Jump to content

Laptop aan TV koppelen met HDMI-kabel


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Hoi,

Ik wilde net weer eens proberen mijn laptop aan de TV te koppelen met de HDMI-kabel van mijn PS3 (heb er verder geen), maar die werdt niet gevonden op mijn TV. Ik heb het al op twee manieren geprobeerd;

1. Gewoon met de HDMI-kabel de laptop koppelen aan de TV en wat met de beeldscherminstellingen van de laptop proberen;

2. Laptop uitschakelen en weer opnieuw opstarten mét de HDMI-kabel erin, aangesloten op het TV scherm.

Maar beide manieren waren tevergeefs. Ik vroeg me af of iemand me hiermee kan helpen. Hieronder even kort de informatie over mijn laptop en TV:

Laptop

HP Compaq CQ60-300ED

Windows Vista Home Basic

TV

Sony KDL-26S5500

26 inch. diagonaal

Als je meer wilt weten, geef dit dan even aan. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Heb ik ook doordzocht, maar niks gevonden. Ik heb wel wat gevonden, maar daarvandaan krijg ik de HDMI-kabel niet 'geactiveerd'...

Ik heb overigens van Nvidia.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

ga naar je nvidia configuratiescherm(rechtermuisknop op bureaublad)

en dan links naar meerdere beeldschermen instaleren

als je tv niet in het lijstje staat klik dan op mijn beeldscherm word niet weergegeven

klik dan op rigoureuze beeldschermdetectie en dan ja

start ja laptop opnieuw op terwijl het schermpje met rigoureuze beeldschermdetectie nog open staat(bij mij faalt het anders)

en hij zou het moeten doen

anders moet je een combinatie toets met Fn en een F toets proberen(bij mij F5 maar kan verschillen)

succes

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ligt het aan je HDMI kabel, want elke HDMI kabel is anders...

Bij mij lukte het meteen, stak HDMI kabel in me laptop en dan in TV, zette HDMI kanaal op, en het werkte...

Dus daarom zeg ik, als je een HDMI kabel koopt die voor je Televisie bestemd is zal het normaal wel lukken. :7

Bewerkt: door jordib12
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ligt het aan je HDMI kabel, want elke HDMI kabel is anders...

Bij mij lukte het meteen, stak HDMI kabel in me laptop en dan in TV, zette HDMI kanaal op, en het werkte...

Dus daarom zeg ik, als je een HDMI kabel koopt die voor je Televisie bestemd is zal het normaal wel lukken. :7

Wat in godsnaam kraam jij nou weer uit? :7

Een kabel is een kabel, het maakt de kabel echt geen flikker uit of hij nou in een laptop, PS3 of televisie zit :7

@Tom; je kabel werkt nog wel met je PS3? Zo ja, dan kan het zijn dat je laptop aansluiting gewoon kapot is.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ligt het aan je HDMI kabel, want elke HDMI kabel is anders...

Bij mij lukte het meteen, stak HDMI kabel in me laptop en dan in TV, zette HDMI kanaal op, en het werkte...

Dus daarom zeg ik, als je een HDMI kabel koopt die voor je Televisie bestemd is zal het normaal wel lukken. :7

Wat in godsnaam kraam jij nou weer uit? :7

Een kabel is een kabel, het maakt de kabel echt geen flikker uit of hij nou in een laptop, PS3 of televisie zit :7

@Tom; je kabel werkt nog wel met je PS3? Zo ja, dan kan het zijn dat je laptop aansluiting gewoon kapot is.

Je hebt verschillende sterkte's hoor.

Waarom denk je dat elke HDMI kabel verschillende is van prijs? crazy.gif

EDIT: Prijsverschillen en verschillende HDMI kabel (klik)

Bewerkt: door jordib12
Link to comment
Delen op andere websites

Dude...

Laat ik beginnen met prijsverschil. Verschillende merken brengen verschillende producten uit met verschillende prijzen.

LG en Sony, bijvoorbeeld, maken televisies. Het kan wel zijn dat er twee televisies die exact hetzelfde zijn, misschien zelfs hetzelfde televisie paneel. Die zijn dan toch ook niet exact dezelfde prijs? En sowieso, er zijn mensen die niet al te veel verstand hebben van zulk soort zaakjes en aannemen dat duurder beter is, omdat dan logisch lijkt (en is). Daar spelen producenten op in. Bij Apple producten, bijvoorbeeld, betaal je meer geld voor dat Apple logootje dan voor dat kreng zelf.

Er zijn inderdaad duurdere HDMI kabels. Deze zijn voor professionele doeleinden waar je langere afstanden moet overbruggen. Als je een 5 euro kabeltje gaat halen bij je lokale pc-boer zal deze volledig perfect zijn voor jouw doeleinden. Maar als je een afstand moet overbruggen (ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe groot deze moet zijn) krijg je na verloop van tijd storingen en kan er verlies in kwaliteit ontstaan. Dit gebeurt echt alleen maar bij langere afstanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Tom als niets werkt, raad ik je toch een nieuwe HDMI kabel aan... :7

@Hayte, ok dankje voor je uitleg, maar ik probeer hem te helpen door een oplossing te zoeken, en dit is er één van, als dat volgens jou niks uitmaakt dan is dat jouw mening... :7

Link to comment
Delen op andere websites

Tom als niets werkt, raad ik je toch een nieuwe HDMI kabel aan... :7

@Hayte, ok dankje voor je uitleg, maar ik probeer hem te helpen door een oplossing te zoeken, en dit is er één van, als dat volgens jou niks uitmaakt dan is dat jouw mening... :7

Dus een oplossing zoeken staat voor jou gelijk aan zomaar wat zeggen terwijl je amper weet waarover je praat (net zoals je in elk topic de wijsneus probeert uit te hangen)? Sterkte maakt hier niks uit: een HDMI-kabel is digitaal. Dat wil zeggen dat je oftewel beeld hebt ofwel niet, en niets daartussen. Over kleine afstanden maakt de kwaliteit van de kabel weinig uit.

--------------------

Meestal moet je gewoon de HDMI-kabel verbinden en zou je meteen beeld moeten krijgen. Ik kan je dus niet verder helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tom als niets werkt, raad ik je toch een nieuwe HDMI kabel aan... :7

@Hayte, ok dankje voor je uitleg, maar ik probeer hem te helpen door een oplossing te zoeken, en dit is er één van, als dat volgens jou niks uitmaakt dan is dat jouw mening... :7

Dus een oplossing zoeken staat voor jou gelijk aan zomaar wat zeggen terwijl je amper weet waarover je praat (net zoals je in elk topic de wijsneus probeert uit te hangen)? Sterkte maakt hier niks uit: een HDMI-kabel is digitaal. Dat wil zeggen dat je oftewel beeld hebt ofwel niet, en niets daartussen. Over kleine afstanden maakt de kwaliteit van de kabel weinig uit.

--------------------

Meestal moet je gewoon de HDMI-kabel verbinden en zou je meteen beeld moeten krijgen. Ik kan je dus niet verder helpen.

Is dit je oplossing voor Tom? schater.gif

Post dan gewoon niks he man! :puh:

En ik probeer de wijsneus niet uit te hangen, ik probeer te helpen, ik zit namelijk ook dikwijls op me pc en tv dus ik weet waarover ik spreek, het lukte mij ook niet tot ik een andere HDMI kabel gekocht had.

Slimme :7

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit je oplossing voor Tom? schater.gif

Post dan gewoon niks he man! :puh:

En ik probeer de wijsneus niet uit te hangen, ik probeer te helpen, ik zit namelijk ook dikwijls op me pc en tv dus ik weet waarover ik spreek, het lukte mij ook niet tot ik een andere HDMI kabel gekocht had.

Slimme :7

Ik gaf al aan dat ik geen oplossing heb. Ik gaf gewoon kritiek op de onzin die jij uitkraamt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...