Jump to content

Provinciale Statenverkiezingen

Opiniepeiling  

34 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke partij stem jij op 2 maart 2011?

• Ik ben niet stemgerechtigd
      14
    • VVD
      4
    • PvdA
      1
    • PVV
      4
    • CDA
      0
    • SP
      3
    • D66
      3
    • GroenLinks
      0
    • ChristenUnie
      0
    • PvdD
      0
    • SGP
      0
    • 50+
      0
    • Een andere partij, namelijk...
      1
    • Ik ben stemgerechtigd, maar stem niet
      4

Recommended Posts

Geplaatst:

Morgen zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Volgens velen belangrijker dan ooit, omdat hiermee indirect de Eerste Kamer gekozen gaat worden en het belangrijk is voor de huidige regering om daar een meerderheid te hebben. Dat lijkt spannend te gaan worden en veel gaat afhangen van het feit of mensen überhaupt gaan stemmen. Het verwachte opkomstpercentage ligt rond de 40%, een dieptepunt.

Ik ben benieuwd wat de leden van het forum gaan stemmen. Zijn wij een beetje een representatie van de Nederlandse bevolking die morgen gaat stemmen? Stem dus alsjeblieft serieus in de poll: mag je niet stemmen, vul dat dan ook gewoon in de poll zo in.

Ikzelf ga sowieso stemmen, maar ben er nog niet voor de volle 100% uit. Waarschijnlijk gaat het D66 worden. De nationale debatten, zoals gisteren bij 1Vandaag en vanavond bij de NOS, zeggen me niets: op die mensen kan ik toch niet stemmen. Gisteravond heb ik ook nog een debat gevolgd van de lijsttrekkers in mijn provincie Overijssel, en dat zei me toch stukken meer. Mede daarop ga ik mijn keuze dan ook baseren.

Geplaatst:

Inderdaad, die TV debatten met de Tweede Kamerleden slaan werkelijk nergens op. Die mensen gaan campagne voeren waarmee ze zelf niets opschieten, dan heb ik liever fractievoorzitters van de provincie.

Ik mag nog niet stemmen, maar als het zou mogen denk ik dat ik PvdA, SP of D66 zou stemmen. GroenLinks vond ik eerst ook een goede partij, maar na dat hele Kunduz gedoe ben ik er vanaf gestapt. Het lijkt me dan ook goed dat links wel wint, maar dat GroenLinks verliest, dan kunnen ze goed zien dat ze een ongelooflijke domme beslissing hebben gemaakt, en dat ze niet meer voor de macht gaan, maar voor de belangen van mensen. Ik zou sowieso niet op het CDA, VVD of PVV stemmen, hun ideeën zijn naar mijn mening prut.

Kan je overigens het niet zo doen dat minderjarigen ook kunnen stemmen waar zij op zouden stemmen als ze mochten stemmen? (:7) Want het merendeel is hier minderjarig en je krijgt weinig stemmen zo. :puh:

Geplaatst:

Mag niet stemmen, maar ik weet wel een partij die ik zal kiezen als ik het wel mocht.

Alleen ben ik de naam vergeten :cab:

Geplaatst:

Ik stem VVD. Ondanks dat ik het niet eens ben met alle standpunten (stufi afschaffen bijvoorbeeld), komen de meeste dingen wel overeen met mijn mening. En geen enkele partij heeft alleen maar standpunten waar ik het mee eens ben. Er bestaat namelijk geen PvD, Partij van Dutchy3010.

Geplaatst:

Ik stem VVD. Ondanks dat ik het niet eens ben met alle standpunten (stufi afschaffen bijvoorbeeld), komen de meeste dingen wel overeen met mijn mening. En geen enkele partij heeft alleen maar standpunten waar ik het mee eens ben. Er bestaat namelijk geen PvD, Partij van Dutchy3010.

Richt je eigen partij op. Zelfs de filerijders hebben hun eigen partij. :clown:

Geplaatst:

Een leuke toevoeging zou zijn: "Ik ben niet stemgerechtigd, maar ik zou stemmen op...".

Men is natuurlijk vrij om in de poll Ik ben niet stemgerechtigd te kiezen en dan hier in 't topic te melden wat ze zouden stemmen als ze wel stemrecht hadden.

Geplaatst:

Men is natuurlijk vrij om in de poll Ik ben niet stemgerechtigd te kiezen en dan hier in 't topic te melden wat ze zouden stemmen als ze wel stemrecht hadden.

Uiteraard, maar statistieken zijn altijd interessant.

Geplaatst:

VVD, without a doubt. Al zijn er genoeg standpunten waar ik het niet mee eens ben, dus ik heb er nog over nagedacht gewoon blanco te stemmen. Maar ik zie de huidige regering toch graag met een meerderheid in de eerste kamer, dus VVD.

Geplaatst: (bewerkt)

Zag ik nou net Andre Rouvoet gitaar spelen in Goedemorgen Nederland? icon_cab.gif

Edit: Of het is tijd voor MAX. :puh: Want nu zit hij er weer. :$

Bewerkt: door GekkieJ01
Geplaatst:

Ik mag stemmen, maar doe het niet. Na al dat geouwehoer de afgelopen weken van de landelijke afdelingen, erg leuk, maar niet wat ik wilde horen. Mocht ik toch nog een moment van ontoerekeningsvatbaarheid krijgen, dan stem ik VVD.

Geplaatst:

En dat is +1 voor de VVD. :clown:

Ik snap niet waarom er nog geen combinatie is met DigiD. Ik kan alles aanvragen en doen met DigiD, zelfs mijn belastingaangifte. Waarom dan niet stemmen? Een laptop wegzetten bij elk stemlokaal, die checkt of iemand al gestemd heeft via de pc of niet. Gaat veel sneller (want hoeft niet met de hand geteld te worden) en verlaagd de drempel voor mensen die niet uit huis willen. Veel mensen hebben die moeite er niet voor over, en even op DigiD inloggen en iets aanklikken lijkt mij een minder hoge drempel. Uiteraard moeten de stemlokalen nog wel open blijven voor de mensen die geen DigiD hebben of het allemaal te moeilijk vinden (ouderen).

Geplaatst:

Mocht ik een Nederlander en stemgerechtigd zijn, dan zou ik zeker en vast voor PVV stemmen. Het klopt gewoon niet dat we buitenlanders etcetera helpen terwijl het eigen land in de shit zit qua geld enzo.

Geplaatst:

Mocht ik een Nederlander en stemgerechtigd zijn, dan zou ik zeker en vast voor PVV stemmen. Het klopt gewoon niet dat we buitenlanders etcetera helpen terwijl het eigen land in de shit zit qua geld enzo.

Goh, wat ben ik blij dat jij geen Nederlander bent, want zulke Nederlanders hebben we al veel teveel. "Buitenlanders etcetera", "Eigen land in de shit", "Geld enzo"... :7

Geplaatst:

Ik snap niet waarom er nog geen combinatie is met DigiD. Ik kan alles aanvragen en doen met DigiD, zelfs mijn belastingaangifte. Waarom dan niet stemmen? Een laptop wegzetten bij elk stemlokaal, die checkt of iemand al gestemd heeft via de pc of niet. Gaat veel sneller (want hoeft niet met de hand geteld te worden) en verlaagd de drempel voor mensen die niet uit huis willen. Veel mensen hebben die moeite er niet voor over, en even op DigiD inloggen en iets aanklikken lijkt mij een minder hoge drempel. Uiteraard moeten de stemlokalen nog wel open blijven voor de mensen die geen DigiD hebben of het allemaal te moeilijk vinden (ouderen).

Ik zou er bij zo'n systeem niet gerust op zijn dat het allemaal eerlijk verlopen is. Computers zijn te hacken, vooral computers van de overheid. We hebben de laatste tijd wel vaker gezien dat de overheid niet met IT-projecten om kan gaan, dus waarom zouden we het meest belangrijkste in onze rechtstaat door computers laten doen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...