Jump to content

callbacks linken

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

ik wil graag voor mijn server dat als een speler connect dat dan dus eerst wordt gecontroleerd of een speler al ooit een poppetje heb gekozen (heb ervaring met dini :puh:) dat je dan meteen wordt doorgelinkt naar de public "OnPlayerSpawn" en anders wordt je doorgelinkt naar de public "OnPlayerRequestClass".

is er misschien dus een functie waarmee je kan zeggen naar welke callback de speler verder moet. (ik weet dat er iets mogelijk is door gochelen met de returns. dus als je 1 returnt ofzo dat je dat script dan weer kan gebruiken in een andere callback maar hoe?)

mvg,

-M

• 1 maand later...
Geplaatst:

Lang geleden hier op dit forum, laatst was ik hier als totale noob :D

Je hebt dus al ervaring met Dini? Check dan in OnPlayerRequestClass of de speler al eens heeft ingelogd. Zo ja -> SpawnPlayer... Zo nee, doe niets ;)

Geplaatst:

hallo,

ik wil graag voor mijn server dat als een speler connect dat dan dus eerst wordt gecontroleerd of een speler al ooit een poppetje heb gekozen (heb ervaring met dini :puh:) dat je dan meteen wordt doorgelinkt naar de public "OnPlayerSpawn" en anders wordt je doorgelinkt naar de public "OnPlayerRequestClass".

is er misschien dus een functie waarmee je kan zeggen naar welke callback de speler verder moet. (ik weet dat er iets mogelijk is door gochelen met de returns. dus als je 1 returnt ofzo dat je dat script dan weer kan gebruiken in een andere callback maar hoe?)

mvg,

-M

Als je je eigen login/registreer systeem in dialog gebruikt (van je release), kun je het zo doen:

- Je zorgt er eerst voor dat er met dini wordt opgeslagen wat voor skin de speler heeft gekozen als hij/zij voor het eerst komt in de server. (met de "GetPlayerSkin" functie)

- Dan doe je ergens onder "OnDialogResponse", waar het stukje wordt uitgevoerd als je succesvol bent ingelogd, dit stukje:

SpawnPlayer(playerid);

- Daaronder moet je dan de skin van de speler nog veranderen met de functie: "SetPlayerSkin". (Je moet dini gebruiken om de skinid op te halen die de eerste keer is opgeslagen)

Als het goed is wordt de "OnPlayerRequestClass" dan overgeslagen.

Als ik niet duidelijk ben geweest, moet je het zeggen, dan leg ik het wat beter uit :puh:

Ik hoop dat het werkt ;)

Geplaatst:

Het punt is dat dit topic al een anderhalve maand oud is en hij ondertussen wel het antwoord zal gevonden hebben. :bonk:

Geplaatst:

Het punt is dat dit topic al een anderhalve maand oud is en hij ondertussen wel het antwoord zal gevonden hebben. :bonk:

Haha, ik zach helemaal niet naar de datum dat het topic gestart werd :puh: Ik zach alleen dat er een nieuwe reactie was geplaatst
Geplaatst:

lolololol XD

ik had vrijwel direct na het posten van dit topic het antwoord al gevonden : SpawnPlayer(bladiebla);

XD

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...