Megadreams Geplaatst: 6 maart 2011 Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 (bewerkt) Ik loop en een paar maanden met een probleem rond. Het begint toch stilaan wel irritant te worden. Elk weekend (meestal begint het van donderdagavond) is er snelheidsverlies op dit netwerk. Normaal hebben we een download snelheid van 20 MB/s en een upload snelheid van 1.3 MB/s. In het weekend daalt de download snelheid naar 0.5 MB/s en zelfs nog minder en de upload snelheid blijft hetzelfde maar daarin kan soms ook een verandering in optreden wat nu ook het geval is. Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel een oplossing? Provider: Telenet Router: Ingebouwd in de modem die begint met telenet-(en hier een reeks tekens). Speedtest Resultaten [table=simple]Normaal | Nu | [/table] Bewerkt: 6 maart 2011 door Megadreams Reageren
BoerTijger Geplaatst: 6 maart 2011 Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Zitten er meer mensen op het modum? En downloaden die veel in die tijd? Reageren
Megadreams Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Af en toe mijn zus maar die download zo goed als niets. Het is ook als er niemand anders op dit netwerk zit. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 6 maart 2011 Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Gek. Misschien contact op nemen met Telenet. Misschien weten zij er iets vanaf. Reageren
Megadreams Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Dat zal misschien inderdaad de beste oplossing zijn. Ik zal nog wel iets laten weten als ik er antwoord op heb. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 6 maart 2011 Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Ok. Ik hoop dat ze je kunnen helpen. Reageren
rienie Geplaatst: 6 maart 2011 Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Als je nou eens in de log bestanden kijkt van je modem/router en je kijkt wie hem hebben gebruikt op de drukke momenten. Misschien dat iemand of iets het veel gebruikt kan je het zien. Reageren
Megadreams Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Het is zelfs als niemand op het internet zit of dat alles dichtstaat behalve dan bv internet. Het is niet enkel op mijn computer ik heb het ook al getest op andere computers. Ik zal doen wat BoerTijger heeft gezegd en zien of dat helpt. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 6 maart 2011 Rapport Geplaatst: 6 maart 2011 Anders kun je proberen om een nieuwe modum aan te schaffen. Maar ik denk dat je het beste als eerste contact op kan nemen met Telenet ja. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.