DennOOOtje Geplaatst: 23 februari 2011 Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 (bewerkt) Budget :500-600 Doel : Nieuwe games. Desktop of laptop : Desktop Merk pc of samengesteld : Samengesteld is goedkoper (meestal)? Benodigde randapparatuur : Niets Besturingssysteem : Heb ik zelf Onderdelen die je nog wilt hergebruiken : Sata schijf 7200rpm. Dvd burner Zelf in elkaar zetten of door een bedrijf zoals Azerty of Alternate maakt niet uit Extra koeling (voor overklokken ) ? : nee. Nouja, mag. Hoeft niet. Ik had dit in gedachten: AMD Phenom II x6 1055T. 4 GB DDR3 1333/1600 MHz. ATI Radeon HD5770 1GB (Of nVidia Geforce GTX460) Ik wou graag mijn Acer Aspire E500 (schijnt Micro ATX te zijn, weet niet zeker) gebruiken om de zooi in te doen. Moederbord en voeding moet ik nog ff uitvogelen. Wou ook me s-ata 7200rpm gebruiken. En ook m'n DVD burner. Grtz. Bewerkt: 24 februari 2011 door DennOOOtje Reageren
delete45 Geplaatst: 23 februari 2011 Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 Klik hier Zit er 8 euro naast ;-) Je videokaart gaat het niet halen, die is te zwak. En ik weet niet wat voor 'n besturingsysteem je erop gaat zetten maar als je er windows 7 64 bits op wilt zetten raad ik 6 GB ram aan. Anders kan je deze nog pakken. Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2011 (bewerkt) ziet er netjes uit alleen... Kan er niet ietsje bezuinigd worden op de kast? Lawaai maakt mij niet uit, zolang m'n systeempje maar snel genoeg is (en design ook niet, al is 't zon lelijke grijze kast) Bewerkt: 24 februari 2011 door Thundercover Reageren
delete45 Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 Nou kijk weet je wat het handige van deze kast is? Hij is aan veel kanten open (met gaatjes) en dat zorgt voor betere fentilatie en met deze hardware er in is dat eigenlijk wel noodzakelijk. Maar gebruik je windows 7 32 of 64 bits? Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 (bewerkt) ziet er netjes uit alleen... Kan er niet ietsje bezuinigd worden op de kast? Lawaai maakt mij niet uit, zolang m'n systeempje maar snel genoeg is (en design ook niet, al is 't zon lelijke grijze kast) Ik heb dezelfde kast, en hij is zwart Niet lelijk, maar hij ziet er wel lelijk uit op die foto. En de fans die erbij zitten zijn in snelheid regelbaar dus ze maken niet veel lawaai. En wat heb je aan 6 GB RAM ? 4GB is meestal meer dan genoeg. En als je boven de 3GB RAM gaat moet je wel 64 bits nemen want als je 4GB RAM hebt en je draai 32 bits kan je maar 3,5GB (van de 4) gebruiken. Bewerkt: 24 februari 2011 door Shotyoudie Reageren
delete45 Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 Wat had jij als kast in gedachten dan? En daarom vraag ik ook of hij 64 of 32 bits neemt ;-) Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Ik heb nu 'n kast, en de koeling staat con-stant aan. Zelfs dat maakt voor mij niet teveel lawaai. Ik heb thuis 32 en 64 bit, maar ik snap dat als je 4 gb hebt dat je dan 3.333 gb beschikbaar hebt enzo. En dat jaar garantie ding van 50 eurie? Wat houdt dat in? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) Ik heb nu 'n kast, en de koeling staat con-stant aan. Zelfs dat maakt voor mij niet teveel lawaai. Ik heb thuis 32 en 64 bit, maar ik snap dat als je 4 gb hebt dat je dan 3.333 gb beschikbaar hebt enzo. En dat jaar garantie ding van 50 eurie? Wat houdt dat in? Even zonder de gein, wat moet je met garantie denk je? Zij bouwen je pc alvast voor, sturen je hem dan op. Als het blijkt dat je videokaart stuk is gegaan, fabrikanten geven geen garantie meer als het foutief is ingebouwd. Dan kun je dus nog garantie krijgen van Azerty en zeggen dat zij hem verkeerd gebouwd hebben, en krijg je wss een nieuwe kaart. Of je alleen de videokaart of je hele pc moet opsturen weet ik niet. Edit: typo. Bewerkt: 26 februari 2011 door GolfG60 Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 aha. Wel de moeite waard dus. Reageren
delete45 Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Ja en bij een computer is het bijna altijd zo dat als hij het de eerste paar maanden red. Hij het heel lang blijft doen. Stel de videokaart is verkeerd ingebouwd, dan gaat hij binnen een jaar waarschijnlijk kapot. Maar is alles goed, dan zal hij het heel lang doen. Vandaar maar 1 jaar garantie. Meer heb je denk ik niet nodig... Is het toch nodig kan je hem altijd nog laten repareren voor geld Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 (bewerkt) Ik ken trouwens iemand, en die speelt GTA San Andreas op max met dit: Amd Athlon II X4 640 @ 3 ghz. 4 gb ddr3 (mhz weet ikniet.) NVidia Geforce GTX460 Zoiets is veul goedkoper, en voldoet ook wel aan spellen die ik speel opzich? Edit: ook Black Ops. Bewerkt: 25 februari 2011 door DennOOOtje Reageren
Indycar series Geplaatst: 25 februari 2011 Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 Ik ken trouwens iemand, en die speelt GTA San Andreas op max met dit: Amd Athlon II X4 640 @ 3 ghz. 4 gb ddr3 (mhz weet ikniet.) NVidia Geforce GTX460 Zoiets is veul goedkoper, en voldoet ook wel aan spellen die ik speel opzich? Edit: ook Black Ops. In je beginpost had je het over nieuwe games. Die eisen meer van een PC dan GTA San andreas. Daarom ben je voor San Andreas eigenlijk goedkoper uit. Toch zou ik, als ik jou was, even een lijst posten van spellen waar we ons misschien op kunnen richten? Is makkelijker werken, omdat als je alleen spellen als San Andreas speelt, we zeker goedkoper kunnen. Dit geldt niet voor Black Ops, die eist meer en kost daarom ook iets meer. Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2011 --- hoor net dat ie ook GTA IV: EFLC op med-high kan. En, kijk maar op me Xfire uren wat ik 't meest speel; san andreas. Gta 4 enzo die nieuwe games hou ik nooit zo van. Www.xfire.com/profile/adhdkind Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 februari 2011 Rapport Geplaatst: 26 februari 2011 San Andreas kan je ook op high met een X2/C2D, of misschien zelfs met een high end X1/Pentium 4 en een voor die processor een fatsoenlijke videokaart erop. Een X6 voor alleen San Andreas is geldverspilling. Reageren
delete45 Geplaatst: 26 februari 2011 Rapport Geplaatst: 26 februari 2011 Ja je zult dan vast goedkoper uitzijn maar de spellen van over een paar jaar kan je dan niet meer draaien. Je kan beter een keer iets meer uitgeven dan 2x te weinig ;-) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.