Jump to content

Apparaatje voor Virtual DJ


MJ_Forever

Recommended Posts

Hallo,

ik mix regelmatig amateuristisch muziek aan mekaar met Virtual DJ.

Ik wil graag mixen met mijn koptelefoon en luidsprekers tegelijk, maar ik wil de beat gelijk zetten met mijn koptelefoon, en dat ik dat geluid enkel hoor door mijn koptelefoon. Ik hoorde dat er hiervoor een apparaatje bestaat, waar kan ik dat vinden? Kan iemand een link sturen met zo een ding?

Liefst niet te duur :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij nodig hebt is een externe geluidskaart met 2 uitgangen. Als jij, zoals jij het aangeeft, het puur amaturistisch gebruikt kunt je ook gewoon een surround kaart gebruiken icm Asio drivers (als ASIO4ALL, ff googlen). Het is via Virtual DJ in te stellen dat je de 'main out', waar de mix uit komt die je 'publiek' moet horen op je front uitgang zet. Hierop moet je dan je speakers aansluiten. Verder stel je in dat op de rear via je 'headphone out' gestuurd word. Op die rear aansluiting sluit je vervolgens je hoofdtelefoon aan.

Wil je wat meer professioneler te werk gaan, dan heb je een geluidskaart nodig met ASIO driver die meerdere outputs heeft als de Audio 2 DJ van Native Instruments, of (nog meer pro) de Apogee Duet (alleen te gebruiken met Apple). (ik noem maar wat voorbeelden)

Kun je misschien wat specs van je pc posten (voorgebouwde pc: merk+typenummer is genoeg). Misschien heb je niet eens een apparaatje nodig en hoef je alleen de juiste software te installeren en in te stellen.

@Davedavy, wat maakt dat nou uit :S

RoL0

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij nodig hebt is een externe geluidskaart met 2 uitgangen. Als jij, zoals jij het aangeeft, het puur amaturistisch gebruikt kunt je ook gewoon een surround kaart gebruiken icm Asio drivers (als ASIO4ALL, ff googlen). Het is via Virtual DJ in te stellen dat je de 'main out', waar de mix uit komt die je 'publiek' moet horen op je front uitgang zet. Hierop moet je dan je speakers aansluiten. Verder stel je in dat op de rear via je 'headphone out' gestuurd word. Op die rear aansluiting sluit je vervolgens je hoofdtelefoon aan.

Wil je wat meer professioneler te werk gaan, dan heb je een geluidskaart nodig met ASIO driver die meerdere outputs heeft als de Audio 2 DJ van Native Instruments, of (nog meer pro) de Apogee Duet (alleen te gebruiken met Apple). (ik noem maar wat voorbeelden)

Kun je misschien wat specs van je pc posten (voorgebouwde pc: merk+typenummer is genoeg). Misschien heb je niet eens een apparaatje nodig en hoef je alleen de juiste software te installeren en in te stellen.

@Davedavy, wat maakt dat nou uit :S

RoL0

Ik weet al van mijn laptop niet het geval is, kun je eens dat ding linken op musicstore.com?

Link to comment
Delen op andere websites

Bedoel je deze?

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Native-Instruments-Audio-2-DJ-USB-2.0-Audio-Interface-f.-DJs/art-PCM0009210-000

Je kunt ook eens hier kijken: http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevelX%252F4DzVqHzpCmwAAAEZi3ktK5qL%252Fu5fDDuSSotQAAAEfSnYaBMbG%3DGrvDDuSiuA8AAAEoWB979SnJ%26CategoryUUIDLevelX%252F4DzVqHzpCmwAAAEZi3ktK5qL%3Du5fDDuSSotQAAAEfSnYaBMbG%26CategoryUUIDLevelX%3D4DzVqHzpCmwAAAEZi3ktK5qL&dynamicNavigation=&ReSort=priceasc Hier staan ook nog heel wat geluidskaarten op. Native Instruments is trouwens wel erg betrouwbaar.

Ook Music Store kan ik je aanbevelen. Ik heb er een aantal producten gekocht. Goede prijs en goede levering. Helaas was één product niet goed (fabrieksfout). Product werd gratis opgehaald en binnen een week kreeg ik een nieuwe (ze kunnen hem ook gewoon naar de fabrikant sturen). Dit na telefonisch contact, gewoon in het nederlands! Goede service!

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Kan natuurlijk ook, maar is een stuk duurder.

Ik gebruik zelf een Denon DN-HC4500 in combinatie met een Denon DN-X1600 mixer. Ben je in totaal toch wel 1400 euro kwijt. Voor alleen de HC4500 (kun je ook intstellen om met koptelefoon te gebruiken, maar is niet echt handig) betaal je al 400 euro. Ik zou dan eens naar Reloop kijken die maken best goed goed spul (voor die lage prijzen). Blijf in ieder geval van Behringer af!

Kijk hier dan maar eens rond (de prijzen vliegen omhoog! eerste minimale set vanaf 150 euro!)

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/DJ/Controllers-w/-soundcard/cat-DJ-DJECONMS

RoL0

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...