Flashingdemon666 Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 (bewerkt) Wat een meelevende reacties allemaal. Het is verschrikkelijk dat zoiets gebeurt! Niet ieder land is met Nederland te vergelijken. Het zal best dat het 1 van de meest welvarende landen is. Het is nog steeds erg! Als er geld naartoe gestuurd word zou ik er geen probleem mee hebben. Het is 1 van de meest welvarende landen, maar nu licht het wel in puin. Het is tenminste niet dat al het geld naar wapens en moslim(extremisten) gaat. Maar helaas gaat ons geld dan weer wel naar zo'n islamitische wapenopslag en niet naar een land dat het echt kan gebruiken voor wederopbouw. En btw, http://www.nu.nl/buitenland/2465795/kerncentrale-japan-in-brand.html Geen kans op explosies, maar ik denk dat het nou niet bepaald goed is voor de directe omgeving als er nucleair afval lekt. Heel gebied word zo onbewoonbaar. Wat heeft japan met de moslims of al-qaeda of wat dan ook te maken.Alsof ze daar zeer actief zijn. Ik bedoel, dat we laatst wel heel veel geld naar pakistan gestuurd hebben. En Japan waarschijnlijk geen geld krijgt omdat dat een welvarend land is, maar het geld echt voor wederopbouw kan gebruiken in plaats van kernwapens. Wat natuurlijk erg is voor de mensen die dan hulp hard nodig hebben, maar omdat het land welvarend is, geen hulp krijgen. Ik as het in mijn vorige post even aan zodat het wat duidelijker word. Bewerkt: 11 maart 2011 door Flashingdemon666 Reageren
PowerPats Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 (bewerkt) Verschrikkelijk, toen ik net CNN keek kon ik mijn ogen niet geloven, metershoge golven waar je gewoon huizen en auto''s in meegevoerd ziet worden. hele landschap ziet er uit als een apocalyptische niemandsland. en natuurlijk moet er hulp komen, Waar is het gevoel voor medeleven voor andere mensen gebleven. Ook andere landen zijn in gevaar net zoals de Filipijnen waar wij een strandhuis hebben. Hoop dat dit geen herhaling word van die verschrikkelijke tsunami van jaren terug. Hier een plaatje van een enorme draaikolk. Bewerkt: 11 maart 2011 door PowerPats Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 Heb t nog niet uitgebreid gekeken, maar wel 2 filmpjes op youtube. Je zag echt zoon mega grote modderstroom met boten, huizen, autos. De helft is brandend, gewoon bizar dat die huizen enzo doorblijven branden, en het gaat harstikke snel. Echt wel vreselijk wat daar gebeurt, lijkt me echt kut om dat mee te maken. Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 (bewerkt) 2:30 http://www.youtube.com/watch?v=tU1dnhxNGiY Wat zon tsunami allemaal kan doen. Bewerkt: 11 maart 2011 door Shotyoudie Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 "Vooralsnog geen SHO-actie naar aanleiding aardbeving Japan""Den Haag, 11 maart 2011 - De deelnemers van de Samenwerkende hulporganisaties (SHO) zijn geschokt door de omvang van de ramp die Japan vandaag heeft getroffen. De aardbeving en daarop gevolgde tsunami hebben grote schade toegebracht. Over het aantal dodelijke slachtoffers en impact in de aangrenzende regio bestaat nog veel onduidelijkheid. Tot nu toe zijn ca 100 doden bevestigd door de Japanse overheid, maar de vrees is dat het dodental fors zal oplopen." Bron: http://www.samenwerkendehulporganisaties.nl/nl-NL/Content.aspx?type=NewsItem&id=955 We hoeven binnenkort dus geen Giro 555 actie voor Japan te verwachten. Reageren
Hayte Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 Bij sommige mensen hier gaat mijn aso-alert af. Er zijn al meer dan duizend doden gevallen en dan gaan er hier mensen zeuren over geld? Er is een grote ramp gebeurt, één van de grootste aardbevingen in de Japanse geschiedenis, en dan zijn er mensen die zó harteloos zijn dat ze tegen het helpen zijn? Wat maakt het nou uit dat het een goede economie heeft. Het land heeft op dit moment hulp nodig, hulp wat ze niet alleen kunnen doen. Nee, jullie hebben gelijk. Ik heb liever dat het geld van Nederland naar nuttige dingen gaat, zoals doelloze standbeelden in het centrum van een stad, of extra geld voor culturele instanties omdat ze gewoon niet genoeg klanten binnen krijgen... Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 Bij sommige mensen hier gaat mijn aso-alert af. Er zijn al meer dan duizend doden gevallen en dan gaan er hier mensen zeuren over geld? Er is een grote ramp gebeurt, één van de grootste aardbevingen in de Japanse geschiedenis, en dan zijn er mensen die zó harteloos zijn dat ze tegen het helpen zijn? Wat maakt het nou uit dat het een goede economie heeft. Het land heeft op dit moment hulp nodig, hulp wat ze niet alleen kunnen doen. Nee, jullie hebben gelijk. Ik heb liever dat het geld van Nederland naar nuttige dingen gaat, zoals doelloze standbeelden in het centrum van een stad, of extra geld voor culturele instanties omdat ze gewoon niet genoeg klanten binnen krijgen... Eindelijk iemand die het snapt. Dat het land welvarend is, maakt het nog niet dat ze geen hulp kunnen gebruiken. Reageren
flippie13 Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 (bewerkt) Bij sommige mensen hier gaat mijn aso-alert af. Er zijn al meer dan duizend doden gevallen en dan gaan er hier mensen zeuren over geld? Er is een grote ramp gebeurt, één van de grootste aardbevingen in de Japanse geschiedenis, en dan zijn er mensen die zó harteloos zijn dat ze tegen het helpen zijn? Wat maakt het nou uit dat het een goede economie heeft. Het land heeft op dit moment hulp nodig, hulp wat ze niet alleen kunnen doen. Nee, jullie hebben gelijk. Ik heb liever dat het geld van Nederland naar nuttige dingen gaat, zoals doelloze standbeelden in het centrum van een stad, of extra geld voor culturele instanties omdat ze gewoon niet genoeg klanten binnen krijgen... Eindelijk iemand die het snapt. Dat het land welvarend is, maakt het nog niet dat ze geen hulp kunnen gebruiken. En geld is het enige middel waarmee geholpen kan worden? En dan komt er ook nog eens bij dat grote getallen geld nutteloos gebruikt worden. Ikzelf ga pas (grotere) bedragen geven wanneer ik openlijk kan zien waar het geld heengaat, en wat voorn doeleinden het heeft, zolang er nog steeds duizendjes de portemonnee ingaan van iemand, ben ik weg. Bewerkt: 11 maart 2011 door flippie13 Reageren
PowerPats Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 geld hoeft niet perse, als nederland gewoon materiaal die richting in stuurt is dat nog veel beter. Reageren
Hayte Geplaatst: 11 maart 2011 Rapport Geplaatst: 11 maart 2011 Ze moeten ook geen geld sturen, maar nood pakketten zoals eten en onderdak en medische hulp. Geld sturen zou inderdaad doelloos zijn, al is er voor nood pakketten natuurlijk wel geld nodig. Reageren
commando Geplaatst: 12 maart 2011 Rapport Geplaatst: 12 maart 2011 best heftig heur dat allemaal... doet me aan 2004 giro 555 denken Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 12 maart 2011 Rapport Geplaatst: 12 maart 2011 Heftig wat er nu gebeurd met die kerncentrales. Bij een kerncentrale dreigt een Meltdown en een andere is ingestort na een explosie. Reageren
LSDesign Geplaatst: 12 maart 2011 Rapport Geplaatst: 12 maart 2011 Heftig wat er nu gebeurd met die kerncentrales. Bij een kerncentrale dreigt een Meltdown en een andere is ingestort na een explosie. Waar heb jij gevonden dat er een Meltdown dreigt bij een centrale? Over de explosie bij de kerncentrale: http://www.nu.nl/tsunami/2466571/deel-van-gebouw-kerncentrale-japan-ingestort.html Echt wel heftig wat er nu allemaal gebeurd, allemaal door die *piep* aardbeving. Ik heb echt medelijden met die mensen die hun huis of familieleden zijn verloren. Wat hebben we het eigenlijk ook goed getroffen hier in Nederland/België qua natuur, want het ergste wat hier kan gebeuren is een overstroming of een gigantische onweersbui. Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 12 maart 2011 Rapport Geplaatst: 12 maart 2011 LSDesign, dat zat ik nou ook al te denken. Hier hebben we geen Tornado's Tsunami's Tyfonen Orkanen noem maar op. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 12 maart 2011 Rapport Geplaatst: 12 maart 2011 LSDesign, dat zat ik nou ook al te denken. Hier hebben we geen Tornado's Tsunami's Tyfonen Orkanen noem maar op. Wij leven 3 meter onder het zeepeil. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.