Jump to content

Videokaart neemt RAM in beslag?


Tebby

GHZ  

3 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke klopt?

    • 3288 MhZ ( CPU-Z, nVidia tool)
      3
    • 2500 MhZ (Flitskikker, CanYouRunIt)
      0


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb vanmiddag een nVidia 8500 GT'je in mijn Pc gedaan, ter vervanging van mijn nVidia 6150 S.

Ik heb even gekeken bij CanYouRunIt, en daar staat dit bij mijn videokaart;

Required 	You Have
Video RAM 	        256 MB [b]1.2 GB[/b]
3D 	                Yes 	Yes
Hardware T&L 	        Yes     Yes
Pixel Shader version 	3.0 	4.0
Vertex Shader version 	3.0 	4.0 

Vet vaag, want op mijn Videokaart zelf staat 512 MB, en in GPU-Z ook.

Ik had iets gelezen dat mijn videokaart waarschijnlijk "geheugen" van mijn RAM in gebruik nam, weet iemand hoe ik dit eventueel ongedaan kan maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ook niet gebruik maken van CanYouRunIt, dat is gewoon een flut site. Maar virtueel geheugen (de 700 zoveel MB die je er opeens bij hebt) moet je niet al te veel op letten, het kan alleen maar je prestaties bevorderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft zijn grafische kaart vervangen met een 8500GT. De 8500GT is naar mijn weten sowieso geen onboard videokaart, en als het dat wel zou zijn, zou je redelijk veel moeten weten van computers om dat allemaal werkend te kunnen krijgen, als het überhaupt al kan. En als je zulk soort dingen weet weet je ook het een en ander van virtueel geheugen, lijkt mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft zijn grafische kaart vervangen met een 8500GT. De 8500GT is naar mijn weten sowieso geen onboard videokaart, en als het dat wel zou zijn, zou je redelijk veel moeten weten van computers om dat allemaal werkend te kunnen krijgen, als het überhaupt al kan. En als je zulk soort dingen weet weet je ook het een en ander van virtueel geheugen, lijkt mij.

Die 6150 SE was wel onboard, die heb ik wat kapot geslagen XD

Daarom heb ik er nu een 8500 GT (PCI-E) ingestopt.

Ik heb trouwens nog een vraag, die nVidia tool geeft kloksnelheid 3288 Mhz weer, en CPU-Z ook.

Maar Canyourunit en Flitskikker infotool geven 2.5 Ghz weer. Welke klopt dan?

(Overigens van 2,1 ghz naar 3.2 ghz overgeklokt) @ 40 C

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou CPU-Z geloven. Het logische voor mij is nu dat jouw grafische kaart zich automatisch terug klokt als hij niet in gebruik is, om warmte en elektriciteit te besparen.

Ik ben nu bezig om GTa 4 werkend te krijgen, maar het verschil tussen 3,2 ghz en 2,5 ghz is duidelijk merkbaar of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar hij zegt het zelf overgeclockt te hebben vanaf 2.1 GHz, dus dan zou dat toch ook niet kloppen?

Dat ligt aan wat OP bedoelt :puh: Het wordt niet echt duidelijk waar het over gaat. Core? Memory? Shader clocks? In ieder geval geeft GPU-z de goede waarden: het geeft de standaard waarden die opgegeven zijn in de drivers, én de clocks die op dit moment zijn. Als Tebby een screenshotje van z'n GPU-z venster plaatst, dan zien we waar je het over hebben.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

[table=header]Specs | Performance

CUDA Cores | 16

Core Clock (MHz) | 450

Shader Clock (MHz) | 900

Memory Clock (MHz) | 400

Memory Amount | 512MB or 256MB DDR2

Memory Interface | 128-bit

Memory Bandwidth (GB/sec) | 12.8

Texture Fill Rate (billion/sec) | 3.6 [/table]

Ik vrees dat hij zijn CPU bedoeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier wat screens,

Ik zal mijn vraagstelling tevens ook wat verduidelijken;

- Mijn videokaart is 512 Mb, maar CanYouRunIt, en Flitskikker infotool geven 1,2 GB aan. Welke klopt?

- Ik heb mijn processor in de BIOS overgeklokt naar 3,2 GhZ. (Standaard 2,2) Flitskikker infotool, en CanYouRunIt geven beide gewoon 2,2 Ghz aan. (Als ik naar 2,6 overklok geven ze wel 2,6 Ghz aan :S)

canyouruntit.jpg

cpuzengpuzennvidiatool.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dan vertrouwen op CPU-z, die geeft de goede waarden weer. Probeer ook eens Speccy, die geeft doorgaans ook de goede waarden weer. FK en CYRI nemen waarschijnlijk waarden aan in Dxdiag? Enfin, CPU-z en GPU-z geven altijd de goede waarden weer. :) Ook bij overclocks.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...