Jump to content

IV-MP Server maken


Shotyoudie

Recommended Posts

Hallowa iedereen :bier:

Ik heb een probleem met een IV-MP server te maken. Niemand kan joinen als ik de server bind op me IP Adress ook staat de server niet in de server lijst. Maar als ik de gebinde Ip verander naar 127.0.0.1 En port 9999 dan kan ik zelf wel joinen maar andere niet (en hij staat ook niet in de lijst) Weet iemand hoe ik dit probleem kan fixen ? Alvast bedankt :) En hier heb je mij Settings.xml :

<settings>
<!-- Port the server will listen on -->
<port>9999</port>

<!-- Maximum number of players the server will support (Max 32) -->
<maxplayers>10</maxplayers>

<!-- Maximum number of vehicles the server will support (Max 140) -->
<maxvehicles>100</maxvehicles>

<!-- Password clients will have to enter to connect -->
<!-- password>None</password -->

<!-- Add the server to the master list -->
<listed>true</listed>

<!-- The hostname players will see -->
<hostname>Shadow Strikers</hostname>

<!-- The address the server will bind to -->
<hostaddress>127.0.0.1</hostaddress>

<!-- Toggles frequently called events which has impact on CPU usage  -->
<frequentevents>false</frequentevents>

<!-- The scripts the server will load and run -->
<script>cp.nut</script>


<!-- The modules the server will load and run -->
<!-- For windows: -->
<!-- module>Sample.dll</module -->
<!-- For linux: -->
<!-- module>Sample.so</module -->
</settings>

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Pin me er niet op vast, maar ik denk dat je die hostaddress functie wel weg kan doen (comment'n). Ik vermoed dat deze dezelfde functie heeft als bind in SA-MP. Die functie is bedoeld voor machines die meerdere netwerkpoorten hebben en waar meerdere servers op draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de benodigde poorten wel geopend?

Ja, en ik hoef mijn modem niet te port-forwarden :)

Pin me er niet op vast, maar ik denk dat je die hostaddress functie wel weg kan doen (comment'n). Ik vermoed dat deze dezelfde functie heeft als bind in SA-MP. Die functie is bedoeld voor machines die meerdere netwerkpoorten hebben en waar meerdere servers op draaien.

Ik zal het proberen, bedankt ! :)

EDIT: Local IP kan ik joinen maar me openbaar IP kan ik zelf niet joinen. Ik wacht ff op iemand die kan joinen :)

EDIT2: Hij staat ook niet in de MasterList

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk echt dat het toch aan poorten ligt. Download anders een de port checker van portforward.com. Je zal waarschijnlijk wel een router hebben maar deze is dan net als bij mij in de router ingebouwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij geeft aan dat 7777 en 9999 dicht zijn.. wel pingen. En volgens F-Secure (Virusscanner) zijn 7777 en 9999 geopend.

EDIT: Ik heb een D-Link DWL-G700AP En er is niks te vinden hoe ik poorten kan openen daarin.

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk echt dat het toch aan poorten ligt. Download anders een de port checker van portforward.com. Je zal waarschijnlijk wel een router hebben maar deze is dan net als bij mij in de router ingebouwd.

Huh de router is in de router ingebouwd? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk echt dat het toch aan poorten ligt. Download anders een de port checker van portforward.com. Je zal waarschijnlijk wel een router hebben maar deze is dan net als bij mij in de router ingebouwd.

Huh de router is in de router ingebouwd? :?

Ik snap er de balluh nie van.

Anyway, Zon man had binnekort een nieuw kastje in onze meterkast(En ineens glasvezel WTF!?) gezet en nu kom ik deze instellingen ineens tegen:

1298988420-560.png

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Oke ik ga je even uitleggen wat je nu moet doen. Ik zal dit in stappen uitleggen.

  • Open "Start"
  • Zoek naar "CMD"
  • Typ in de console "ipconfig" in
  • Kijk dan bij IPv4-adres. Zie je de overeenkomt met wat er daar staat? Vul in het vakje de laatste cijfers in na de laatste ".". Dit duid aan welke PC het is.
  • Vul nu bij Begin Poort & Eind Poort de poort in die je wilt. In dit geval is het poort "9999".
  • Kies bij Protocol "Beide".
  • Verander de Status nu van "inactief" naar "actief".
  • Druk op "Wijzigingen Opslaan".
  • Test nu.

Indien het nog niet werkt dan moet de poort nog geopend worden in de firewall maar in Windows 7 gaat dat automatisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...