Jump to content

Werkgeheugen gebrek 4gb


paul.kloosterman

Recommended Posts

hoi, ik heb een vraag over mijn werkgeheugen van m'n pc

ik heb een medion pc met Win7 en een AMD phenom II x4 925 quad-quore 2,807 GHz (AM3) MSI moederbord MS-7646, 4GB aan wergeheugen DDR3, ATI Radeon HD 5670 DirectX® 11 videokaart 1024 MB GDDR5 geheugen. Zie link http://aldi.medion.com/md8860/nl/

Nu doet mijn Pc het perfect en kan ik alles gemakkelijk doen, maar wat me opvalt is dat mijn pc standaard (met 4x google chrome, 1x verkenner, 2x Word 2010 aan),niet veel dus al 60% van zijn totale werkgeheugen gebruikt. En wanneer ik GTA 4 speel gaat m'n werkgeheugen soms wel naar 80%-88% aan gebruik, en is m'n cpu gebruik zo'n 65%. Nu vind ik dat een beetje veel zeker met een goede processor en 4GB aan geheugen.

Is er dus een manier om dat te beperken behalve dan in taakbeheer wat uit te doen (wat niet veel helpt), of nog meer geheugen te kopen?

post-103331-129864347706.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Welkom in 2011, sinds een paar jaren maken de meeste mensen gebruik van tabs bij het browsen.

Maar het maakt toch niet uit hoeveel % hij gebruikt? Heb je haperingen? Heb je er echt last van dat hij zo veel geheugen gebruikt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik maak ook gebruik van tabs in webbrowsers, maar die nemen NATUURLIJK ook geheugen in. vandaar die 4x (dat waren tabs) Maarja...

Ik heb er geen last van dat 'ie zoveel geheugen gebruikt, dat kan 'ie hebben. Maar ik vroeg me af of dat ook normaal was en hoe minder geheugen gebruik hoe meer dingen ik tegelijk kan doen, dus hoe soepeler mijn pc loopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hm. Ik heb nu Firefox, Spotify (muziek streaming programma) en MSN aan staan, en ik gebruik nu 56% van mijn totale geheugen. Dat jij nu al 60% gebruikt van twee keer zo veel geheugen (ik heb maar 2GB), is inderdaad best veel. Toch maar onnodige processen uit doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso 88 processen is tamelijk veel, normaal zit ikzelf rond de 55-65 stuks, kan het nu alleen niet zien omdat ik in Ubuntu zit(9% in gebruik xD )

Kijk eens of er processen tussen zitten met rare of opvallende namen en zoek ze even op google, zie je gelijk of je ze kan afsluiten en/of het virussen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al gekeken naar rare processen maar die kwam ik niet tegen. Ik kwam wel dingen tegen die ik eigenlijk nooit gebruik zoals mediaplayer en mediacenter enz. Dus heb ik in configuratiescherm, software, die windows programma's uitgezet.

En virussen e.d. kunnen het ook niet zijn want ik heb (betaalde) Panda anti virus pro, die alles checked.

Bij de processen staat svchost.exe ofzo en dat is van windows, en dat is 1 van de grootste geheugenslurpers dus zal windows 7 zelf wel veel geheugen kosten.

Ik heb nu winamp, google chrome, 2x verkenner, 2x Word, 3x configuratiescherm,2x winrar, 1x panda antivirus, 1x Powerp, 1x MSN, 1x Solidworks, 1x KIES (voor mn samsung) 1x photoshop cs5 en 1x uTorrent open, en nu heb ik 105 processen en 79% aan ram gebruik, dus het valt wel mee eigenlijk :puh:

en met gta 4 erbij aan zit ik (spelend) op ong 96% (106processen) ook al loopt gta4 dan niet helemaal soepel :puh:

post-103331-129866002861.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Welkom in 2011, sinds een paar jaren maken de meeste mensen gebruik van tabs bij het browsen.

Maar het maakt toch niet uit hoeveel % hij gebruikt? Heb je haperingen? Heb je er echt last van dat hij zo veel geheugen gebruikt?

Chrome maakt voor elke tab een nieuw proces aan. Mocht een website vastlopen dan neem je de rest niet mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt wel heel veel openstaan... Dat neemt natuurlijk veel geheugen afhankelijk van het programma.

Als je bijvoorbeeld GTA speelt kan de rest toch dicht? (Dat doe ik toch altijd omdat hij dan meestal sneller loopt)

Link to comment
Delen op andere websites

natuurlijk heb ik al die programmas nooit tegelijk aan staan. als je goed leest was dat alleen maar om te testen en te kijken hoeveel ik kan met 4gb aan werkgeheugen. ik heb nu nog wat aanpassingen gedaan en moet nu alleen ff opnieuw opstarten en kijken hoeveel hij nu aan geheugen verbruikt XD

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...