Jump to content

beeld pc --> tv


pompbakje

Recommended Posts

hey!

ik zou graag weten met welke kabel je het beeld van je computer (laptop in mijn geval) overzet naar je TV.

een waar kan ik dan zo een kabel kopen? graag een antwoord.

m.v.g.

pompbakje

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik me niet vergis met een HDMI kabel ( je moet wel een aansluiting hebben op je pc) en dat kun je kopen bij de mediamarkt.

Je moet niet perse een HDMI aansluiting hebben op je pc/laptop ja kan ook adapters kopen van vb: vga -> HDMI of DVI -> HDMI. puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Sommige tv's hebben toch ook een DVI of een VGA aansluiting?

Dan zou je dus ook een DVI/VGA -> DVI/VGA/HDMI kabel kunnen gebruiken.

Ja da is ook waar, maar we weten nog niet eens welke aansluitingen zijn tv en laptop hebben dus zijn we niet zo ver. knipoog.gif

Dus nu even een subtiele hint:

Als 'pompbakje' nu eens zou zeggen welke aansluiting(en) hij heeft op zijn tv en laptop/computer zouden we beter kunnen helpen... puh2.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik me niet vergis met een HDMI kabel ( je moet wel een aansluiting hebben op je pc) en dat kun je kopen bij de mediamarkt.

Je moet niet perse een HDMI aansluiting hebben op je pc/laptop ja kan ook adapters kopen van vb: vga -> HDMI of DVI -> HDMI. puh2.gif

Ja maar dat is wel extra geld :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een HDMI kabel kost ook geld, en een 'convertkabel' HDMI-DVI zal nieteens veel duurder zijn..

Eerst even weten welke aansluitingen zowel de laptop als de tv hebben. Even een paar voorbeelden van kabels/aansluitingen voor TS:

HDMI: (aansluiting)

xbox360-hdmi.jpg

(kabel)

-images-products-C-cbl-hdmi-mm.jpg

DVI: (aansluiting, vaak wit}

dvi.jpg

(kabel)

dvi-hdtv-connector.jpg

DVI->HMDI converterblokje, ook als gehele kabel verkrijgbaar (dus één kabel HDMI-DVI)

30380-adapter_dvi_m_-_hdmi_z_et-9093.jpg

VGA en SCART (converterkabel: links VGA, die in je PC gaat en rechts SCART voor in je TV, let op: lagere resoluties en mindere kwaliteit dan DVI/HDMI)

NB, de VGA is hier een female, en je moet voor je PC een male hebben (of een male-male kabel gebruiken). Male is bijna hetzelfde maar dan met pinnetjes ipv gaatjes, connector is wel meestal blauw.

Scart_to_15_Pin_VGA_2M_Cable.jpg

Dit zijn denk ik wel de meest voorkomende aansluitingen.

Graag even posten wat je allemaal hebt, dan kunnen we je verder helpen.

RoL0

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Idd, mijn advies: ren naar de dichtstbijzijnde MediaMarkt en neem koop zo'n HDMI kabel. Mediamarkt is toch serviceloos goedkoop, en voor zo'n kabeltje moet je denk ik niet al te veel moeite doen. (Als je zoiets besteld op internet zit je nog met verzendkosten enzo).

Dus, deze kabel: (ff voor de zekerheid :bier: )

HDMI_cable.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet wel zeggen dat de Mediamarkt best duur is met zijn kabels.

Ik heb zon oranje van de Action versie 1.4 en 1.8m lang voor 3 euro ofzow. Volgens tweakers is deze kabel beter dan sommige duurdere. xD

Ik heb uiteraard bij de mediamarkt gegeken hoe duur ze waren, ik kon ze alleen vinden van de 15 euro of meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...