Jump to content

Nieuwe TV


Flokkert

Recommended Posts

Scart is dat redelijk dik blokje met inderdaad die 3 kleuren. HDMI ken je vast wel; is een redelijk kleine aansluiting :bier:

Niet deze toch? Want toen ik Scart intypte bij Google kreeg ik deze te zien Klik Hier En deze Klik Hier

Die met die rood, wit en geel is het.

Hier staan een paar foto's van die TV, (Samsung 32-C450) (HD) Klik Hier

Daar staat ook een foto van de achterzijde maar daar zie ik die aansluiting niet zitten (die rood, wit en geel).

Link to comment
Delen op andere websites

Scart is dat redelijk dik blokje met inderdaad die 3 kleuren. HDMI ken je vast wel; is een redelijk kleine aansluiting :bier:

Niet deze toch? Want toen ik Scart intypte bij Google kreeg ik deze te zien Klik Hier En deze Klik Hier

Die met die rood, wit en geel is het.

Eerste kabel is een scart kabel. Die 2e is een blokje om een tullip aansluiting via scart aan te sluiten omdat een hoop tv´s tegenwoordig geen tullip aansluitingen meer hebben. Ze verschijnen echter weer wel steeds vaker op monitoren en laptops.

Link to comment
Delen op andere websites

Op hedendaagse monitoren zul je hoogstens VGA vinden als analoge kabel. Tulp en SCART zijn gewoon te oud en kunnen niet in HD-kwaliteit afspelen.

Maar TSer, als je denkt dat je scherm niet zo groot hoeft te zijn en je wilt er geen tv op kijken, zou het beter zijn om naar een monitor te kijken. Die zijn goedkoper dan televisie varianten, en de enige twee verschillen zijn een afstandsbediening (al krijg je dat er soms wel bij) en geen tv-tuner. Ik zou voor zo'n prijsklasse en zulke doeleinden dus een monitor aanraden.

Link to comment
Delen op andere websites

Scart is dat redelijk dik blokje met inderdaad die 3 kleuren. HDMI ken je vast wel; is een redelijk kleine aansluiting :bier:

Niet deze toch? Want toen ik Scart intypte bij Google kreeg ik deze te zien Klik Hier En deze Klik Hier

Die met die rood, wit en geel is het.

Eerste kabel is een scart kabel. Die 2e is een blokje om een tullip aansluiting via scart aan te sluiten omdat een hoop tv´s tegenwoordig geen tullip aansluitingen meer hebben. Ze verschijnen echter weer wel steeds vaker op monitoren en laptops.

Wat is Tullip?

Op hedendaagse monitoren zul je hoogstens VGA vinden als analoge kabel. Tulp en SCART zijn gewoon te oud en kunnen niet in HD-kwaliteit afspelen.

Maar TSer, als je denkt dat je scherm niet zo groot hoeft te zijn en je wilt er geen tv op kijken, zou het beter zijn om naar een monitor te kijken. Die zijn goedkoper dan televisie varianten, en de enige twee verschillen zijn een afstandsbediening (al krijg je dat er soms wel bij) en geen tv-tuner. Ik zou voor zo'n prijsklasse en zulke doeleinden dus een monitor aanraden.

Ik kan misschien ook altijd nog een HDMI-Kabel aanschaffen toch? Maar ik kan m'n Xbox 360 er wel op aansluiten toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Scart is dat redelijk dik blokje met inderdaad die 3 kleuren. HDMI ken je vast wel; is een redelijk kleine aansluiting :bier:

Niet deze toch? Want toen ik Scart intypte bij Google kreeg ik deze te zien Klik Hier En deze Klik Hier

Die met die rood, wit en geel is het.

Eerste kabel is een scart kabel. Die 2e is een blokje om een tullip aansluiting via scart aan te sluiten omdat een hoop tv´s tegenwoordig geen tullip aansluitingen meer hebben. Ze verschijnen echter weer wel steeds vaker op monitoren en laptops.

Wat is Tullip?

Op hedendaagse monitoren zul je hoogstens VGA vinden als analoge kabel. Tulp en SCART zijn gewoon te oud en kunnen niet in HD-kwaliteit afspelen.

Maar TSer, als je denkt dat je scherm niet zo groot hoeft te zijn en je wilt er geen tv op kijken, zou het beter zijn om naar een monitor te kijken. Die zijn goedkoper dan televisie varianten, en de enige twee verschillen zijn een afstandsbediening (al krijg je dat er soms wel bij) en geen tv-tuner. Ik zou voor zo'n prijsklasse en zulke doeleinden dus een monitor aanraden.

Ik kan misschien ook altijd nog een HDMI-Kabel aanschaffen toch? Maar ik kan m'n Xbox 360 er wel op aansluiten toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Rood geel en wit is tulp (dus niet tullip :puh:).

En ja, als je een monitor koopt met een HDMI aansluiting en jij koopt een HDMI kabel kan je je 360 erop aansluiten. Ik zou geen HD scherm kopen als je geen HDMI kabel hebt, anders zal je er namelijk vrij weinig van merken :)

Link to comment
Delen op andere websites

samsung-le32c450.15803994.jpg

Genoeg aansluitingen, desnoods gebruik je niet dat Scart blok maar zet je de kabels (die je normaal in het scartblok doet) gelijk in de tv, alla josti band style werken met kleurtjes :)

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Zorg er ook wel voor dat je Xbox 360 daadwerkelijk de HDMI-poort heeft. Volgens mij hadden de versies voor 2009 er geen. Of ben ik verkeerd?

Nee, je hebt gelijk voor een deel.

Heb hier 3 Pro's van mid 2006(juni en augustus, andere weet ik zo niet) liggen zonder HDMI, rond 2007/2008 is de HDMI uitgang erbij gekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Rood geel en wit is tulp (dus niet tullip :puh:).

En ja, als je een monitor koopt met een HDMI aansluiting en jij koopt een HDMI kabel kan je je 360 erop aansluiten. Ik zou geen HD scherm kopen als je geen HDMI kabel hebt, anders zal je er namelijk vrij weinig van merken :)

Ik HDMI-Kabel kan ik later ook altijd nog wel kopen.

samsung-le32c450.15803994.jpg

Genoeg aansluitingen, desnoods gebruik je niet dat Scart blok maar zet je de kabels (die je normaal in het scartblok doet) gelijk in de tv, alla josti band style werken met kleurtjes :)

Ik zie die tulp aansluiting niet zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan kijk je even naar de specificaties en daar staat dan dat dit ding de volgende aansluitingen heeft:

- HDMI / Anynet+ (HDMI-CEC): 3

- component (Y/Pb/Pr): 1

- scart: 1

- CI slot: 1

- digital audio (optisch): 1

- USB: 1

- Composite (AV): 1

- hoofdtelefoon: 1

Sommige zitten aan de zijkant en kan je dus niet zien ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...