Jump to content

Tutorial 3D foto maken


Fezz

Recommended Posts

Halle luitjes. Ik ga hier proberen uit te leggen hoe je een goeie 3d foto kan maken, met 1 camera :D

1. Foto maken.

Je moet eerst de foto's maken. Dat kan met 2 dezelfde camera's aan elkaar vast gebonden etc., maar ook met 1 camera. En in dat laatste ga ik me verdiepen.

Als je een 3d foto wilt maken, moet je 2 foto's maken. Eén voor het rechteroog en één voor het linkeroog. Met 1 camera kun je dat doen door de camera eerst bij je linkeroog houden, foto maken en snel doorschuiven naar het rechteroog. Of door je gewicht op een voet te veranderen. Het maakt niet uit of het de foto's niet erg op elkaar lijken (, dat de ene foto gedraaid is, iets meer naar voren is ofzo.) Dat lost het (gratis!) programmaatje voor ons op ;)

2. In elkaar zetten.

Voor het in elkaar zetten heb je 2 programmaatjes nodig. StereoPhoto Maker en AutoPano. Installeer AutoPano en pakt het .zip mapje waar StereoPhoto Maker in zit uit. Wanneer AutoPano geïnstalleerd is open je het "stphmkre.exe" bestand die je hebt gedownload op de site van StereoPhoto.

Als het geopend is klik je op "File" en dan op "Open Left/Right images" (LET OP! Je moet wel eerst de linker en daarna de recht selecteren, anders wordt het hele plaatje lelijk, merk je dat nadat je ze hebt geïnstalleerd? Druk dan op "X" op je toetsenbord.

Nu zal hij 2 plaatjes weergeven. Links de rechter en rechts de linker. Dit is crossed-eyed view. (Een manier om 3d te bekijken.) Wil je het anders bekijken? Klik dan op "stereo" en klik dan op de tabs die voor jou gewenst zijn. (NOTE: Als je van crossed-eyed naar bijvoorbeeld Anaglyph gaat, is het plaatje weer andersom, dus moet je weer op "X" drukken.) Als je het bekijkt zal het misschien zijn dat het plaatje langs de randen een beetje raar lijkt. Dat moeten we weghalen. Dat doe je door eerst op "Adjust" te klikken en dan op "Auto alignment" Dit maakt het plaatje goed. Bekijk het nieuwe plaatje en als je tevreden bent druk je op "File" en dan op "Save stereo image" Klik de juiste behoeften aan en klaar is Fezz.

Begrijp je het niet? Suggestie? Een leuke 3D foto gemaakt? Zet het hier dan ff neer, maar A.U.B. wel een beetje uitgebreid, anders snap ik het ook niet :cab:

3d foto's:

3d_photo_by_dji_unit-d3ah2x7.jpg

3d_photo_2_by_dji_unit-d3aijsy.jpg

Bewerkt: door Fezz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...