Jump to content

Weblog maken


Golf_MK1

Recommended Posts

Hallo,

momenteel heb ik een simpele website gemaakt met Kompozer, maar na 4 jaar online te staan zie ik dat er nog amper bezoekers opkomen.

Ik zou dus in de plaats van mijn website een weblog willen maken, het liefst met wordpress. Dit leek me ook eenvoudiger in onderhoud enz.

Is dit aan te raden? En is het eigenlijk wel eenvoudig in gebruik?

Vroeger heb ik wel eens een weblog gemaakt met wordpress, gewoon om te testen, maar toen werkte dat nog allemaal online.

Weten jullie misschien nog goede tutorials?

Alvast bedankt!

vwbjorn

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou ervoor kunnen kiezen om je te registreren bij een simpele bloghost, zoals blogspot of web-log.nl. Heel veel gratis blogfuncties, geen domeinkosten.

Daarnaast worden dit soort services goed onderhouden, en komen ze altijd hoog in Google resultaten terecht. Ik heb zelf ervaring met web-log.nl, en daar kan je nagenoeg reclamevrij een blog opzetten zonder ervoor te betalen. Er laadt standaard een banner bovenin (de zogeheten "75 pxl balk" maar die kan je voor een kleine maandelijkse betaling laten weghalen waardoor je een mooie schone pagina hebt.

EDIT: Naast deze twee weten anderen hier vast ook nog wel genoeg andere websites, dus ik zou zeggen, wacht nog even wat tips af, en ga dan eens rustig vergelijken. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie.

Ik dacht aan Wordpress omdat ik vind dat blogs gemaakt met Wordpress er vrij professioneel uitzien.

Domein is geen probleem, dus daar moet ik het niet voor doen.

Als ik natuurlijk een mooi en makkelijk alternatief vind voor Wordpress ben ik ook tevreden.

Heb je zelf een blog gemaakt met web-log? Heb je dan misschien een link, zodat ik eens een voorbeeld kan zien? (PB)

Bewerkt: door vwbjorn
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan als je een hosting hebt waar je bestanden op kan uploaden, database kan betreden etc simpel wordpress installeren. Je download de bestanden dan van http://wordpress.org/ en upload ze op je host. Daarna ga je naar je website en volgt de stappen om wordpress te installeren. Dan heb je dus een webblog. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

https://en.wordpress.com/signup/

Hier kun je ook kijken, dan heb je een Wordpress blog die bij Wordpress online staat. Je kunt betalen voor een domein maar ook gewoon .worpress.org houden. Echter heb je hier wel minder functies dan als je hem gewoon download..

Ja, daar ben ik sinds vandaag ook achter dat dat nog kan. Ik heb dit vroeger al eens geprobeerd en blijkbaar staat de blog van toen nog steeds online.

Nu ben ik het dus opnieuw aan het proberen en daarna ga ik hem op m'n domein uploaden als ik een database heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...