Jump to content

error 10 en 13


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hallo.

ik heb in mij filterscript een script staan:

1.#define YELLOW 0xFFA500AA

2.

3.new PuntenVerdienenCode;

4.new AantalPuntenVerdienen;

5.new AantalDollarsVerdienen;

6.new PuntenVerdienenText[128];

7.

8.forward PuntenVerdienen();

9.

10.public OnGameModeInit()

11.{

12. PuntenVerdienenText = "15963324879541616489168619841687613";

13. SetTimer("PuntenVerdienen", 10000, true);

14. return 1;

15.}

16.

17.public OnPlayerText(playerid, text[])

18.{

19. if(!strcmp(PuntenVerdienenText, text, true))

20. {

21. new Bericht[128];

22. new SpelerNaam[MAX_PLAYER_NAME];

23. new AantalPuntenTotaal;

24. GetPlayerName(playerid, SpelerNaam, sizeof(SpelerNaam));

25. format(Bericht, sizeof(Bericht), "%s heeft %d punten en %d dollar verdient door %s als eerste te typen!", SpelerNaam, AantalPuntenVerdienen, AantalDollarsVerdienen, PuntenVerdienenText);

26. SendClientMessageToAll(YELLOW, Bericht);

27. AantalPuntenTotaal = GetPlayerScore(playerid) + AantalPuntenVerdienen;

28. GivePlayerMoney(playerid, AantalDollarsVerdienen);

29. SetPlayerScore(playerid, AantalPuntenTotaal);

30. PuntenVerdienenText = "15963324879541616489168619841687613";

31. return 0;

32. }

33. return 1;

34.}

35.

36. public PuntenVerdienen()

37.{

38. new Bericht[128];

39. PuntenVerdienenCode = 111111+random(888888); //Random code van 6 cijfers

40. AantalPuntenVerdienen = random(5); //Random aantal punten

41. AantalDollarsVerdienen = random(4); //Random aantal dollars

42. AantalPuntenVerdienen += 1;

43. AantalDollarsVerdienen += 1;

44. AantalDollarsVerdienen *= 100;

45. format(Bericht, sizeof(Bericht), "PUNTEN VERDIENEN: Verdien nu %d punten en %d dollar door als eerste %d te typen!", AantalPuntenVerdienen, AantalDollarsVerdienen, PuntenVerdienenCode);

46. SendClientMessageToAll(YELLOW, Bericht);

47. format(PuntenVerdienenText, sizeof(PuntenVerdienenText), "%d", PuntenVerdienenCode);

48.

49. return 1;

50.}

en ook bij deze:

1.#include <a_samp>

2.

3.//defineren van de 4 menu's:

4.new Menu:TeleportMenu;

5.new Menu:LsTeleports;

6.new Menu:SfTeleports;

7.new Menu:LvTeleports;

8.

9.public OnGameModeInit()

10.{

11. SetGameModeText("TutorialGM by Sandra18[NL]");

12. //Karakters plaatsen

13. AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);

14. AddPlayerClass(93, 2494.4888, -1675.5619, 13.3359, 55.9011, 0, 0, 0, 0, 0, 0);

15.

16. //Het maken van de menu's:

17. //eerst maak je een nieuw menu aan met CreateMenu

18. TeleportMenu = CreateMenu("Kies een stad uit:",3,200,200,400,35);

19. //Vervolgens maak je de keuzes met AddMenuItem:

20. AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Los Santos"); // 1e keuze

21. AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "San Fiero"); //2e keuze

22. AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Las Venturas"); //3e keuze

23.

24. LsTeleports = CreateMenu("Los Santos Teleports:",3,200,200,400,35);

25. AddMenuItem(LsTeleports, 0, "GroveStreet");

26. AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Ls Vliegveld");

27. AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Hoogste Gebouw");

28.

29. SfTeleports = CreateMenu("San Fiero Teleports:",3,200,200,400,35);

30. AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Wang Cars");

31. AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Sf Vliegveld");

32. AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Pier 69");

33.

34. LvTeleports = CreateMenu("Las Venturas Teleports:",4,200,200,400,35);

35. AddMenuItem(LvTeleports, 0, "PirateShip");

36. AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Lv Vliegveld");

37. AddMenuItem(LvTeleports, 0, "4 Dragons Casino");

38. AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Parkeergarage");

39.

40. return 1;

41.}

42.

43.public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

44.{

45. SetPlayerPos(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004);

46. SetPlayerCameraPos(playerid,-816.4528,-1945.0082,9.0269);

47. SetPlayerCameraLookAt(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004);

48. SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0);

49. return 1;

50.}

51.

52.

53.public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

54.{

55. if (strcmp("/teleport", cmdtext, true) == 0)

56. {

57. TogglePlayerControllable(playerid, 0); // zorg ervoor dat de speler niet meer kan bewegen

58. ShowMenuForPlayer(TeleportMenu,playerid); // laat het menu 'TeleportMenu' zien

59. return 1;

60. }

61. return 0;

62.}

63.

64.public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)

65.{

66. TogglePlayerControllable(playerid, 1); // laat de speler weer bewegen

67. SetCameraBehindPlayer(playerid); // zet de camera achter de speler

68. new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid);

69.

70. if (Current == TeleportMenu) // check in welke menu je zit

71. {

72. switch(row)

73. {

74. case 0: {ShowMenuForPlayer(LsTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 1

75. case 1: {ShowMenuForPlayer(SfTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 2

76. case 2: {ShowMenuForPlayer(LvTeleports, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //keuze 3

77. }

78. }

79.

80. if (Current == LsTeleports)

81. {

82. switch(row)

83. {

84. case 0: {SetPlayerPos(playerid, 2481.5010,-1662.1470,13.3438); SetPlayerFacingAngle(playerid, 241.3432); }

85. case 1: {SetPlayerPos(playerid, 1928.6345,-2457.9893,13.5391); SetPlayerFacingAngle(playerid, 129.8487); }

86. case 2: {SetPlayerPos(playerid, 1563.1281,-1346.2808,330.0572); SetPlayerFacingAngle(playerid, 301.3620); }

87. }

88. }

89.

90. if (Current == SfTeleports)

91. {

92. switch(row)

93. {

94. case 0: {SetPlayerPos(playerid, -1975.4209,291.0956,35.1719); SetPlayerFacingAngle(playerid, 231.8575); }

95. case 1: {SetPlayerPos(playerid, -1191.5640,-400.4661,14.1484); SetPlayerFacingAngle(playerid, 330.6251); }

96. case 2: {SetPlayerPos(playerid, -1713.7914,1334.8519,7.0468); SetPlayerFacingAngle(playerid, 294.0418); }

97. }

98. }

99.

100. if (Current == LvTeleports)

101. {

102. switch(row)

103. {

104. case 0: {SetPlayerPos(playerid, 1999.9935,1521.5145,17.0625); SetPlayerFacingAngle(playerid, 342.4077); }

105. case 1: {SetPlayerPos(playerid, 1724.4902,1610.0110,10.1314); SetPlayerFacingAngle(playerid, 104.1312); }

106. case 2: {SetPlayerPos(playerid, 2037.3230,1007.3141,10.8203); SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.9229); }

107. case 3: {SetPlayerPos(playerid, 2058.1492,2446.1331,10.8203); SetPlayerFacingAngle(playerid, 212.6783); }

108. }

109. }

110. return 1;

111.}

112.

113.public OnPlayerExitedMenu(playerid)

114.{

115. new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid);

116. if (Current == LsTeleports || SfTeleports || LvTeleports)

117. {

118. TogglePlayerControllable(playerid, 0);

119. ShowMenuForPlayer(TeleportMenu, playerid);

120. }

121.

122. else

123. {

124. TogglePlayerControllable(playerid, 0);

125. }

126.

127. return 1;

128.}

en dan krijg ik deze errors:

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(1) : error 010: invalid function or declaration

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(52) : error 013: no entry point (no public functions)

wat doe ik fout??

Bewerkt: door goderser99
Geplaatst:

Volgens mij moet je bij het eerste filterscript bovenaan ook nog #include <a_samp> zetten, omdat je anders de functies uit die include niet kan gebruiken...

Correct me if I'm wrong...

Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij moet je bij het eerste filterscript bovenaan ook nog #include <a_samp> zetten, omdat je anders de functies uit die include niet kan gebruiken...

Correct me if I'm wrong...

als ik dat doe krijg ik deze errors:

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(24) : warning 217: loose indentation

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(42) : warning 217: loose indentation

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(51) : warning 217: loose indentation

en nu staat er dit:

#include <a_samp>

#define YELLOW 0xFFA500AA

new PuntenVerdienenCode;

new AantalPuntenVerdienen;

new AantalDollarsVerdienen;

new PuntenVerdienenText[128];

forward PuntenVerdienen();

public OnGameModeInit()

{

PuntenVerdienenText = "15963324879541616489168619841687613";

SetTimer("PuntenVerdienen", 10000, true);

return 1;

}

public OnPlayerText(playerid, text[])

{

if(!strcmp(PuntenVerdienenText, text, true))

{

new Bericht[128];

new SpelerNaam[MAX_PLAYER_NAME];

new AantalPuntenTotaal;

GetPlayerName(playerid, SpelerNaam, sizeof(SpelerNaam));

format(Bericht, sizeof(Bericht), "%s heeft %d punten en %d dollar verdient door %s als eerste te typen!", SpelerNaam, AantalPuntenVerdienen, AantalDollarsVerdienen, PuntenVerdienenText);

SendClientMessageToAll(YELLOW, Bericht);

AantalPuntenTotaal = GetPlayerScore(playerid) + AantalPuntenVerdienen;

GivePlayerMoney(playerid, AantalDollarsVerdienen);

SetPlayerScore(playerid, AantalPuntenTotaal);

PuntenVerdienenText = "15963324879541616489168619841687613";

return 0;

}

return 1;

}

public PuntenVerdienen()

{

new Bericht[128];

PuntenVerdienenCode = 111111+random(888888); //Random code van 6 cijfers

AantalPuntenVerdienen = random(5); //Random aantal punten

AantalDollarsVerdienen = random(4); //Random aantal dollars

AantalPuntenVerdienen += 1;

AantalDollarsVerdienen += 1;

AantalDollarsVerdienen *= 100;

format(Bericht, sizeof(Bericht), "PUNTEN VERDIENEN: Verdien nu %d punten en %d dollar door als eerste %d te typen!", AantalPuntenVerdienen, AantalDollarsVerdienen, PuntenVerdienenCode);

SendClientMessageToAll(YELLOW, Bericht);

format(PuntenVerdienenText, sizeof(PuntenVerdienenText), "%d", PuntenVerdienenCode);

return 1;

}

Bewerkt: door goderser99
Geplaatst:

Ik citeer mijzelf: ( :7 )

Overige informatie

Tot slot zet ik hier nog wat kleine dingetjes neer, die je helpen het scripten sneller onder de knie te krijgen :)

Correcte indentation!

Geloof het of niet: indentation is ongelofelijk belangrijk! Indentation is de uitlijning van jouw script. Kort gezegd: na elke { spring je een tab (of 4 spaties) verder, en na elke } ga je dat weer terug. Dit helpt jouw script veel overzichtelijker te maken. Voorbeeldjes:

Zonder goede indentation

public DelAllVehs()
{
for(new i = 0; i <= MAX_VEHICLES; i++)
{
if(SpawnedCar[i])
{
DestroyVehicle(i);
}
}
}

Met goede indentation

public DelAllVehs()
{
for(new i = 0; i <= MAX_VEHICLES; i++)
{
	if(SpawnedCar[i])
	{
		DestroyVehicle(i);
	}
}
}

Je ziet zelf al wel wat duidelijker is. Dit is makkelijk voor jou, omdat je script overzichtelijker wordt én het debuggen makkelijker.

Dat is jouw probleem; je uitlijning is niet in orde. Maar wat je nu krijg zijn warnings ipv errors, er zitten dus geen problematische fouten in je script.

Geplaatst:

Volgens mij moet je bij het eerste filterscript bovenaan ook nog #include <a_samp> zetten, omdat je anders de functies uit die include niet kan gebruiken...

Correct me if I'm wrong...

als ik dat doe krijg ik deze errors:

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(24) : warning 217: loose indentation

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(42) : warning 217: loose indentation

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(51) : warning 217: loose indentation

Typ boven aan ergens onder je #Include dit: #pragma tabsize 0 Dit haalt de verkeerd gezette spatie's weg.

Geplaatst:

Volgens mij moet je bij het eerste filterscript bovenaan ook nog #include <a_samp> zetten, omdat je anders de functies uit die include niet kan gebruiken...

Correct me if I'm wrong...

als ik dat doe krijg ik deze errors:

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(24) : warning 217: loose indentation

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(42) : warning 217: loose indentation

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\1.pwn(51) : warning 217: loose indentation

Typ boven aan ergens onder je #Include dit: #pragma tabsize 0 Dit haalt de verkeerd gezette spatie's weg.

Dat haalt de fout niet weg, dat verbergt de warning alleen...

Geplaatst:

het is al opgelost:D

alleen ik heb dit ( weeer iets nieuw)

#define FILTERSCRIPT

// includes

#include <a_samp>

#include <dudb>

#include <sscanf2>

#pragma unused ret_memcpy //ter voorkoming van warnings

// alle defines en new's

new logged[MAX_PLAYERS];

new rank[MAX_PLAYERS];

new cash[MAX_PLAYERS];

new playername[MAX_PLAYER_NAME];

new score[MAX_PLAYERS];

new kills[MAX_PLAYERS];

new deaths[MAX_PLAYERS];

new TimesLoggedIn[MAX_PLAYERS];

new kicked[MAX_PLAYERS];

new banned[MAX_PLAYERS];

#define ROOD 0xFF0000AA

#define GEEL 0xFFFF00AA

#define GROEN 0x00FF00AA

#define PAARS 0x8000FFAA

#define BLAUW 0x0000FFAA

#define WIT 0xFFFFFFAA

#define dcmd(%1,%2,%3) if ((strcmp((%3)[1], #%1, true, (%2)) == 0) && ((((%3)[(%2) + 1] == 0) && (dcmd_%1(playerid, "")))||(((%3)[(%2) + 1] == 32) && (dcmd_%1(playerid, (%3)[(%2) + 2]))))) return 1

#if defined FILTERSCRIPT

// laat text in controller zien bij opstarten server

public OnFilterScriptInit()

{

print("\n--------------------------------------");

print(" [0.3C]Login / Register dialog by Morph1");

print("--------------------------------------\n");

return 1;

}

public OnFilterScriptExit()

{

return 1;

}

// geeft elk dialoog een nummer te beginnen bij login = 1, register = 2 enz.

enum eDialog (+=1)

{

LOGIN = 1,

REGISTER,

LOGINREGISTER,

REGISTERNOTAVAILABLE,

LOGINDOESNTEXIST

}

//loginwaarde van de speler op 0 zetten als de speler de server inkomt

public OnPlayerConnect(playerid)

{

logged[playerid] = 0;

return 1;

}

// alles opslaan als een speler de server verlaat

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)

{

cash[playerid] = GetPlayerMoney(playerid);

score[playerid] = GetPlayerScore(playerid);

dini_IntSet((playername), "cash", cash[playerid]);

dini_IntSet((playername), "rank", rank[playerid]);

dini_IntSet((playername), "score", score[playerid]);

dini_IntSet((playername), "kills", kills[playerid]);

dini_IntSet((playername), "deaths", deaths[playerid]);

dini_IntSet((playername), "TimesLoggedIn", TimesLoggedIn[playerid]);

dini_IntSet((playername), "kicked", kicked[playerid]);

dini_IntSet((playername), "banned", banned[playerid]);

logged[playerid] = 0;

return 1;

}

// dialoog laten zien bij spawnen als de loginwaarde nog 0 is

public OnPlayerSpawn(playerid)

{

GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

if(logged[playerid] == 0)

{

new string[256];

if(dini_Exists((playername)))

{

format(string, sizeof(string), "{FFFFFF}We from {0000FF}[korte naam van de server] {FFFFFF}want you\n To Login then we can save your data\n and reload it when you join us again.\n\n\n {F4FA58}Name = {FFFFFF}%s\n\n\n This name is {00FF00}Registered.", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, LOGINREGISTER, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "{00FF00}login {FFFFFF}or {FF8000}Register:", string, "Login", "Create");

}

else

{

format(string, sizeof(string), "{FFFFFF}We from {0000FF}[korte naam van de server] {FFFFFF}want you\n To Login then we can save your data\n and reload it when you join us again.\n\n\n {F4FA58}Name = {FFFFFF}%s\n\n\n This name is {FF0000} NOT Registered.", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, LOGINREGISTER, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "{00FF00}login {FFFFFF}or {FF8000}Register:", string, "Login", "Create");

}

}

return 0;

}

//om kills en deaths te tellen

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

deaths[playerid]++;

kills[killerid]++;

return 1;

}

// oproeppen een commando uit te voeren

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

dcmd(maakmeadmin, 11, cmdtext);

dcmd(makeadmin, 9, cmdtext);

dcmd(kick, 4, cmdtext);

dcmd(ban, 3, cmdtext);

dcmd(boost, 5, cmdtext);

dcmd(getplayerdata, 13, cmdtext);

return 0;

}

// de verwerking van de dialoogen

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])

{

GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

new string[256];

if(dialogid == 3 && response == 1)

{

if(dini_Exists((playername)))

{

format(string, sizeof(string), " {FFFFFF}welcome back To{0000FF}[korte naam van de server].\n\n\n{F4FA58}Account = {FFFFFF}%s\n\n\n This Name {00FF00}Does Exist{FFFFFF},\nPlease fill in your Password:", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_INPUT, "{FF0000}Login:", string, "Login", "Leave");

}

else

{

format(string, sizeof(string), " {FFFFFF}welcome back To{0000FF}[korte naam van de server].\n\n\n{F4FA58}Account = {FFFFFF}%s\n\n\n This Name {FF0000}Doesn't Exist{FFFFFF},\nPlease Create an Account.", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 5, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "{FF0000}Login:", string, "Create", "Leave");

}

}

if(dialogid == 3 && response == 0)

{

if(dini_Exists((playername)))

{

format(string, sizeof(string), "{F4FA58} Name = {FFFFFF}%s \n\n\nThis name is {FF0000}NOT Available{FFFFFF}, Please login or leave to Change your name.", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 4, DIALOG_STYLE_MSGBOX, "{FF0000}Register:", string, "Login", "Leave");

}

else

{

format(string, sizeof(string), "{F4FA58} Name = {FFFFFF}%s \n\n\nThis name is {00FF00}Available{FFFFFF}, Please insert a {0000FF}Password.", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 2, DIALOG_STYLE_INPUT, "{FF0000}Register:", string, "Create", "Leave");

}

}

if(dialogid == 1 && response == 1)

{

if(dini_Int((playername), "password") != udb_hash(inputtext))

{

format(string, sizeof(string), " {FFFFFF}welcome back To{0000FF}[korte naam van server].\n\n\n{F4FA58}Account = {FFFFFF}%s\n\n\n This Name {00FF00}Does Exist{FFFFFF},\nPlease fill in your Password:", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_INPUT, "{FF0000}Login:", string, "Login", "Leave");

SendClientMessage(playerid, ROOD, "Wrong Password!.");

return 1;

}

else

{

logged[playerid] = 1;

cash[playerid] = dini_Int((playername), "cash");

rank[playerid] = dini_Int((playername), "rank");

score[playerid] = dini_Int((playername), "score");

kills[playerid] = dini_Int((playername), "kills");

deaths[playerid] = dini_Int((playername), "deaths");

TimesLoggedIn[playerid] = dini_Int((playername),"TimesLoggedIn");

kicked[playerid] = dini_Int((playername), "kicked");

banned[playerid] = dini_Int((playername), "banned");

format(string, sizeof(string), "%s, {00FF00}You Are Now Logged in. Rank = {FF0000}%d{00FF00}|| Money = {FF0000}%d{00FF00}|| Score = {FF0000}%d{00FF00}||", playername, rank[playerid],cash[playerid],score[playerid]);

SendClientMessage(playerid, WIT, string);

format(string, sizeof(string), "Kills {FF0000}%d{00FF00}|| Deaths = {FF0000}%d{00FF00}|| Times_Logged_In {FF0000}%d{00FF00}|| Kicks {FF0000}%d{00FF00}|| Bans {FF0000}%d{00FF00}||", kills[playerid], deaths[playerid], TimesLoggedIn[playerid], kicked[playerid], banned[playerid]);

SendClientMessage(playerid, GROEN, string);

GivePlayerMoney(playerid, cash[playerid]);

SetPlayerScore(playerid, score[playerid]);

TimesLoggedIn[playerid]++;

}

}

if(dialogid == 1 && response == 0)

{

Kick(playerid);

format(string, sizeof(string), "{FF0000}BOT {FFFF00}Kicked {FFFFFF}%s. {FF0000}REASON: {FFFF00}No Login, No Enter",playername);

SendClientMessageToAll(GEEL, string);

//SendClientMessage(playerid, ROOD, "press alt+tab and close the GTA-block under in the taskbar");

}

if(dialogid == 2 && response == 1)

{

if(!dini_Exists((playername)))

{

logged[playerid] = 1;

dini_Create(playername);

dini_IntSet((playername), "password", udb_hash(inputtext));

dini_IntSet((playername), "rank", 0);

dini_IntSet((playername), "cash", 0);

dini_IntSet((playername), "score", 0);

dini_IntSet((playername), "kills", 0);

dini_IntSet((playername), "deaths", 0);

dini_IntSet((playername), "TimesLoggedIn", 0);

dini_IntSet((playername), "kicked", 0);

dini_IntSet((playername), "banned", 0);

format(string, sizeof(string), "Account {FFFFFF}%s {FFFF00}is made! {00FF00}you are logged in, {FFFF00}next time you can login with password {0000FF}%s.", playername, inputtext);

SendClientMessage(playerid, GEEL, string);

TimesLoggedIn[playerid]++;

}

else

{

format(string, sizeof(string), " {FFFFFF}welcome back To{0000FF}[korte naam van de server].\n\n\n{F4FA58}Account = {FFFFFF}%s\n\n\nPlease fill in your Password:", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_INPUT, "{FF0000}login:", string, "login", "leave");

SendClientMessage(playerid, PAARS, "That name Already exists. please login or make another name.");

}

}

if(dialogid == 2 && response == 0)

{

Kick(playerid);

format(string, sizeof(string), "{FF0000}BOT {FFFF00}Kicked {FFFFFF}%s. {FF0000}REASON: {FFFF00}No Login, No Enter",playername);

SendClientMessageToAll(GEEL, string);

//SendClientMessage(playerid, ROOD, "press alt+tab and close the GTA-block under in the taskbar");

}

if(dialogid == 4 && response == 1)

{

format(string, sizeof(string), " {FFFFFF}welcome back To{0000FF}[korte naam van de server].\n\n\n{F4FA58}Account = {FFFFFF}%s\n\n\n This Name {00FF00}Does Exist{FFFFFF},\nPlease fill in your Password:", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 1, DIALOG_STYLE_INPUT, "{FF0000}Login:", string, "Login", "Leave");

}

if(dialogid == 4 && response == 0)

{

Kick(playerid);

format(string, sizeof(string), "{FF0000}BOT {FFFF00}Kicked {FFFFFF}%s. {FF0000}REASON: {FFFF00}No Login, No Enter",playername);

SendClientMessageToAll(GEEL, string);

}

if(dialogid == 5 && response == 1)

{

format(string, sizeof(string), "{F4FA58} Name = {FFFFFF}%s \n\n\nThis name is {00FF00}Available{FFFFFF}, Please insert a {0000FF}Password.", playername);

ShowPlayerDialog(playerid, 2, DIALOG_STYLE_INPUT, "{FF0000}Register:", string, "Create", "Leave");

}

if(dialogid == 5 && response == 0)

{

Kick(playerid);

format(string, sizeof(string), "{FF0000}TFD-BOT {FFFF00}Kicked {FFFFFF}%s. {FF0000}REASON: {FFFF00}No Login, No Enter",playername);

SendClientMessageToAll(GEEL, string);

}

return 0;

}

#endif

// de uitwerking van de commando's

dcmd_makeadmin(playerid, params[])

{

if(!strlen(params))

{

SendClientMessage(playerid,ROOD, "USAGE: {FFFF00}/makeadmin [iD]");

}

if(rank[playerid] <= 2)

{

SendClientMessage(playerid,ROOD, "je bent geen {0000FF}hoofdadmin");

}

else

{

new victim = strval(params);

new victimname[65];

new string1[256];

new string2[265];

GetPlayerName(victim, victimname, sizeof(victimname));

GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

format(string1, sizeof(string1), "You have made {FFFFFF}%s {0000FF}an Admin", victimname);

SendClientMessage(playerid, BLAUW, string1);

format(string2, sizeof(string2), "Admin {FFFFFF}%s {00FF00}has made you an Admin.", playername);

SendClientMessage(victim, GROEN, string2);

rank[victim] = 3;

return 1;

}

return 1;

}

dcmd_maakmeadmin(playerid, params[])

{

if(!IsPlayerAdmin(playerid))// als een speler niet met rcon is ingelogd

{

#pragma unused params

SendClientMessage(playerid, ROOD, "Je bent niet ingelogd met {0000FF}Rcon, {FFFF00}gebruik {FF0000}(/rcon login [password])");// stuur speler een bericht

}

else // is de speler wel met rcon ingelogd

{

rank[playerid] = 3;// zet de rank van de speler op 3

SendClientMessage(playerid, GROEN, "gefeliciteerd, je bent nu {0000FF}hoofdadmin");//stuur de speler een berichtje

}

return 1;

}

dcmd_kick(playerid, params[])

{

if(rank[playerid] >= 2)

{

new kickedplayerid = strval(params);

new reason[MAX_PLAYERS];

if(sscanf(params, "us", kickedplayerid, reason))

{

SendClientMessage(playerid, ROOD, "USAGE: {FFFFFF}/kick {0000FF}[playerid/(partof)name] [reason]");

}

kicked[kickedplayerid]++;

new kickedplayername[MAX_PLAYER_NAME];

new string[256];

GetPlayerName(kickedplayerid, kickedplayername, sizeof(kickedplayername));

GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

format(string, sizeof(string), "%s {FFFF00}is {FF0000}Kicked, {FFFF00}Reason : {FFFFFF}%s", kickedplayername, reason);

SendClientMessageToAll(WIT, string);

Kick(kickedplayerid);

}

return 1;

}

dcmd_ban(playerid, params[])

{

if(rank[playerid] >= 2)

{

new bannedplayerid = strval(params);

new reason[MAX_PLAYERS];

if(sscanf(params, "us", bannedplayerid, reason))

{

SendClientMessage(playerid, ROOD, "USAGE: {FFFFFF}/ban {0000FF}[playerid/(partof)name] [reason]");

}

banned[bannedplayerid]++;

new bannedplayername[MAX_PLAYER_NAME];

new string[256];

GetPlayerName(bannedplayerid, bannedplayername, sizeof(bannedplayername));

GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

format(string, sizeof(string), "%s {FFFF00}is {FF0000}banned, {FFFF00}Reason : {FFFFFF}%s", bannedplayername, reason);

SendClientMessageToAll(WIT, string);

Ban(bannedplayerid);

}

return 1;

}

dcmd_boost(playerid, params[])

{

if(rank[playerid] >= 1)

{

if(!strlen(params))

{

SendClientMessage(playerid, ROOD, "USAGE: {FFFFFF}/boost {0000FF}[playerid]");

}

new string[256];

new boostedid = strval(params);

new boostedname[MAX_PLAYER_NAME];

GivePlayerMoney(boostedid, 10000);

SetPlayerScore(boostedid, GetPlayerScore(boostedid) + 200);

kills[boostedid] += 20;

GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

format(string, sizeof(string), "%s {00FF00}has boosted you with {FF0000}10000 {00FF00}Money, {FF0000}200 {00FF00}points/score and {FF0000}20 {00FF00} Kills.", playername);

SendClientMessage(boostedid, WIT, string);

GetPlayerName(boostedid, boostedname, sizeof(boostedname));

format(string, sizeof(string), "you succesfully boosted {FFFFFF}%s", boostedname);

SendClientMessage(playerid, GROEN, string);

return 1;

}

return 1;

}

dcmd_getplayerdata(playerid, params[])

{

if(!strlen(params))

{

SendClientMessage(playerid, ROOD, "USAGE : {FFFFFF}/getplayerdata {0000FF}[playerid]");

}

new string1[256];

new dataid = strval(params);

new string2[256];

new dataname[MAX_PLAYER_NAME];

GetPlayerName(dataid, dataname, sizeof(dataname));

format(string1, sizeof(string1), "The data of {FFFFFF}%s{FFFF00} is : {00FF00}Rank {FF0000}%d{00FF00}|| Money {FF0000}%d{00FF00}|| Score {FF0000}%d{00FF00}||",dataname, rank[dataid], GetPlayerMoney(dataid), GetPlayerScore(dataid));

SendClientMessage(playerid, GEEL, string1);

format(string2, sizeof(string2), "Kills {FF0000}%d{00FF00}|| Deaths {FF0000}%d{00FF00}|| Times_Logged_In {FF0000}%d{00FF00}|| Kicks {FF0000}%d{00FF00}|| Ban's {FF0000}%d{00FF00}||", kills[dataid], deaths[dataid], TimesLoggedIn[dataid], kicked[dataid], banned[dataid]);

SendClientMessage(playerid, GROEN, string2);

return 1;

}

//©Morph1

en dit is de error:

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\5.pwn(6) : fatal error 100: cannot read from file: "sscanf2"

>>> Door Big Boss: Lange scripts in een spoiler of op Pastebin plaatsen alsjeblieft. Te veel scrollen doet pijn aan de vingers. ;) <<<

Geplaatst:

en dit is de error:

D:\Gebruikers\Stefan\Desktop\samp 1\filterscripts\5.pwn(6) : fatal error 100: cannot read from file: "sscanf2"

Zorg ervoor dat je de sscanf2.inc include in je pawno/includes map hebt staan, anders kan 'ie 'm natuurlijk niet vinden. Of lees wat tutorials door en maak zelf een script, daar leer je veel meer van.

Oh, en post zulk soort lange codes voortaan op pastebin ofzo, in een quote hier op 't forum neemt het zoveel ruimte in...

Geplaatst: (bewerkt)

ow laat maar,

p.s. in het script staat duidelijk onderaan "©Morph1". hoop dat je weet wat dat betekent. vriendelijk verzocht volgende keer wél toestemming te vragen om te kopieren en ergens anders weer te posten.

Bewerkt: door Morph1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...