GuitarGuy666 Geplaatst: 9 maart 2011 Rapport Geplaatst: 9 maart 2011 Regenboog tutorial Welkom bij mijn regenboog tutorial. Dit is de bewerking die we vandaag gaan maken: stap 1 Als eerste maak je een nieuw bestand met als groote: 800X500 pixels resolutie: 72 16 Bits RGB kleur stap 2 dubbelklik op je achtergrond laag om van de achtergrond een laag te maken. deze kan je gewoon laag0 of layer0 noemen ga dan naar blending options, en kies gradient overlay (verloopbedekking) modus: normaal Style word "radial" (radiaal) en kies daarnaast omkeren. Linker kleur is 000000 rechter kleur is 001053 klik dan op Ok stap 3 maak een nieuwe laag en vul die met zwart. Ga dan naar Filter>Render>fibers (Filter>Rendering>vezels) Kies dan de volgende opties: Variance: 36 (variatie) Strength: 1 (sterkte) Klik dan op Ok stap 4 Ga nu naar Filters>Blur>motion Blur (filter>vervagen>Bewegings onscherpte) kies dan de volgende opties: Angle: 90 (hoek) Distance 999 (afstand) Als het goed is heb je nu dit effect: stap 5 Ga nu naar Blending options (opties voor overvloeien) dan naar gradient overlay ( verloopbedekking) kies dan de volgende opties: blend mode: overlay (overvloeimodus: bedekken) opacity: 100 (dekking) style: linear (stijl: lineair) angle: 0 (hoek) scale: 49 (schaal) klik dan op het balkje van zwart naar wit (mogelijk andere kleuren) kleur 1 op locatie 0: 5a0080 kleur 2 op locatie 25: 0042ff kleur 3 op locatie 50: 00ff1e kleur 4 op locatie 75:fcff00 kleur 5 op locatie 100: ff0000 de locatie maak je door op de balk te klikken. Dan verschijnt er een vierkantje. Zet deze op een van de locaties. locatie 0 t/m 100 staan er al. als het goed is heb je nu dit: stap 6 Pak je lasso (L) En maak een willekeurige selectie, zolang alle kleuren er maar in voorkomen. ik koos voor deze selectie: Als je de selectie wilt aanpassen, kun je dat straks doen. stap 7 ga nu naar Layer>Layer Mask>Reveal Selection ( Laag>Laag masker>selectie onthullen) Nu zie je alleen je selectie, met daar omheen allemaal zwart. Nu kun je je selectie aanpassen, door naar Filter>Spill te gaan (Filter>uitvloeien) als je de juiste verhouding hebt, klik je op Ok. stap 8 De laatste stap die je nu nog moet doen. Ga naar Filter>Blur>Motion Blur (Filter>vervagen>bewegingsonscherpte) de Angle (hoek) moet op 90 blijven Met de distance (afstand) sleep je een beetje met de balk, tot je dit ongeveer hebt: Ik heb mijn selectie nog ietsje aangpast voor het effect. Nu ben je klaar. Rippen van deze tutorial is verboden Laat mij je uitkomst zien supergtagamer Reageren
R-fl3x Geplaatst: 9 maart 2011 Rapport Geplaatst: 9 maart 2011 Leuke tutorial en simpel ook. De laatste stap heb ik achterwege gelaten, vond het mooier nu: Reageren
Isic Geplaatst: 12 maart 2011 Rapport Geplaatst: 12 maart 2011 Heb ook even gedaan, maar gelijk bureaubladachtergrond van gemaakt. Is 1680x1050 dus beetje groot. Reageren
.Levi. Geplaatst: 12 maart 2011 Rapport Geplaatst: 12 maart 2011 Prima dat je deze tutorial met de rest van de leden deelt, door het onder andere te vertalen naar het Nederlands en een paar kleine veranderingen aan te brengen zoals 'aantal' en het iets afwijken van het eindresultaat. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof deze tutorial door jou is bedacht en daarom op geen enkele wijze gekopieerd mag worden. Zie origineel hier. Zoals ook met elkaars designs wordt gedaan (het overnemen van ideeën, het opdoen van inspiratie), gebeurd ook met tutorials. Wees alleen wel zo eerlijk tegen jezelf dat je hier komt om te delen, niet om jezelf de lucht in te prijzen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.