Wanted Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 (bewerkt) Hallo, Een PC op ons netwerk heeft rare internetproblemen. Als je via die pc iets download van Usenet, behaalt hij de normale snelheid, die hij op de rest van de pc's ook haalt. Echter, als je aan het internetten bent, is de snelheid traag. Via verschillende speedtesters kreeg ik een snelheid van 80kb/s terwijl de normale snelheid op 2.7 mb/s ligt. We hebben al getest of het aan de kabel lag, maar dit is niet het geval (in andere computers met dezelfde kabel is de verbinding goed). Deze problemen treden in Firefox én Internet Explorer op. De andere browsers zijn niet getest. Heeft iemand dit eerder gehad, of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt. Mvg, Wanted Edit: Oeps, volgens mij hoort dit topic in het Software gedeelte thuis. :$ Bewerkt: 24 februari 2011 door Wanted Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 24 februari 2011 Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 Hmm. Hoelang is dit probleem al. Heb je er wel een volledige virusscan opgedaan? Grtz. Reageren
Wanted Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 24 februari 2011 Sinds de pc gekocht is (ongeveer een maand nu). Reageren
Sublime Geplaatst: 18 maart 2011 Rapport Geplaatst: 18 maart 2011 Dit is een bekend probleem op mijn school. Het heeft niets met je PC te maken, alleen met het gebruik van het internet op jou netwerk, of als de provider zijn verkochte snelheid niet kan halen (dus meestal door het downloaden van andere mensen bij jou in de buurt over de lijn naar de centrale). Aangezien het downloaden via Usenet constant pakketjes (informatie) aanvraagt kan deze een hogere snelheid halen omdat de connectie open blijft staan. Bij het internetten wordt een connectie geopend, de pagina opgehaald en vervolgens de connectie gesloten. Als er dan veel mensen aan het (constant) downloaden zijn is het moeilijk voor de browser om een nieuwe connectie op te zetten wat zorgt dat het opvragen slomer gaat. Dit komt omdat de opgevraagde gegevens van Usenet voorrang hebben. Dus ik zou het proberen te vragen aan je provider of zorg dat niemand bij jou in het netwerk constant loopt te downloaden. Reageren
Wanted Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2011 Ik heb het inmiddels opgelost. Het lag uiteindelijk toch aan de kabel. Er zaten een paar draadjes in de kabel niet goed aangesloten. Ik ben alleen vergeten om het hier te melden dat het opgelost is. Reageren
Sublime Geplaatst: 18 maart 2011 Rapport Geplaatst: 18 maart 2011 Ik heb het inmiddels opgelost. Het lag uiteindelijk toch aan de kabel. Er zaten een paar draadjes in de kabel niet goed aangesloten. Ik ben alleen vergeten om het hier te melden dat het opgelost is. Ah, ook een mogelijke oorzaak Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.