Jump to content

Aardbeving Japan

Recommended Posts

Geplaatst:

Hebben jullie dit trouwens al gelezen? Vlak voordat de tsunami huishield in Japan, verzamelden zich voor de kust bij Mexico (zo'n 12.000 kilometer er vandaan) duizenden vissen, waardoor de zee zwart werd. Toeval of niet?

Wat bedoel je met vlak voor? Vlak voor de aardbeving (en dus het begin van de tsunami), of vlak voor de tsunami aan land kwam? Al scheelde dat maar 10 minuten geloof ik. Naja wat je ook bedoelt, toeval, sowieso.

• Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Kenny-Petrovic

9

• Flashingdemon666

5

• Faenty.

5

• NickyHendriks

4

Geplaatst:

Hebben jullie dit trouwens al gelezen? Vlak voordat de tsunami huishield in Japan, verzamelden zich voor de kust bij Mexico (zo'n 12.000 kilometer er vandaan) duizenden vissen, waardoor de zee zwart werd. Toeval of niet?

Wat bedoel je met vlak voor? Vlak voor de aardbeving (en dus het begin van de tsunami), of vlak voor de tsunami aan land kwam? Al scheelde dat maar 10 minuten geloof ik. Naja wat je ook bedoelt, toeval, sowieso.

ziet er wel mooi uit :clown:

Geplaatst:
Hier word ik echt zo moe van :ch: Het gaat echt alleen maar om 2 verdomme Nederlanders. Er zijn duizenden mensen in nood en dan gaat Nederland zich weer druk maken om 2 Nederlandse mensen. Dat doen ze serieus met alles. :{ Ben zelf wel Nederlands, maar dit vind ik echt onzin. Natuurlijk is het jammer dat ze vermist zijn, maar de rest verdient geen aandacht.
Geplaatst: (bewerkt)

Maar het is toch de taak van de Nederlandse overheid om de Nederlandse burgers te helpen. En dat er twee Nederlanders vermist zijn in Japan is dan toch nieuws.

edit:

één van de twee vermiste Nederlanders is inmiddels gevonden.

AMSTERDAM - Een van de twee Nederlanders die tijdens de aardbeving en tsunami in Japan in het meest getroffen gebied van het land verbleven, is terecht. Het gaat om een 36-jarige man, die in het gebied woont. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag.

bron: nu.nl

Bewerkt: door Kenny-Petrovic
Geplaatst:

Verschrikkelijk is deze aardbeving dat was eerste deel van elende, daarna komt er nog een tsunami, nog veeeel meer elende .. En nu ook nog die kerncentrales..

Ik zag net stukje uit getroffen vissersdorp bij NOS journaal. Die oude man is z'n hele winkel kwijt én oude dag voorziening. In zo'n dorp/ stadje zal het volgens mij best moeilijk zijn om er boven op te komen. Maar misschien is nog wel 'geluk' dat japan door deze verschrikkelijke aardbeving is getroffen want daar verwacht ik wel dat hulp goed op gang komt (is al wel), en dat binnen jaar groot deel is opgebouwd en binnen 5 jaar zeker. In Haïti is dit bv nog niet echt. en japan is ook veeel meer voorbereid op aardbevingen.

Ik hoop dat de nucliare ramp daar niet erger wordt en dat hulp en wederopbouw goed en snel gaat.

Geplaatst:

Op die voor en na foto's kan je egt goed zien hoe het gebied in één klap is veranderd. Op een stuk gebied was ineens een hele grote plas met water I.P.V. behuizing. Dit soort dingen gun je toch eigenlijk niemand ?

Inderdaad. Gelukkig dat het hier niet kan gebeuren...

Watersnoodramp 1952? Als de dijken breken staat half Nederland alsnog onder water en is er ook veel schade.
Dan nog wij kunnen dat geld ook goed gebruiken. Japan heeft genoeg geld.

Komt het weer... Japan heeft geen geld nodig maar mensen en noodhulp. Al ben je zo rijk, wat heb je eraan als er niks is om van te kopen? Japan kan wel rijk zijn, maar als er geen mensen zijn die als noodhulp kunnen dienen heeft het geld ook lekker veel nut...

We hadden het erover om geld er naar toe te sturen?

Geplaatst:

Dan nog wij kunnen dat geld ook goed gebruiken. Japan heeft genoeg geld.

De kosten zijn immens hoor..

Dit is echt ongelofelijk erg, ik was eerlijk gezegd nogal geschokt van de beelden..:S

Geplaatst:

Zelfs wij moeten het gevoeld hebben Klik

Beter lezenbloos.gif

Volgens het KNMI heeft de beweging enkele minuten geduurd. Het fenomeen voltrok zich echter zo langzaam dat de Nederlanders het niet hebben gevoeld.
Geplaatst:

Oeps :$.

Maar het is gewoon echt erg als ik die beelden bekijk. Justin bieber heeft al 1miljoen dollar gedoneert en nog aantal van die bekende mensen.

Geplaatst:
We hadden het erover om geld er naar toe te sturen?

Neenee, om noodhulp te sturen. Dat is iets anders ;) En al is Japan zo rijk, ze kunnen alle steun gebruiken.
Geplaatst:

De NOS, RTLNieuws en verschillende andere media trekken hun verslaggevers nu ook al terug uit Japan vanwege de omstandigheden en het gevaar wat er nu is.

Geplaatst:

De NOS, RTLNieuws en verschillende andere media trekken hun verslaggevers nu ook al terug uit Japan vanwege de omstandigheden en het gevaar wat er nu is.

Nep journalisten noemt men dat. Hopelijk blijven de echte nieuwszenders (BBC, CNN etc.) wel gewoon hun journalistieke werk doen.

Geplaatst:

Pff, wat kan ik hierover zeggen?

Zeer erg voor de mensen daar, al die tegenslag, tsunami, aardbeving, kerncentrale ontploft en dan nog die sneeuw pff...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...