Jump to content

Mobiel internet snelheid


ikt

  

22 leden hebben gestemd

  1. 1. Op wat voor een verbinding kun je?

    • 3G (UMTS+)
      19
    • 2G (GPRS)
      1
    • 2.5G (EDGE) (voor de Belgen)
      1
    • 2G, maar mijn telefoon ondersteunt ook EDGE, wat Nederland niet ondersteunt
      1


Recommended Posts

Hallo :)

Hierbij dus een poll. Ik erger mij aan het feit dat Nederland geen EDGE-dekking heeft, Nederland ondersteunt alleen maar GPRS en 3G+ verbindingen, terwijl naar mijn inziens genoeg toestellen bestaan met EDGE functionaliteit. Hoewel EDGE ook niet de snelste is, is EDGE wel vele malen sneller dan een GPRS verbinding. Dus hierbij een poll. Kijken of KPN's statement dat EDGE outdated is wel klopt. Vodafone heeft in ieder geval EDGE dekking in plaatsen waar 3G slecht is.

Met vriendelijke groeten, ikt.

Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven: 4G bestaat niet, nee...

Zelf gebruik ik gewoon Wi-Fi, dus geen abonnement ofzo. Ik heb een iPhone 3G en een iPod Touch 4G, maar op beide mobiele telefoons heb ik altijd gebruik gemaakt van Wi-Fi. Is ook het snelste, aangezien je nog weleens hoort dat 3G traag is/kan zijn. Dus ik houd het lekker bij Wi-Fi. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven: 4G bestaat niet, nee...

Zelf gebruik ik gewoon Wi-Fi, dus geen abonnement ofzo. Ik heb een iPhone 3G en een iPod Touch 4G, maar op beide mobiele telefoons heb ik altijd gebruik gemaakt van Wi-Fi. Is ook het snelste, aangezien je nog weleens hoort dat 3G traag is/kan zijn. Dus ik houd het lekker bij Wi-Fi. :bier:

Wifi is inderdaad het snelste, maar niet handig als je vaak internet gebruikt zonder dat er een wifi-verbinding beschikbaar is.

Ikzelf heb nog een oude gsm zonder de mogelijkheid om deftig te surfen. ^_^ Verder gebruik ik heel vaak de wifi op m'n iPod touch voor snel m'n mails te checken etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn mobiel wil nog wel eens 3.5G aangeven, op de plek waar nu '3g' staat, klopt dit? En zoals ik al aangaf, surf ik meest met een 3g verbinding op me telefoon (youtube liedjes onderweg, heerlijk :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn mobiel wil nog wel eens 3.5G aangeven, op de plek waar nu '3g' staat, klopt dit? En zoals ik al aangaf, surf ik meest met een 3g verbinding op me telefoon (youtube liedjes onderweg, heerlijk :puh:)

Dat kan inderdaad kloppen, HDPSA o.i.d is weer een stapje omhoog van UMTS.

Technisch gezien valt zowat alles onder 3G: EDGE, HDPSA, UMTS en nog wat, maar onder volkstaal is het anders ingedeeld.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik eigenlijk alleen maar Wi-Fi op mijn gsm. Ik kan ook wel gewoon op internet maar dat is dan betalen. Ik heb die verbindingen eruit gesloopt zodat ik zeker ben dat ik nooit betaal als ik op internet ga.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier bij ons in België, Ja Het land zonder REGERING jippie!!!

is Mobiel Internet echt heel duur. Ik zelf gebruik UMTS+ en Als mijn gsm geen 3G-netwerk kan gebruiken soms wel eens 2.5G (Edge) Wat eigenlijk makkelijk is.

Ik heb nu Mobile Vikings,Ik vind dat de abbo's te duur zijn in België

EDGE is = 2.75G

GPRS is 2,5G

En Nederland kan wel gebruiken van Edge

Bewerkt: door iFire
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

@Hierboven: 4G bestaat niet, nee...

4G bestaat wel, bestaat nog niet zo gek lang. Ze zijn nu flink aan het experimenteren, zover ik weet is KPN nu bezig met het testen van 4G internet.

Ik zit zelf op 3G internet, vind het zo wel prima :bier: En als ik thuis ben zit ik natuurlijk gewoon op WiFi.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik nooit mobiel internet op m'n GSM en ik weet dan ook totaal niet wat voor snelheid ik heb. Ik weet alleen dat het Vodaphone Live heet en ik vermoed dat het standaard 2G is. Dat zal vast ook wel komen omdat m'n GSM al vrij oud (paar jaar) is en ik ook geen nood heb aan een smartphone of zo. (Ik snap ook niet hoe mensen zo snel een GSM verslijten. M'n zus heeft iedere drie maanden een nieuwe GSM nodig omdat de oude op miraculeuze wijze opeens kapot is.)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik nooit mobiel internet op m'n GSM en ik weet dan ook totaal niet wat voor snelheid ik heb. Ik weet alleen dat het Vodaphone Live heet en ik vermoed dat het standaard 2G is. Dat zal vast ook wel komen omdat m'n GSM al vrij oud (paar jaar) is en ik ook geen nood heb aan een smartphone of zo. (Ik snap ook niet hoe mensen zo snel een GSM verslijten. M'n zus heeft iedere drie maanden een nieuwe GSM nodig omdat de oude op miraculeuze wijze opeens kapot is.)

Ik heb zelf al anderhalf jaar deze telefoon. Hij kan beter, voor voorlopig gaat dat ding nog een tijdje mee :) Sommigen willen gewoon meegaan met de trend. Een kennis wisselt om het jaar van telefoon. Nu heeftie een iPhone 4, vorig jaar een top-of-the shelf Nokia ding. Zijn kinderen en vrouw doen ook mee. :puh: Dat soort mensen heb je nou eenmaal :puh:

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

4G of LTE bestaat al in Stockholm en Oslo. Amerika is nu bezig met het te verwerken, KPN Nederland en Telenet België zijn nu bezig met het testen van LTE-verbindingen.

Ook heeft Tele2 toestemming gekregen van De Nederlandse Minister van Economie om 4G-verbindingen in Amsterdam te testen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...