goderser99 Geplaatst: 22 februari 2011 Rapport Geplaatst: 22 februari 2011 (bewerkt) hallo, ik heb geprobeert om een GTA SA Mp server te maken. ik heb de hele tut gevolgt enzo. maar als ik bijvoorbeelt een nieuw caracter er in zet dan kan ik hem wel kiezen maar bij het kiezen staat het Popetje er niet. en als ik bijvoorbeeld een auto wil plaatsen staat het er ok niet en als ik wapens doe komt het er ook niet. het lijkt wel of het de gamemode niet leest. Bewerkt: 22 februari 2011 door goderser99 Reageren
Morph1 Geplaatst: 22 februari 2011 Rapport Geplaatst: 22 februari 2011 (bewerkt) weet je zeker dat je je eigen gamemode ingevoert heb in je server.cfg compile je hem anders wel goed? Bewerkt: 22 februari 2011 door Morph1 Reageren
goderser99 Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 februari 2011 weet je zeker dat je je eigen gamemode ingevoert heb in je server.cfg compile je hem anders wel goed? ik weet wel zeker dat de zelfde naam in server.cfg zit/ maar wat bedoel je met compile? Reageren
Megadreams Geplaatst: 22 februari 2011 Rapport Geplaatst: 22 februari 2011 Kijk in je server_log.log die verteld wat er mis is. Waarschijnlijk heb je de rcon niet gewijzigd of ben je main() { } vergeten. Reageren
Morph1 Geplaatst: 22 februari 2011 Rapport Geplaatst: 22 februari 2011 compilen = heel simpel het knopje in pawno indrukken waarbij er een venstertje komt die (als je ze heb) errors laat zien. verder zorgt dit ervoor dat je .pwn bestant wordt geconverteerd naar een .amx bestand die je server kan lezen. Reageren
goderser99 Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 (bewerkt) compilen = heel simpel het knopje in pawno indrukken waarbij er een venstertje komt die (als je ze heb) errors laat zien. verder zorgt dit ervoor dat je .pwn bestant wordt geconverteerd naar een .amx bestand die je server kan lezen. ik ben er uit bedankt als ik de heletijd op pawno compile en dan weer verplaats naar de gammode map dan gaat het goed. 1: maar heb je mischien ook een lijst met auto die je er gewoon in het pawo kan zetten dat je al heel veel autos hebt? bijvoorbeel heel veel van deze: AddStaticVehicle(541, 1970.3143,-1455.8162,13.5547, 0, 0, 0); en dan alemaal andere natuurlijk 2:als ik dit doe voor een tele port voor mensen : public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) if(strcmp("/skatepark", cmdtext, true) == 0) { SetPlayerPos(playerid, 1922.5964, -1399.8970, 13.5703); SendClientMessage(playerid,“***Je bent nu naar het Skatepark geteleporteerd!”); return 1; } dan krijg ik 4 errors: D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp server\gamemodes\lol.pwn(98) : error 029: invalid expression, assumed zero D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp server\gamemodes\lol.pwn(98) : error 017: undefined symbol "bent" D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp server\gamemodes\lol.pwn(98) : error 017: undefined symbol "nu" D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp server\gamemodes\lol.pwn(98) : fatal error 107: too many error messages on one line 4 Errors. Bewerkt: 23 februari 2011 door goderser99 Reageren
Morph1 Geplaatst: 23 februari 2011 Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 (bewerkt) 1. nee, je zou zelf de coördinaten moeten invoeren, en zelf ook de vehicle id (hoop dat je bekend ben met samp debug) 2. jij gebruik in je sendclientmessage de verkeerde aanhalingstekens. jij heb ze naar links en naar rechts staan waarvan ik niet eens weet hoe je dat voor elkaar krijg , maar je moet gewoon deze gebruiken "text hier". verder ben je nog een kleur vergeten aan te geven : SendClientMessage(playerid, 0x00FF00, "***Je bent nu naar het Skatepark geteleporteerd"); Bewerkt: 23 februari 2011 door Morph1 Reageren
goderser99 Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 (bewerkt) 1. nee, je zou zelf de coördinaten moeten invoeren, en zelf ook de vehicle id (hoop dat je bekend ben met samp debug) 2. jij gebruik in je sendclientmessage de verkeerde aanhalingstekens. jij heb ze naar links en naar rechts staan waarvan ik niet eens weet hoe je dat voor elkaar krijg , maar je moet gewoon deze gebruiken "text hier". verder ben je nog een kleur vergeten aan te geven : SendClientMessage(playerid, 0x00FF00, "***Je bent nu naar het Skatepark geteleporteerd"); ?1:oke wel jammer maar zijn er ook zeg maar scripts die al compleet zijn enzo? 2:Bedankt! het werkt.maar nu heb ik dit: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) if(strcmp("/skatepark", cmdtext, true) == 0) { SetPlayerPos(playerid, 1922.5964, -1399.8970, 13.5703); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00, "***Je bent nu naar het Skatepark geteleporteerd"); return 1;} if (strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0){ SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "***Hoi,"); SendClientMessage(playerid, 0x0000FFAA, "*** Welkom in mijn server!"); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "***Ik wens je veel plezier in mijn server!"); return 1; } en krijg ik dit als ik wil opslaan: D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp server\gamemodes\lol.pwn(100) : warning 209: function "OnPlayerCommandText" should return a value D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp server\gamemodes\lol.pwn(100) : error 010: invalid function or declaration D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp server\gamemodes\lol.pwn(108) : error 010: invalid function or declarationshould return a value Bewerkt: 23 februari 2011 door goderser99 Reageren
Big Boss Geplaatst: 23 februari 2011 Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 In de map vehicles, welke zich weer in de scriptfiles map bevindt, kan je zo'n 1000 voertuigen vinden die het SA-MP team al op voorhand heeft toegevoegd. Er zit ook een functie bij waarmee je die bestanden kan uitlezen in je gamemode. Reageren
Morph1 Geplaatst: 23 februari 2011 Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 ten eerste : gebruik voor codes de codebox in de textbox verder wordt je onplayercommandtext zo: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp("/skatepark", cmdtext, true) == 0) { SetPlayerPos(playerid, 1922.5964, -1399.8970, 13.5703); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "***Je bent nu naar het Skatepark geteleporteerd"); return 1; } if (strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0) { SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "***Hoi,"); SendClientMessage(playerid, 0x0000FFAA, "*** Welkom in mijn server!"); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "***Ik wens je veel plezier in mijn server!"); return 1; } return 1; } kijk zelf maar wat verbeterd is, hij is uitgelijnd en er miste een paar haakjes. ja hoor, dit is alweer mijn 400e post op het forum EDIT : volgens mij hoort dit verder in het samp scripting forum thuis >>> Door Big Boss: Inderdaad, en derhalve verplaatst. <<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.