Jump to content

car photoshopping (amateur)


paul.kloosterman

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het 'knutselen' met photoshop, en ik wou wel eens weten wat men ervan zou vinden. ik ben 16 (bijna 17) en doe dit nu ongeveer een jaar voor de hobby. Ik heb hierin geen cursussen, hulp o.i.d. bijgehad behalve dan in het begin websites zoals deze. Dus ik probeer gewoon wat uit en daar leer ik dan weer van.

Ik doe eigenlijk alleen maar auto's maar ik begin het nu ook leuk te vinden om andere dingen te photoshoppen.

Ik heb wat voorbeelden van wat ik tot nu toe gemaakt heb.

reageer gerust...

post-103331-130049106352.jpg

post-103331-130049156751.jpg

post-103331-130049172188.jpg

post-103331-130049181391.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het 'knutselen' met photoshop, en ik wou wel eens weten wat men ervan zou vinden. ik ben 16 (bijna 17) en doe dit nu ongeveer een jaar voor de hobby. Ik heb hierin geen cursussen, hulp o.i.d. bijgehad behalve dan in het begin websites zoals deze. Dus ik probeer gewoon wat uit en daar leer ik dan weer van.

Ik doe eigenlijk alleen maar auto's maar ik begin het nu ook leuk te vinden om andere dingen te photoshoppen.

Ik heb wat voorbeelden van wat ik tot nu toe gemaakt heb.

reageer gerust...

Heel erg mooi gedaan paul.kloosterman, onderaan deze pagina stond bij mij een reclame voor BMW, die leek echt verdomd veel op jouw Photoshop-werk.

Spoiler met BMW-reclame:

Dus omdat het zo erg op echte auto's lijken krijg je van mij een 10/10! :tu: Keep Up The Good Work [KUTGW] :tu:

timo

Bewerkt: door linux-or-unix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het er erg vet uit zien, maar ik ben wel benieuwd wat je precies hebt aangepast. Heb je daar ook voorbeelden van? Her en der herken ik wel wat tweaks aan de motorkap en dergelijke, maar over het algemeen ziet het er erg realistisch uit. Dat betekent dat je er óf heel weinig aan hebt gedaan, óf het heel goed hebt gedaan. :puh:

Ik vind het wel erg interessant om ook eens iets als dit te zien, tussen het standaard signature werk. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het er erg vet uit zien, maar ik ben wel benieuwd wat je precies hebt aangepast. Heb je daar ook voorbeelden van? Her en der herken ik wel wat tweaks aan de motorkap en dergelijke, maar over het algemeen ziet het er erg realistisch uit. Dat betekent dat je er óf heel weinig aan hebt gedaan, óf het heel goed hebt gedaan. puh2.gif

Ik vind het wel erg interessant om ook eens iets als dit te zien, tussen het standaard signature werk. smile3.gif

Dat vroeg ik mij eigenlijk ook wel af. Verder als je er veel aan hebt gedaan is dit zeker mooi werk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik probeer vaak gewoon wat uit zoals filters en het contrast verhogen e.d.

Zoals bijvoorbeeld bij die Ferrari 599 heb ik het contrast wat verhoogd en bij filter/render een lichteffect erop gezet. Daarna heb ik voor de gele gloed er een photofilter overheen gedaan zodat er een mooie warme poster-achtige kleur ontstond.

Bij de BMW 6-Serie vond ik de standaard foto wat saai dus heb ik de motorkap van carbon gemaakt de voorbumper van een mercedes erop gezet en de sideskirt van een lambo. En wat andere velgen. Daarna heb ik voor de RS-streep een stuk van de auto geselecteerd en die via images/variations de kleur gewijzigd en via tekst bewerking de tekst erin gezet. Ik heb ook het logo weggewerkt om hem een strakke look te geven. En voor de afwerking de foto iets donkerder gemaakt en wat meer contrast toegevoegd.

Het orgineel van de audi quattro B1 kon ik niet meer terug vinden, dat is jammer want daar heb ik veel aan veranderd. Zoals weer het contrast e.d. Daarna volgensmij een fresco filter voor de donkere plekken en heb ik met een brush lichten gemaakt. Ik heb er meer aan gedaan maar dat weet ik niet precies meer.

ik ben wel door mijn upload geheugen heen, iemand een idee om alsnog mijn creaties te kunnen uploaden?

Mocht je het orgineel willen zien... dan heb ik ze van deze site: www.netcarshow.com

bedankt voor de enthousiasme

Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb je best puik werk geleverd, het ziet er allemaal realistisch uit. Aan de andere hand, ik vind het er allemaal niet veel mooier op worden. Alleen de tweede en vierde zien er uit als auto's waar ik wel in zou willen rijden. :puh:

ik ben wel door mijn upload geheugen heen, iemand een idee om alsnog mijn creaties te kunnen uploaden?

Photobucket.com, daar moet je een account aanmaken. Dat betekent dat je moet inloggen om te uploaden, voordeel is dat je al je afbeeldingen in een overzicht kan zien en bewerken. Bovendien worden ze nooit zomaar verwijdert. Als je dat niet wil kan je het beste tinypic.com gebruiken denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...