Jump to content

Rockstar Games, soliciteren


Recommended Posts

Geplaatst:

Wat voor diploma´s heb je precies nodig om te kunnen soliciteren bij Rockstar Games ?, en waar bevindt Rockstar Games zicht precies ?

Ik ben steeds meer geintereseert in het modificeren van GTA, zou het mogenlijk kunnen zijn mijn brood ermee te kunnen verdienen in de toekomst ?

Bradley H.

Geplaatst:

Wat wil je dan bij Rockstar Games gaan doen?

Rockstar Games is de uitgever in New York. Zij doen dus vooral de marketing van de games.

Bij Rockstar North maken ze een deel van de games (GTA en Manhunt)

Het hangt er vanaf wat je wilt doen bij Rockstar.

Voor Schoonmaker heb je niet veel nodig, als je echter bij Rockstar Games wilt gaan werken is het handig als je een universitaire opleiding hebt. (bijvoorbeeld Technische Informatica aan de Universiteit van Twente). Ook is ervaring vereist en de passie om zo'n game te maken.

Je moet dus niet echt van gamen houden! Je moet er meer van houden om het te maken. Als je denkt dat je er de hele dag spelletjes kan spelen zit je er dus fout. Je zult goed na moeten kunnen denken en goed problemen kunnen moeten analyseren. Je komt er dus niet zomaar.

Geplaatst:

Je zou iig een opleiding moeten volgen m.b.t Games maken.

Ik weet niet of je kan 'solliciteren' bij Rockstar, maar je kan het beste een kans maken als je het eerst Nationaal probeert iets uit te brengen, dat kan dan vanzelf aandacht trekken.

Geplaatst: (bewerkt)
Je zou iig een opleiding moeten volgen m.b.t Games maken.

Ik weet niet of je kan 'solliciteren' bij Rockstar, maar je kan het beste een kans maken als je het eerst Nationaal probeert iets uit te brengen, dat kan dan vanzelf aandacht trekken.

Hoe bedoel je iets nationaal uitbrengen, ik heb niet de capaciteit zelf een compleet spel te maken. Met het modden denk ik niet de aandacht te kunnen trekken van Rockstar Games.

Ik weet ook niet hoever Rockstargames zich in het modden verdiept.

EDIT: ik had de post van joriz niet gelezen, slechts doe van se7en.

Uiteraard bij het modellen en scripten van het game, ik heb in mijn leven meer gemod dan GTA gespeelt. Ik hou ook meer van modden, uiteraard wel testen na het modden.

Bewerkt: door Bradley H.
Geplaatst:

Natuurlijk moet je je ook specialiseren in iets PatrickW heeft bijvoorbeeld al veel gedaan in de modding wereld. Toch houd hij zich vooral bezig met een bepaald aspect.

Bij Rockstar heeft ook iedereen een eigen taak. Dus als je daar goed in bent kan je daar altijd naar soliciteren.

Hoe ver ben je nu al met opleidingen?

Geplaatst:
Natuurlijk moet je je ook specialiseren in iets PatrickW heeft bijvoorbeeld al veel gedaan in de modding wereld. Toch houd hij zich vooral bezig met een bepaald aspect.

Bij Rockstar heeft ook iedereen een eigen taak. Dus als je daar goed in bent kan je daar altijd naar soliciteren.

Hoe ver ben je nu al met opleidingen?

Ik ben natuurlijk gespecialiseert in het modellen en mappen, ik denk dat als de GTA´s limieten mij niet in de weg zitten ik geen limiet heb, kwa modellen.

Ik leer steeds beter om gaan met 3ds max 7, en ik heb het gehoort dat Rockstar Games daar ook mee werkt.

Het probleem is dat ik persee bij GTA wil, dat is denk ik wat het allemaal zo moeilijk maakt.

Geplaatst:
Ik leer steeds beter om gaan met 3ds max 7, en ik heb het gehoort dat Rockstar Games daar ook mee werkt.

Rockstar werkt waarschijnlijk niet alleen met dat soort programma's. Zie hoe ze de t-shirtjes en andere voorwerpen maken.

In de Power Unlimited, 1.5 jaar geleden ofzo, stond een stukje over 'Hoe kom ik in de Gamewereld'. Daar stond in dat je echt kwaliteit-goed moet zijn, en dan niet alleen in de zin van een gebouwtje in de game zetten, maar ook qua fantasie en snelheid. Daarna moet je ook nog eerst een bepaalde opleiding volgen, zie Joriz' post, en vervolgens kan je beter gaan werken bij de kleinere Developers. Rockstar kan dan een tijdje zien hoe je het doet. Als je het echt perfect doet en bijna nooit een foutje maakt, heb je waarschijnlijk een kans. Maar die is zo ontzettend klein.

Die gamewereld leek mij ook wel wat, alleen jammer dat het niet zo gemakkelijk gaat.

Geplaatst:

Het modden wat je nu doet is toch van bijv. de main.scm iets anders maken, dan moet je toch juist de main.scm maken? En niet veranderen. Ik denk dus ook dat het daar heel anders aan toegaat dan nu met GTI.

Geplaatst:

www.rockstargames.com en dan onder jobs. Dan rockstar north. Daar stan veel baantjes en er staat ook bij wat de vereiste zijn.

Geplaatst:
Het modden wat je nu doet is toch van bijv. de main.scm iets anders maken, dan moet je toch juist de main.scm maken? En niet veranderen. Ik denk dus ook dat het daar heel anders aan toegaat dan nu met GTI.

tuurlijk gaat het er anders aan toe, ik wilde ook aleen weten wat ik moet doen om echt in de gamewereld te komen...

Environment Artists

We'd like to hear from talented environment modelers experienced in medium & low poly game modeling and possessing good texture skills. You will be as comfortable creating architecture as you are landscape and have the technical knowledge to achieve great looking results. Knowledge of 3DS Max an advantage.

Dit gaat er in het GTI project natuurlijk wel aan toe.

Geplaatst: (bewerkt)
In de Power Unlimited, 1.5 jaar geleden ofzo, stond een stukje over 'Hoe kom ik in de Gamewereld'

laat ik die pu nog hebben...

----

public relations/project manager.

opleiding: HBO opleiding minimaal vereist

----

game journalist

opleiding: geen (je moet wel veel weten over games)

----

games lokaliseren

opleiding: je moet alles goed beheersen, nederlands , frans , duits , spaans.

je moet goed kunnen omgaan met, windows, exel , word, email , ftp software, acrobat, HTML editors.

----

helpdeskmedewerker.

opleiding: je moet vloeiend engels kunnen. een duidelijke stem. bakken geduld.

en een damn. goede gamer zijn.

-----

veel kans. nou niet echt, gewoon goed blijven zoeken.

Bewerkt: door vinewood
Geplaatst: (bewerkt)
Wat wil je dan bij Rockstar Games gaan doen?

Rockstar Games is de uitgever in New York. Zij doen dus vooral de marketing van de games.

Bij Rockstar North maken ze een deel van de games (GTA en Manhunt)

Het hangt er vanaf wat je wilt doen bij Rockstar.

Voor Schoonmaker heb je niet veel nodig, als je echter bij Rockstar Games wilt gaan werken is het handig als je een universitaire opleiding hebt. (bijvoorbeeld Technische Informatica aan de Universiteit van Twente). Ook is ervaring vereist en de passie om zo'n game te maken.

Je moet dus niet echt van gamen houden! Je moet er meer van houden om het te maken. Als je denkt dat je er de hele dag spelletjes kan spelen zit je er dus fout. Je zult goed na moeten kunnen denken en goed problemen kunnen moeten analyseren. Je komt er dus niet zomaar.

Als ik je mag verbeteren Joriz.

Met een HBO Opleiding kun je al in Nederland een gamesdesigner of gamesprogrammeeur opleiding volgen.

Het hoef dus niet oersee universiteit maar kan ook met HBO

@ Bradley:

QUOTE 

Environment Artists

We'd like to hear from talented environment modelers experienced in medium & low poly game modeling and possessing good texture skills. You will be as comfortable creating architecture as you are landscape and have the technical knowledge to achieve great looking results. Knowledge of 3DS Max an advantage.

Dit gaat er in het GTI project natuurlijk wel aan toe.

Bradley het maken van een spel is anders dan het modden van een spel. Bij het modden kun je het er zo inzetten met moomapper maar Rockstar Games moet het inzetten door coding etca. Modden is best anders dan een spel maken. Ook de code van de Main.Scm is anders. Verbeter me als ik het fout heb maar Rockstar heeft de game in een programmeertaal gemaakt en hem dan overgezet(makkelijker te kennen) naar de main.scm. Het is gewoon anders

Bewerkt: door Postaldude
Geplaatst:
Bradley het maken van een spel is anders dan het modden van een spel. Bij het modden kun je het er zo inzetten met moomapper maar Rockstar Games moet het inzetten door coding etca. Modden is best anders dan een spel maken. Ook de code van de Main.Scm is anders. Verbeter me als ik het fout heb maar Rockstar heeft de game in een programmeertaal gemaakt en hem dan overgezet(makkelijker te kennen) naar de main.scm. Het is gewoon anders

Tuurlijk is het maken van een spel veel gecompliceerder dan het modden,

Ik kan ook zonder moomapper werken, en als ik echt ermee doorwil dan ga ik in het modellen niet in het scripten.

Buitendat heeft Rockstar games waarschijnlijk ook zijn programma´s waamee het coderen van GTA makkelijker is, je kan mij niet vertellen dat men daar alles met kladblok doet :blink:

Moomapper is gewoon een makkelijk systeem, maar het kan ook zonder.

Ik zie wel wat de toekomst brengt, Alles wat ik nu niet weet kan ik immers leren.

Geplaatst:

R* Games maakt eerst alles in 3dsmax. Dan laten ze een script erover heen draaien die alle coordinaten berekend, in stukken verdeeld, ID's toekent en IPL's en IDE's maakt.

Maar Bradley,

Waarom wil je per se iets met spellen doen? Je kan toch ook programma's/robots/apparaten gaan programmeren. In deze wereld kan je gemakkelijker komen en is naar mijn mening net zo leuk.

En als je veel met 3D wil gaan werken wordt je toch gewoon architect of ga je bij een of ander designer bureau werken.

Hier in Nederland zijn genoeg goeie Nederlandse bedrijven. Een vrij bekende op dit moment is TomTom vanwege zijn geavanceerde navigatie programma. Dus hier in Nederland is al keuze genoeg. In Spanje zal ook wel genoeg zijn.

Maar voor meer informatie zou ik toch echt naar een forum gaan waar veel programmeurs zitten.

Wie weet zien we je staks nog bij Microsoft! :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...