Jump to content

Ipod touch 4G batterij en opladen


K1pc0rn

Recommended Posts

Volgens mij niet, en als het verschil maakt is dit echt niet opmerkbaar. Wat wel verschil maakt is je push berichten uitzetten, je helderheid omlaag doen en zorgen dat wi-fi uitstaat wanneer het niet nodig is.

Ook staat er in de handleiding dat je bij elke keer opladen de batterij slechter wordt, niks van aantrekken, ik loop al 2 jaar met dezelfde ipod touch rond, dagelijks minimaal 1x opgeladen (sommige dagen hele dagen aan lader, vergeten :puh:) en ik merk amper verschil ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik sinds vandaag ook een iPod Touch 4G binnengekregen en gelijk al wat games gedaan (ik heb de apps van mijn iPhone overgezet vanuit iTunes). Één zo'n game is een 3D game en ik merkte nauwelijks iets van lagere batterijduur ofzo. Maar wel dat hij na enige tijd al warm wordt.

Kan er ook aan liggen, omdat ik de lader er nog aan heb zitten. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij niet, en als het verschil maakt is dit echt niet opmerkbaar. Wat wel verschil maakt is je push berichten uitzetten, je helderheid omlaag doen en zorgen dat wi-fi uitstaat wanneer het niet nodig is.

Ook staat er in de handleiding dat je bij elke keer opladen de batterij slechter wordt, niks van aantrekken, ik loop al 2 jaar met dezelfde ipod touch rond, dagelijks minimaal 1x opgeladen (sommige dagen hele dagen aan lader, vergeten :puh:) en ik merk amper verschil ;)

Naar mijn mening, en Wikipedia zegt dat het klopt, maar dat een iPod een betere batterij duur heeft als je hem zoveel mogelijk aan je lader laat.

Zelf heb ik sinds vandaag ook een iPod Touch 4G binnengekregen en gelijk al wat games gedaan (ik heb de apps van mijn iPhone overgezet vanuit iTunes). Één zo'n game is een 3D game en ik merkte nauwelijks iets van lagere batterijduur ofzo. Maar wel dat hij na enige tijd al warm wordt.

Kan er ook aan liggen, omdat ik de lader er nog aan heb zitten. :puh:

Het komt door beide :Y

Maar je moet je batterij wss nog peilen ;)

Een keer volledig opladen en een keer volledig ontladen, dan merkt je ipod wanneer de batterij helemaal vol is, en helemaal leeg en kan ie daarmee kalibreren.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij hebben ze bij elk elektronisch apparaat altijd gezegd: Helemaal opladen, helemaal leeg laten lopen en volledig laten opladen zonder het apparaat te gebruiken tijdens het laden. Ik weet nou niet of het klopt, maar het klinkt in ieder geval logisch..xD

Link to comment
Delen op andere websites

Mij hebben ze bij elk elektronisch apparaat altijd gezegd: Helemaal opladen, helemaal leeg laten lopen en volledig laten opladen zonder het apparaat te gebruiken tijdens het laden. Ik weet nou niet of het klopt, maar het klinkt in ieder geval logisch..xD

Klopt enkel voor de oude lood batterijen.

Link to comment
Delen op andere websites

Haai,

ik heb nu ook een iPod Touch 4G en ik vraag me af of het gezond is om de batterij steeds zo plat te spelen dat de iPod uitvalt en 'm dan volledig op te laden zonder hem te gebruiken(soms wel eens muziekje toevoegen via usb kabel maar daarna stop ik 'm in het stopcontact met zo'n lader die ik gekocht heb, dat laadt namelijk veel sneller op). Is dit goed/slecht voor m'n batterij en als hetgeen wat ik nu doe slecht is, wat zou ik dan wel moeten doen?

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

Haai,

ik heb nu ook een iPod Touch 4G en ik vraag me af of het gezond is om de batterij steeds zo plat te spelen dat de iPod uitvalt en 'm dan volledig op te laden zonder hem te gebruiken(soms wel eens muziekje toevoegen via usb kabel maar daarna stop ik 'm in het stopcontact met zo'n lader die ik gekocht heb, dat laadt namelijk veel sneller op). Is dit goed/slecht voor m'n batterij en als hetgeen wat ik nu doe slecht is, wat zou ik dan wel moeten doen?

Mvg,

MP

Wat jij nu doet is slecht. Je moet hem nooit volledig leeg laten lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij nu doet is slecht. Je moet hem nooit volledig leeg laten lopen.

En waar haal jij die informatie vandaan? Mij is namelijk altijd verteld dat de iPod batterij langer mee gaat als je 'm eens in de maand geheel 'drained' en dan weer 100% oplaadt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij nu doet is slecht. Je moet hem nooit volledig leeg laten lopen.

En waar haal jij die informatie vandaan? Mij is namelijk altijd verteld dat de iPod batterij langer mee gaat als je 'm eens in de maand geheel 'drained' en dan weer 100% oplaadt.

Wikipedia.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Oké, ik zal hem nu steeds opladen wanneer ik die 20 % melding krijg. Dit haal ik van Wikipedia:

Dit regelsysteem controleert de spanning, om te diepe ontlading te voorkomen. Diepontlading gebeurt wanneer de accu te leeg is en heeft interne beschadiging tot gevolg. Het regelsysteem zorgt ervoor dat de stroomvoorziening wordt gestopt wanneer de interne spanning te laag dreigt te worden. De lithium-ionaccu dient niet te worden verward met de (niet oplaadbare) lithiumbatterij.

Dus m'n batterij is in principe naar de klote doordat ik 2maal diepontlading heb gehad? :puh: Als de iPod zichzelf uitschakelt, is dat om diepontlading te voorkomen, denk ik.

http://support.apple...iewlocale=nl_NL

Belangrijk: als de batterij van de iPhone of iPod touch bijna leeg is, kan één van de volgende symbolen worden weergegeven om aan te geven dat het apparaat tot tien minuten moet worden opgeladen voordat u het kunt gebruiken. Als de batterij van het apparaat zo goed als leeg is, kan het beeldscherm gedurende bijna twee minuten leeg blijven, waarna één van de symbolen verschijnt dat aangeeft dat de batterij bijna leeg is. Wanneer u de witte symbolen voor opladen of aansluiten niet ziet, is uw iPhone of iPod touch mogelijk aangesloten met een FireWire-kabel. Koppel de FireWire-kabel los en sluit de iPhone of iPod touch aan op een USB-kabel of op een dock. Raadpleeg het onderdeel Extra informatie hieronder.

HT1476_1.jpgHT1476_2.jpg

Dus ik heb geen twee keer diepontlading veroorzaakt of wel? En is het nu verstandig om de iPod te gebruiken terwijl ie aan het opladen is of niet? :puh:

Alvast bedankt!

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Okay, maar als je je iPod eens in de maand drained en weer 100% charged, kan hij de batterij kalibreren met het batterijmetertje op je iPod.

("Partial discharge on Li-ion is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles other than to calibrate the fuel gauge on a smart battery." - Bron)

EDIT: Als het metertje niet gekalibreerd is met de batterij, schakelt de iPod zich uit als hij denkt dat de batterlij leeg is, ook als dit helemaal niet het geval is.

Bewerkt: door matt
Link to comment
Delen op andere websites

Dus ik heb geen twee keer diepontlading veroorzaakt of wel? En is het nu verstandig om de iPod te gebruiken terwijl ie aan het opladen is of niet? :puh:

Alvast bedankt!

Hoewel ik het vanaf hier niet kan zien, gok ik van niet. Tenzij je de batterij erg lang niet hebt opgeladen nadat de iPod uitging heb je waarschijnlijk geen diepontlading veroorzaakt, en is er niks/niet veel aan de hand. En je kan je iPod prima gebruiken tijdens het opladen.

Okay, maar als je je iPod eens in de maand drained en weer 100% charged, kan hij de batterij kalibreren met het batterijmetertje op je iPod.

("Partial discharge on Li-ion is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles other than to calibrate the fuel gauge on a smart battery." - Bron)

EDIT: Als het metertje niet gekalibreerd is met de batterij, schakelt de iPod zich uit als hij denkt dat de batterlij leeg is, ook als dit helemaal niet het geval is.

Maandelijks kalibreren van je accu is als het goed is niet nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...