"? Sorry dat ik zo reageer, maar ik kan niet tegen mensen die anderen negatief vooroordelen. En dat laatste was een grapje, ik bedoel het niet zo, maar wou erop wijzen dat het niet zo leuk klinkt. ;)

Even ter ondersteuning:

Drink of rook niet omdat dit van je wordt verwacht; maar drink en rook omdat jij dat zelf wil.

Daarbij (sorry, maar het is gewoon zo.. ) is roken niet alleen op gebied van longkanker slecht, maar brengt dit ook andere problemen met zich teweeg die je waarschijnlijk nu je nog jong bent, niet zult merken, maar later des te meer je parten gaan spelen.

Hoe graag of hoe leuk je het ook maar vind om te roken; het is niet gezond en je kan beter stoppen voor het te laat is. Uiteraard is dit maar juist mijn mening, maar ik vind het toch van cruciaal belang om je huidige gezondheid te behouden en ze te onderhouden voor later.

Wat het drinken betreft, 2 glaasjes volstaat. Je hebt echt niet meer nodig, anders kan alcohol een intolerantie teweegbrengen (immuniteitsreactie van je lichaam bij bepaalde overmaat van een stof bv.Alcohol) en kan je ernstige schade oplopen.

Het is niet erg om een keertje te zondigen,je kan wel es van wat 'meer' drinken, maar maak er geen gewoonte van en doe het zeker niet als je bewust bent dat je je lichaam erg schaadt.

Dit is volgens mij wat je lichaam probeert te vertellen... Stop ermee want het wordt je lichaam te veel!

Groeten,

R.Caltson

Nou, dit is nog eens een nuttige post, hartelijk dank. Ik drink omdat ik het zelf wil en niet omdat ik het anderen zie doen, soms koop ik gewoon ff een jupiler voor mezelf. Toch wel bedankt voor de informatie. ;)

Natuurlijk heeft iedereen gelijk hierboven, drinken is slecht en alcohol is gif. Roken is zelfs nog slechter. Ik rook zelf niet want ik vind het onzin, maar ik drink wel elke week wat biertjes, afhankelijk van de situatie hoeveel.

Maar om even in te gaan op zijn vraag, als ik moe ben gaan de biertjes er bij mij ook niet vlotter naar binnen, dus pak genoeg nachtrust. Daarnaast is een goede maaltijd van te voren van groot belang, maar niet vlak van te voren want dan zit je maag vol en past er geen bier meer bij. Derde tip, niet te snel drinken, hou je eigen tempo aan. Ga niet je glas atten omdat de rest al klaar is, want dan drink je te snel.

En dan nog een opmerking, veel bier kunnen drinken is deels genetisch bepaald, maar vergt ook training, dat lukt niet van de ene op de andere dag. :D

Nou, ik ben meestal wel erg moe door de dag heen omdat ik weinig slaap en mijn ontbijt mis (op 1 boterham na). En ja, ik drink meestal wat te snel, dus daar ligt het hoogstwaarschijnlijk ook aan. Maar dat van dat het genetisch bepaald is, kan eigenlijk niet, iedereen in mijn familie is een sterke drinker, mijn pa kan stevig drinken als ie het wilt, broers, ... Toch bedankt. ;)
Geplaatst:

Je kunt ook voor de afwisseling tussendoor wat shotjes nemen. Blue Curacao, Dropshot, Berenburg (enkel Friesland geloof ik), Jägermeister, Flügel, Fliegling, noem maar op. Wat afwisseling tussendoor vind ik altijd wel lekker. Anders heb je ook maar steeds hetzelfde smaakje in de mond. ;)

Geplaatst:

Nou, ik ben meestal wel erg moe door de dag heen omdat ik weinig slaap en mijn ontbijt mis (op 1 boterham na). En ja, ik drink meestal wat te snel, dus daar ligt het hoogstwaarschijnlijk ook aan. Maar dat van dat het genetisch bepaald is, kan eigenlijk niet, iedereen in mijn familie is een sterke drinker, mijn pa kan stevig drinken als ie het wilt, broers, ... Toch bedankt. ;)

En omdat anderen in je familie sterke drinkers zijn wil jij ook een sterke drinker zijn ofzo?

Sorry dat ik het zeg maar dit is terug zo een topic dat met een emoticon kan samengevat worden. -> :7

Geplaatst:

Mischien drink je eerst frisdrank voordat je bier drinkt, probeer eens begin van de avond koffie te drinken en daarna bier. Dan zul je zien dat het minder bitter smaakt en lekker is. En als je geen dorst heb kan bier ook niet lekker zijn.

En over dat roken, ik begrijp dat je geen kanker wil. Niemand wil dat, maar alle rokers krijgen kanker in hun leven. Sommige op hun 40ste sommige op hun 80ste, en sommige mensen zijn ergens anders dood aan ge gaan maar die zouden in dien ze dat niet waren het ook kunnen krijgen ervan.

Geplaatst:

Sommige op hun 40ste sommige op hun 80ste, en sommige mensen zijn ergens anders dood aan ge gaan maar die zouden in dien ze dat niet waren het ook kunnen krijgen ervan.

Ja, lekker is dat. Zo kun je dat altijd wel zeggen. "Ja, als hij niet was doodgegaan door ..., had hij wel kanker gekregen." Niet alle rokers (zullen) sterven door kanker.

Mischien drink je eerst frisdrank voordat je bier drinkt, probeer eens begin van de avond koffie te drinken en daarna bier. Dan zul je zien dat het minder bitter smaakt en lekker is. En als je geen dorst heb kan bier ook niet lekker zijn.

Als je dat moet doem om eens bier te drinken zou ik snel stoppen met bier drinken. :7

En de eerste die een hele avond pinten drinkt van dorst moet nog geboren worden denk ik. Pinten drink je omdat er goesting in hebt.

Bewerkt: door Tomeken

Als je dat moet doem om eens bier te drinken zou ik snel stoppen met bier drinken. :7

En de eerste die een hele avond pinten drinkt van dorst moet nog geboren worden denk ik. Pinten drink je omdat er goesting in hebt.

Verkeerde topicpost von mij :$

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

En omdat anderen in je familie sterke drinkers zijn wil jij ook een sterke drinker zijn ofzo?

Sorry dat ik het zeg maar dit is terug zo een topic dat met een emoticon kan samengevat worden. -> :7

Ja... Idd... Omdat iedereen in de familie sterk kan drinken, wil ik dat ook zijn... :7 :7 :7 Doe ff normaal gast, ik bedoel dat als het genetisch is, dat ik het dan ook waarschijnlijk moet kunnen zoals mijn broers en zo, niet wil. Jij bent een grote :7. ;)

En over dat roken, ik begrijp dat je geen kanker wil. Niemand wil dat, maar alle rokers krijgen kanker in hun leven. Sommige op hun 40ste sommige op hun 80ste, en sommige mensen zijn ergens anders dood aan ge gaan maar die zouden in dien ze dat niet waren het ook kunnen krijgen ervan.

Ik heb eigenlijk wel altijd wat zoets in mijn mond voor dat ik bier drink, het zal dat wel zijn.

Maar ik heb gehoord dat als je voor dat je 18 of 30 jaar of weet ik veel stopt, dat je longen dan nog herstellen, is dat waar? Maar ik ben dan geen kettingroker of zo, gewoon eentje per 3 dagen dacht ik.

Geplaatst:

Dat is zeker zo, des te eerder je stopt des te beter het voor je is. Het is moeilijk om te stoppen dat is alleen het jammere ervan, probeer geen pleisters. Er zijn tegenwoordig ook medicijnen voor. Dat is een betere manier volgens velen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...