Jump to content

Spam tegenhouden op Outlook account


Sublime

Recommended Posts

Hi,

Op een oude computer hebben mijn ouders een Microsoft Outlook account die zij regelmatig gebruiken.

Het probleem is alleen dat zij constant mailtjes krijgen van ING met een link naar gehackte websites voor phishing.

Nu willen zij dus van die mailtjes af, aangezien het er steeds meer worden. Maar hiernaast is ook het probleem dat deze computer

helemaal niet krachtig is. Het draait een complete kale versie van Windows XP. Ik heb dus eigenlijk een licht gewicht anti spam

programma nodig.

Weet iemand een goed programma om deze spam tegen te houden (het anti spam programma moet zichzelf wel kunnen updaten)?

En kan ik anders de mail via mijn server (die op hetzelfde netwerk zit) de mailtjes filteren, en dan naar de computer sturen?

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Programmas niet, Maar volgens mijn kun je in outlook rechtermuisknop en dan ergens zoeken: Gebruiker blokeren. Ik geloof dat dit sinds 2007 toegevoegd is.

Ja, maar dat heeft geen zin aangezien de mailtjes van verschillende nep accounts worden gestuurd, en deze namen verwisselen ook telkens per mailtje.

Ik heb ook al diverse regels toegevoegd zoals als er ING in voor komt maar er blijven zo veel spam mailtjes komen.. Ik heb echt een programma nodig, of een programma dat de mailtjes filtert op een ander systeem..

Link to comment
Delen op andere websites

Bij sommige virusscanner zit er een email scanner, Probeer dat eens.

Zoals ik zei heeft deze commputer een gebrek aan rekenkracht. Ik heb de virusscanner verwijderd zodat de PC normaal kan draaien, ik heb zowat elke virusscanner geprobeerd te draaien maar deze maakte de computer vrijwel onbruikbaar. Het probleem is ook dat deze computer geen aanpassingen mag hebben in hardware en OS aangezien anders de licentie op een duur programma vervalt (voor mijn moeders bedrijf)

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

De mails die in Outlook worden ontvangen, kan je daar ook aan via een bowser? Als dat zo is kan je misschien een spamfilter instellen op de webmail.

Het is een email van Planet (nu KPN). Ik zou niet weten of dit mogelijk is.. de enigste gegevens die ik heb zijn de smtp en pop host, en inlog gegevens van planet.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Je zou spamfighter kunnen downloaden: http://www.spamfighter.com/Lang_NL/Download_Download.asp Dit programmatje zorgt ervoor dat al je geselecteerde spam voortaan in de outlook map spamfighter terecht komt, zo kun je het hooguit tegen houden. Verder valt er niets aan te doen, je postvak in en dergelijke blijven in ieder geval op deze manier schoon. Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou spamfighter kunnen downloaden: http://www.spamfighter.com/Lang_NL/Download_Download.asp Dit programmatje zorgt ervoor dat al je geselecteerde spam voortaan in de outlook map spamfighter terecht komt, zo kun je het hooguit tegen houden. Verder valt er niets aan te doen, je postvak in en dergelijke blijven in ieder geval op deze manier schoon. Succes.

Hmm, ja dit programma heb ik ook al geprobeerd :$ Het nadeel hiervan dat het maar een tijdige gratis licentie was en ook aardig wat van de pc vroeg omdat er allemaal onzin functies opzat.

Edit: O, zag net dat het gratis voor particulieren was, maarja.. het vroeg alsnog teveel van de pc.

Anders zal ik wel zoeken naar een manier om de mail via de lokale server te versturen en te filteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...