Jump to content

videokaart gt4 probleem


paul.kloosterman

Recommended Posts

Hoi, ik heb een ati radeon HD5670 DDR5 1GB videokaart en nu heb ik een probleem met m´n instellingen in verband met gta 4.

hier is het probleem, als ik mijn videokaart op standaard instellingen zet dan zit hij tussen prestaties en kwaliteit in. en is mijn AA hoog maar die word dan door de toepassingsinstelling evt veranderd, GTA dus. Als ik dan gta4 ga spelen heb ik nergens last van en gaat alles soepel (auto configure 647 mb van 1024) (als ik verder ga in het groene gebied gaat het spel langzamer wat natuurlijk ook een beetje vreemd is) Maar dan zie ik wel veel pixels aan stoepranden en gebouwen enz. Daar zou de AA voor moeten zorgen dat dat niet gebeurd. Toch welke AA ik in gta instel er veranderd haast niets.

als ik dan zeg dat m'n videokaart dat zelf moet regelen dan ziet het er mooi en strak uit in het voorbeeld. In gta dan ook, maar dan gaat m'n spel heel traag lopen, bijna slowmotion XD.

Dus weet iemand hoe ik het beste mijn instellingen moet regelen voor het beste beeld maar wel met een goede FPS? (ik gebruik de CCC van ati)

ik heb een goede videokaart lijkt mij...dus zou het moeten kunnen toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, ik heb een ati radeon HD5670 DDR5 1GB videokaart en nu heb ik een probleem met m´n instellingen in verband met gta 4.

hier is het probleem, als ik mijn videokaart op standaard instellingen zet dan zit hij tussen prestaties en kwaliteit in. en is mijn AA hoog maar die word dan door de toepassingsinstelling evt veranderd, GTA dus. Als ik dan gta4 ga spelen heb ik nergens last van en gaat alles soepel (auto configure 647 mb van 1024) (als ik verder ga in het groene gebied gaat het spel langzamer wat natuurlijk ook een beetje vreemd is) Maar dan zie ik wel veel pixels aan stoepranden en gebouwen enz. Daar zou de AA voor moeten zorgen dat dat niet gebeurd. Toch welke AA ik in gta instel er veranderd haast niets.

als ik dan zeg dat m'n videokaart dat zelf moet regelen dan ziet het er mooi en strak uit in het voorbeeld. In gta dan ook, maar dan gaat m'n spel heel traag lopen, bijna slowmotion XD.

Dus weet iemand hoe ik het beste mijn instellingen moet regelen voor het beste beeld maar wel met een goede FPS? (ik gebruik de CCC van ati)

ik heb een goede videokaart lijkt mij...dus zou het moeten kunnen toch?

Vergeet het maar :clown: GTA IV ondersteunt geen enkele zuinige vorm van anti-aliasing. De enige manier waarop je AA kunt krijgen, is met SSAA, de game renderen op een hoge resolutie, blur filter toevoegen en downscalen. Hiervoor is erg veel rekenkracht nodig, en jouw kaart is al niet zo'n uitblinker, dus ik zou zeggen: wen er maar aan ;)

Wat je ook kunt proberen is je settings lager zetten en toch SSAA proberen aan te zetten. Als het goed is, is dat met nieuwe drivers op de HD5xxx serie mogelijk. Ik raad je het volgende aan, dan verlies je niet zo erg veel kwaliteit, maar krijg je wel een leuke performanceboost.

Reflection resolution: Medium

Shadow quality: High (Pre-patch 6)

View distance: Maximaal 50

Detail distance: Maximaal 50

Shadow density: Uit, of maximaal 3

Vsync: Uit

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ligt het dus grotendeels aan de enigines van gta 4.

vind ik wel een beetje jammer. hetzelfde is zo met m'n beschikbare virtuele geheugen. Dat de aanbevolen instelling 643 mb van de 1024 is. ok.. ik snap dat windows enzo ook wat geheugen in neemt maar in het spel blijft het tot ong 970 mb groen maar gaat het wel een beetje langzamer.

Als ik andere spellen ga spelen zoals bad company 2 of MW2 en black ops, NFS Shift, dan ziet alles er wel perfect uit en kan ik vaak op hoge instellingen spelen. Dat dat met gta niet kan is dus een beetje kut vind ik...

Maar hopen dat ik met de volgende rockstar game een beter resultaat krijg.................

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...