Jump to content

scheldende mensen


edgardn123

Recommended Posts

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • End Of The Riot

    3

  • PrioX

    2

  • edgardn123

    2

  • Flokkert

    2

  • 3 weken later...

Je hebt het waarschijnlijk verkeerd verstaan. Ik kan me niet voorstellen dat rockstar een woord als dit in zijn spellen gebruikt. Er zijn namelijk genoeg andere scheldwoorden die ze kunnen gebruiken in het spel, waardoor ze geen ziektes hoeven te gebruiken. Ik vind het trouwens ook onzin om te zeggen dat het grof is voor mensen die kanker hebben, want dan kunnen we ook een discussie voeren over de ''safe sex'' poster in het ziekenhuis. Is dat dan ook grof voor mensen met een soa?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

over schelden gesproken vindt het juist vet! als je een paar mensen omver rijd zegt jij (de bestuurder) kijk uit je doppen man. ode mensen op straat als je een gaos maakt krijg je te horen , oh my god.. what the fuck , that i can see with my own eyes, call the police , i come back for break your lege en dat zulke dingen. nu is de vraag , is er een mod waardoor de mensen nog meer schelden dan alleen dit zeggen? hoe meer zei schelden hoe meer fun vindt ik. en eerlijk gezegt, heb nog niet gehoord dat er cancer head werd gezegd in 4. speel het lang en heb ellende zat aan gericht, maar dat nog niet gehoord. de veste mod is de mod van the death bus. auto,s worden tegen de vangrail gedsandwitch of vliegen 50 meter de lucht in en komen rokend neer, schitterend. die mod moet je echt nemen , HEAVY BUS, ik noem het de death bus want niemand overleeft het die je raakt. heb me kapot gelachen moet je maar zien op youtube. enne voor de gast die op een forum melden komt betreft cancer head in de game gezegt wordt, niet voor het een of ander. de forum zelf kan hier niets mee. maar jij wel. door het spel te verwijderen en mario bros te installeren. probleem ook opgelost toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Bump! :{

>>> Door Jacky-2007: Een volledig ontopic bericht mag dan een bump zijn, zolang het gewoon op het onderwerp aansluit, en niets weg heeft van spam, is daar helemaal niets mis mee. Jouw reactie, welke niet anders bedoeld is dan moderator-gedrag te vertonen, is echter wel tegen de regels. Zie ook je PB inbox.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

@Stan: Buiten Nederland (en België soms) wordt het nergens anders gebruikt. Zo moest ik toen ik vroeger op TeamSpeak zat vaak tegen de buitenlanders uitleggen waarom de Nederlanders in de chat met 'Cancer' lagen te schelden. Ja, wel mooi dat ze even voor de verstaanbaarheid hun scheldwoorden gingen vertalen maar het uitleggen bleef toch nogal moeilijk.

Daarnaast vind ik toch gewoon dat schelden erbij hoort, of dat nu in GTA is of er buiten, het is manier van frustratie uiten. Zolang dat bij het uiten van die frustraties blijft heb ik er geen last van.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me hier een beetje in verdiept en na wat googlen ben ik op het volgende artikel gestuit.

bron:Klik

GRONINGEN, 12/03/08 - The Dutch have a penchant for naming sicknesses when they swear. In no other country in the world is that customary, it emerges from a survey of nearly 3,000 students from 11 countries, including 400 in the Netherlands.

Boele de Raad, professor of personality psychology at the University of Groningen, and Jan Pieter van Oudenhoven, professor of cross-cultural psychology, were involved in the research in the Netherlands. The survey looked at what people shout if someone bumps into them and carries on without an apology.

The majority in all countries did not burst out with expletives, but kept mum. If they do swear, the Dutch apparently like to have recourse to the genitalia, just like the French and the British. But among the Dutch, sicknesses also often issue from their mouths: cancer, tuberculosis, typhus and cholera, whether or not combined with human genitalia.

Another survey last month, by language expert Piet van Sterkenburg, concluded that the Dutch are increasingly using English terms in their swearing. Expletives with God in them have conversely been dying out in recent decades.

Voor de mensen die geen engels lezen. Het artikel bespreekt het resultaat van een onderzoek over het scheldgedrag van mensen. Dit is uitgevoerd over 3000 studenten uit 11 verschillende landen. Opvallend was dat Nederlanders vrijwel als enige verwijzingen naar ziektes in hun gevloek en gescheld verwerkten.

Ik kan me dus absoluut niet voorstellen dat een krachtterm zoals cancerhead door Rockstar in GTA is verwerkt. Simpelweg omdat het gewoon niet aansluit op de Amerikaanse cultuur.

Waarschijnlijk heb je iets anders gehoord en het als cancerhead opgevat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Zucht.. Tommy-Vercetti, jij hoeft niet te zeggen of een bump al dan niet nutteloos is, laat dat maar aan de moderators over. Jouw post is nog een pak nuttelozer dan die van gta-san-andreas-lover.

Je hebt echter wel gelijk, gta-san-andreas-lover, zou je in het vervolg willen letten op de datum van het laatst geplaatste bericht voor je er zelf één plaats, zodat je kan afwegen of je post wel zinvol genoeg is om te plaatsen. In dit geval geeft het dus niet echt een meerwaarde aan dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu we het toch over scheldende mensen hebben, Laats speelde ik GTA iv en reed over pier 96 dacht ik (GTA IV is niet echt super bekend hier) en een vrouw riep iets in ,t nederlands ?

>>> Door Guardian1980: Er zijn al diverse topics over de Nederlanders in GTA IV. Bovendien schelden ze niet.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben wel eens iemand op straat tegengekomen en die zei: watch out cancer head!

ik vond dit eigenlijk wel een beetje brutaal van rockstar. eigenlijk wel een een belediging voor mensen met kanker :cry:

*REMOVED*

update: sorry bericht is misschien net iets te fel door de bocht excuses

>>> Door Guardian1980: Berouw komt na de zonde hè. Volgende keer eerst even nadenken voordat je iets post. Bovendien reageer je op een post van bijna een jaar oud, dat heeft niet echt veel toegevoegde waarde.<<<

Bewerkt: door maikel jonson
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...