Jump to content

GTA IV lags


Tebby

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb vanmiddag GTA IV weer eens gevonden, en op mijn `nieuwe` pc geïnstalleerd.

Het nadeel is, dat om de 3 seconden het beeld even stopt. Ik haal verder wel gewoon 30 FPS.

Vet vreemd, want voor de rest loopt alles mooi soepel maar dan zijn die `3 seconden` weer om en stopt het beeld ff.

Ik heb met alles op highest dit probleem en als ik alles op het laagst zet ook. Verder is er geen verschil te merken.

)Ik heb nog geen patches geinstalleerd'

Hier zijn de specs van mijn PC;

Rapport van Tebbbyyy's computer

Uitgevoerd op 23-2-2011, 18:43:17

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|FOXCONN

|Computermodel:|MCP61M05

|Computernaam:|Kevin-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|FOXCONN

|Model:|M61PMV

|BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies, LTD

|BIOS Model:|)Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG, versie P02

|Aansluitingen:|PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCIE (Onbekend), PCIE (Onbekend)

|Poorten:|PRIMARY IDE (Geen), SATA1 (8251 Compatibel), SATA2 (8251 Compatibel), SATA3 (8251 Compatibel), SATA4 (8251 Compatibel), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), VIDEO (Video), AUDIO (Audio), ETHERNET (Netwerk)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (Dual Core)

|Kloksnelheid:|3478 MHz

|Socket & Cache(s):|AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+, 512 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|2046 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR2-1024 PC2-8200 512 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|149,04 GB (149,04 GB (C:) )

|Vrije ruimte:|59,79 GB (59,79 GB (C:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Onbekend

|Model(len):|A: Onbekend, C: MAXTOR S TM3160215AS SCSI Disk Device SCSI, D: TSSTcorp CDDVDW SH-S223F SCSI CdRom Device, E: DTSoftBusCd00

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|High Definition Audio-apparaat

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 8500 GT

|Beeldprocessor:|GeForce 8500 GT (0x0421)

|Geheugengrootte:|512 MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.17.12.6658

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1024x768 (Normaal 4:3 XGA)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-invoerapparaat

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|NVIDIA nForce-netwerkcontroller (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.0.103, MAC: 00:1F:E2:63:18:73, DHCP: 192.168.0.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Ik heb mijn CPU en videokaart overgeklokt, ook als ik alles weer op standaard zet heb ik nog last.

verder stijgt de temp van mijn CPU en GPU beide met maar 15 graden.

En ik game op een 12"beeldscherm :puh:

Wie weet wat het probleem is?

Bewerkt: door Tebby
Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is toch opgelost? Als je het spel op hogere instellingen wilt spelen zal je een nieuwe videokaart moeten aanschaffen, wat meer RAM en eventueel ook een nieuwe processor, kortom: bijna een volledig nieuwe PC.

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is toch opgelost? Als je het spel op hogere instellingen wilt spelen zal je een nieuwe videokaart moeten aanschaffen, wat meer RAM en eventueel ook een nieuwe processor, kortom: bijna een volledig nieuwe PC.

Als ik er nu wat 2gb kwaliteitsRAM bij doe zou ik dan misschien 5 fps meer kunnen halen? want mijn RAM-gebruik staat op 100% als ik GTA 4 doe, terwijl mijn processor gewoon met 30% verder zoeft

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik er nu wat 2gb kwaliteitsRAM bij doe zou ik dan misschien 5 fps meer kunnen halen? want mijn RAM-gebruik staat op 100% als ik GTA 4 doe, terwijl mijn processor gewoon met 30% verder zoeft

Ik vermoed dat 1GB RAM zelf genoeg is, maar als je een 64-bit besturingssysteem gebruikt dan kan je er ook makkelijk 2GB bij doen uiteraard.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik er nu wat 2gb kwaliteitsRAM bij doe zou ik dan misschien 5 fps meer kunnen halen? want mijn RAM-gebruik staat op 100% als ik GTA 4 doe, terwijl mijn processor gewoon met 30% verder zoeft

Ik vermoed dat 1GB RAM zelf genoeg is, maar als je een 64-bit besturingssysteem gebruikt dan kan je er ook makkelijk 2GB bij doen uiteraard.

ik heb 2 slots in mijn pc, eentje zit al 2GB in. Als ik die er uit haal en gewoon ééntje van 4gb erin doe, gaat dat sneller dan 2x 2GB?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

heb de zelde pc en nergens last van :D

Probeer je drivers te updaten

De topicstarter is ondertussen al verbannen van het forum (was een dubbelaccount van een verbannen lid). Hulp geven is dus ook niet meer nodig. ;):slotje:

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...