Jump to content

Fitness tarieven

Recommended Posts

Geplaatst:

Hee jongûhs,

Ik was al een tijdje op zoek naar een fitnesscentrum (ik denk dat de Nederlanders het een sportschool noemen?), en sinds kort is er in mijn dorp net een nieuwe fitness. Ik overweeg dus om er wekelijks met een vriend te gaan trainen en dus een jaarabonnement te nemen, maar toen ik de prijs zag was ik al minder enthousiast.

Dit is 'm:

http://www.sportinas.be/SPORTINAS/NL/prijslijst/

Heb al wat gegoogeld naar de prijs van andere fitnesscentra, maar die publiceren hun prijzen niet op hun websites.

tl;dr: is 300 euro voor een jaarabonnement fitness niet vrij veel?

Mit vielen Dank,

Snee

Geplaatst:

Het lijkt mij ook vrij veel, maar omdat ik niet weet hoeveel het kost bij andere fitnesscentra kan ik niet vergelijken, dus vroeg ik me af of mensen hier toevallig weten of dat veel/weinig is voor een jaarabonnement (dus zoveel je wil heel het jaar langsgaan).

Geplaatst:

M'n broer z'n abonnement is 240/250 euro per jaar, en het is de goedkoopste van de stad. Dus je zit wel redelijk goed hoor..:)

@ DjMaddox: Dan laat je je toch serieus afzetten hoor! :7

Geplaatst:

Als je middelbare school meedoet aan SNS (Sport Na School) kan je daarbij gratis na de schooluren fitnessen. Dit kan spijtig genoeg niet in alle fitness centra en enkel op schooldagen, op bepaalde uren. Het voordeel is dat dit maar zo'n 25 euro per jaar kost.

Geplaatst:

Ik zit bij Fit For Free, hetgeen me 17 euro per maand kost. Maar dan krijg je ook vrijwel niets hoor: alleen gewichten en cardio-apparaten met een douche erna. Voor de rest geen restaurant, geen sauna, geen groepslessen en vaak bizar druk. Voordeel voor mij is dat ik ook gewoon op woensdagmiddag 2 uur kan, anders is het niet haalbaar :sigaar:

Geplaatst:

Ik ga niet echt actief fitnessen, maar soms ga ik wel naar een fitnesscentrum, de laatste waar ik ben geweest betaalde ik €2,50 voor 1 keer, wat toch wel een verschil is tussen de 9 euro bij dat fitnesscentrum waar jij wilt gaan. De andere prijzen weet ik niet.

Geplaatst:

Ik zit op 35eu p.m. en heb daar ook een sauna, fysio en volgens mij binnenkort een gratis zonnebank bij inbegrepen. Nu kun je ook een goedkope '90s style gym zoeken met piepende machines en verkleurd tapijt, maar ik vind de omgeving en kwaliteit van de apparatuur ook belangrijk, dus daar betaal ik liever wat meer voor.

Geplaatst:

Ik zit hier met een abonnement van 27,50 per maand, zo te zien is dat al vrij laag. Ik denk dat 300- per jaar het gemiddelde is, misschien zelfs iets onder gemiddeld.

Geplaatst:

Ik zit op 35eu p.m. en heb daar ook een sauna, fysio en volgens mij binnenkort een gratis zonnebank bij inbegrepen. Nu kun je ook een goedkope '90s style gym zoeken met piepende machines en verkleurd tapijt, maar ik vind de omgeving en kwaliteit van de apparatuur ook belangrijk, dus daar betaal ik liever wat meer voor.

Echte mannen gebruiken geen machines :sigaar: .

Ot:

Voor een fitnesscentrum met deze faciliteiten is het(geen sauna, zwembad e.d.) (erg) duur.

Geplaatst:

Het lijkt vrij veel, maar als ik het vergelijk met de prijzen in Utrecht (nou verwacht ik niet dat je helemaal hier heen komt om te sporten) liggen ook zo rond de 300 euro per jaar. Dat is dus niet zo bijzonder. Waar je wel even naar moet kijken is wat je er voor krijgt: Vaak is een dagabonnement goedkoper, maar dan kan je bijvoorbeeld alleen tijdens kantooruren doordeweeks terecht.

Geplaatst:

Echte mannen gebruiken geen machines :sigaar: .

Tuurlijk wel, losse gewichten en machines hebben ieder hun doel. Maar was ook meer bedoeld om het sfeertje van een goedkope gym te illustreren. ^^

• 2 weken later...
Geplaatst:

Valt goed mee hoor. Healtcity betaal je in een jaar al gauw rond de €600... Nog een reden waarom ik daar gestopt ben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...