Jump to content

Aardbeving Japan

Recommended Posts

Geplaatst:

Er heeft 'n heftige aardbeving plaatsgevonden in Japan, met maar liefst een kracht van 8,9 op de schaal van Richter. Dat is een van de zwaarste schokken ooit. Nederland zal hulp gaan bieden. Meer nieuws hier. LIVESTREAM

• Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Kenny-Petrovic

9

• Flashingdemon666

5

• Faenty.

5

• NickyHendriks

4

Geplaatst:

Oké, leuk...

(niet opinie waardig, wat valt hier over te discussiëren?)

>>> Door NandroDavids: Zullen we dat soort dingen gewoon aan de crew overlaten?<<<

Geplaatst:

Oké, leuk...

(niet opinie waardig, wat valt hier over te discussiëren?)

Er zijn tsunami waarschuwingen en Nederland wil hulp gaan bieden - alwéér. Dat moet weer betaald worden van onze belastingcenten.

Geplaatst:

Ooww... nee hea.. Dan krijg je weer al die acties van Giro 555..

Gaan we weer....

Maar ja, wel sneu dat dat dan weer moet gebeuren, maar niemand is tegen de natuur opgewassen.

Geplaatst:

ik denk niet dat we giro 555 krijgen want japan is best een rijk land.En waarom is het zo erg dat nederland hulp biedt van mij mogen ze.

Geplaatst:

Om de relaties met japan en europa te behouden zal ieder land zijn steentje bij moeten dragen, dus er zullen ongetwijfelt helikopters en vliegtuigen naar japan worden gestuurt. Maar of er echt geld naar japan word gestort denk ik niet, japan is inderdaad zoals hier boven al werd gezegt een best rijk land. En als die het zelf kunnen betalen, dan zullen ze van niemand geld krijgen. Dan worden onze belastingscenten bewaard voor een andere natuurramp.

Geplaatst:

herewego.jpg

Als hier ook maar een cent in contant geld naartoe gaat, ben ik klaar met dit land. Stuur maar wat Nederlandse ingeneurs om daar dijken te bouwen, maar Japan moet dit toch gewoon zelf kunnen betalen? Het is het meest ontwikkeld Aziatisch land en heeft de derde economie van de wereld. We stuurde toch ook geen geld naar New Orleans in 2005, dan zeker ook niet naar Japan.

Geplaatst:

Nou, de Yen is zwaar gedaald, dus zo rijk zal Japan niet meer zijn... De zwaarste aardbeving in 140 jaar... Dat zegt wel iets.

Geplaatst:

Dan is het nog steeds een ongelooflijk rijk land. Ik zeg het maar nog een keer. Stuur van van die schepen die ook in Dubai voor die eilandjes hebben gezorgd, zijn allemaal Nederlands dus dan hebben we een win-win situatie: Japan beveiligt door de ons aangelegde dijken, wij als land verdienen er ook wat mee.

Geplaatst:

Dan is het nog steeds een ongelooflijk rijk land. Ik zeg het maar nog een keer. Stuur van van die schepen die ook in Dubai voor die eilandjes hebben gezorgd, zijn allemaal Nederlands dus dan hebben we een win-win situatie: Japan beveiligt door de ons aangelegde dijken, wij als land verdienen er ook wat mee.

Dijken die helpen heus niet tegen 10 meter hoge tsunami's... Gewone golven, okee. Tsunami's kun je met dijken niks tegen beginnen.
Geplaatst:

Dijken die helpen heus niet tegen 10 meter hoge tsunami's... Gewone golven, okee. Tsunami's kun je met dijken niks tegen beginnen.

Zie New Orleans. Daar had de schade ook flink beperkt kunnen blijven al ze daar fatsoenlijke dijken hadden gebouwd.

Geplaatst: (bewerkt)

Wat een meelevende reacties allemaal. :kots: Het is verschrikkelijk dat zoiets gebeurt! Niet ieder land is met Nederland te vergelijken. Het zal best dat het 1 van de meest welvarende landen is. Het is nog steeds erg!

Als er geld naartoe gestuurd word zou ik er geen probleem mee hebben. Het is 1 van de meest welvarende landen, maar nu licht het wel in puin. Het is tenminste niet dat al het geld naar wapens en moslim(extremisten) gaat zoals wel het geval met pakistan laatst. Maar helaas gaat ons geld dan weer wel naar zo'n islamitische wapenopslag en niet naar een land dat het echt kan gebruiken voor wederopbouw.

En btw, http://www.nu.nl/buitenland/2465795/kerncentrale-japan-in-brand.html

Geen kans op explosies, maar ik denk dat het nou niet bepaald goed is voor de directe omgeving als er nucleair afval lekt. Heel gebied word zo onbewoonbaar.

Bewerkt: door Flashingdemon666
Geplaatst:

Geen kans op explosies, maar ik denk dat het nou niet bepaald goed is voor de directe omgeving als er nucleair afval lekt. Heel gebied word zo onbewoonbaar.

Op de radio zeiden ze dat de kerncentrales stil lagen :?

Ze zijn stil gelegd na de aardbeving, maar dan is er nog steeds een hoeveelheid nucleair afval aanwezig.

Geplaatst:

Wat een meelevende reacties allemaal. :kots: Het is verschrikkelijk dat zoiets gebeurt! Niet ieder land is met Nederland te vergelijken. Het zal best dat het 1 van de meest welvarende landen is. Het is nog steeds erg!

Als er geld naartoe gestuurd word zou ik er geen probleem mee hebben. Het is 1 van de meest welvarende landen, maar nu licht het wel in puin. Het is tenminste niet dat al het geld naar wapens en moslim(extremisten) gaat. Maar helaas gaat ons geld dan weer wel naar zo'n islamitische wapenopslag en niet naar een land dat het echt kan gebruiken voor wederopbouw.

Wat heeft japan met de moslims of al-qaeda of wat dan ook te maken.Alsof ze daar zeer actief zijn. :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...