Jump to content

Ik huur ween sa mp server, maar hoe zet ik er mods in?


CreeperNL

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Ik heb sinds kort gewoon voor de fun een server genomen. dit omdat wij wel houden van een potje race knallen en gek doen:P

Maar nu zit ik met een probleem. ik ben erg noob als het gaat om scripte of wat dan ook. nu is mijn vraag ik wil graag wat meer auto's in mijn server hebben. nu is mijn server nog standaard. dat houd dus in dat er maar weinig auto''s zijn. ik wil dat dus erin gaan zetten maar ik weet gewoon weg niet hoe?! is er iemand die mij zou kunnen/willen helpen? btw game type veranderen is opzich niet echt nodig. ook ben ik natuurlijk admin in mijn server. ik weet ook echter niet hoe ik mijn admin rechten kan benutten. ik ben echt onwijs onbekend in deze wereld. ook weet ik niet hoe ik bijvoorbeeld een map kan wisselen, wie o wie is bereid mij te helpen.

aan dacht's puntje is wel dat mijn engels net zo goed is als mijn chinees. NOT!

ik zal even mijn IP geven van de server:

>>> Door Big Boss: Knip :)<<<

Mocht je zelf een leuk idee hebben nadat je mijn server hebt gezien kun je dat ook uiteraard altijd melden.

Hoop snel iets te horen.

Groetjes Creeper.

Link to comment
Delen op andere websites

Even voor de duidelijkheid, IP's geven mag niet in een topic, Wel bij je signature.

Daarnaast auto's zet je er zo in.

Open je script

Onder:

publice OnGameModeInit

Zet je deze lijn:

AddStaticVehicle(carid, x-as,y-as,z-as, rotatie, color1, color2);

Admin rechten doe je vaak zo:

1. Meestal is er een admin script in een server. login in het rcon. doe /makeadmin of in die vorm jou id adminlevel

2. Anders ga je naar je server files. En dan scriptfiles accounts Joue aanklikken en dan bij admin= de juiste level erachter zetten. Vragen zijn altijd welkom als er nog iets niet duidelijk is.

Link to comment
Delen op andere websites

waarschijnlijk willen heel veel mensen je hiermee mee helpen :D, er is toch niet voor niets een subforum met de naam "SA:MP Scripting".

ik kwam/kom er ook vandaan. maar ik ben gestopt met scripten alhoewel ik nog steeds bijna alles ervan weet :puh:. ik help wel nog steeds mensen op het forum dus als je hulp nodig heb stuur je me maar een PB ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Even voor de duidelijkheid, IP's geven mag niet in een topic, Wel bij je signature.

Daarnaast auto's zet je er zo in.

Open je script

Onder:

publice OnGameModeInit

Zet je deze lijn:

AddStaticVehicle(carid, x-as,y-as,z-as, rotatie, color1, color2);

Admin rechten doe je vaak zo:

1. Meestal is er een admin script in een server. login in het rcon. doe /makeadmin of in die vorm jou id adminlevel

2. Anders ga je naar je server files. En dan scriptfiles accounts Joue aanklikken en dan bij admin= de juiste level erachter zetten. Vragen zijn altijd welkom als er nog iets niet duidelijk is.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor dat ip!! dat wist ik niet. Die regel die je gaf die moet ik er dus onderzetten. dus die regel invullen Car id ect. en dan gewoon zo neer zetten zoals het er staat? of moet ik die regel nog afsluiten? return ofzo? daar las ik iets over.

Groetjes en nog bedankt voor je snelle reactie

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, uiteraad moet de public wel afgesloten worden met:

return 1;
}

btw je moet het niet zo invullen, je moet alleen die dingen evenaanpassen dus:

carid, x-as, y-as, z-as, rotatie, color1, color2

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar je GTA SA map, je zult daar een programma zien genaamt SAMP_DEBUG. Open deze.

Klik dan op "Launch Debug"

Als je in-game bent, gebruik /vsel. Gebruik Spatie en Right CTRL ( dus de CTRL aan de rechter kant van je toetsenbord :7 ) om een auto te selecteren.

Zodra je de auto gevonden hebt die voor jou van toepassing is, parkeer je hem op de plek waar je hem wilt hebben. Gebruik dan /save

Exit de game, ga naar je GTA San Andreas User Files map -> SAMP, daar zul je een .txt bestand vinden genaamd "SavedPositions"

In die .txt bestand zul je zoiets vinden:

AddStaticVehicle(481,688.8396,-512.5420,15.8530,113.2262,46,46);

Deze code ga ik nu toevoegen in een nieuw script.

Deze AddStaticVehicle hoort onder OnGameModeInit.

Zo ziet mijn script van OnGameModeInit er nu uit:

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("Blank Script");
return 1;
}

Ik voeg gewoon tussen de SetGameModeText en tussen return 1; de AddStaticVehicle code.

Nu ziet mijn stukje OnGameModeInit er zo uit:

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("Blank Script");
AddStaticVehicle(481,688.8396,-512.5420,15.8530,113.2262,46,46);
return 1;
}

Compiling...

Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase

Ik hoop dat je hier wat van geleerd hebt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Anders als het nog niet snapt heb ik even het stukje uit Sandra's geweldige tut (Hoe maak ik een sa-mp server) gekopieerd.

Voertuigen toevoegen:

Wat kan je doen in een server zonder voertuigen?

Juist, helemaal niks clown.gif .

Daarom ga ik nu uitleggen hoe je voertuigen toevoegt aan je server.

Sa-mp heeft een limiet voor het aantal voertuig-types en het totale aantal voertuigen in een server:

Max. aantal types: 70 (Ongelimiteerd)

Max. aantal voertuigen: 700 (2000)

Als je 1 van deze limieten overschrijd, dan crasht jouw San Andreas.

Het toevoegen van voertuigen gaat bijna hetzelfde als toevoegen van spawnplaatsen.

Het toevoegen van voertuigen moet ook bij "public OnGameModeInit()" gebeuren.

Het gaat met de volgende functie:

AddStaticVehicle(id, x, y, z, rotatie, kleur1, kleur2);

De id's kan je hier vinden:

http://wiki.sa-mp.co...e_Model_ID_List

En hier de kleur-id's:

http://wiki.sa-mp.com/wiki/Color_ID

Voorbeeld:

Nu zal ik een voorbeeld geven hoe je een zwart-gele Bullet in het midden van GroveStreet zet:

Op die site kan je vinden dat de id van de Bullet 541 is.

De Coördinaten van GroveStreet zijn:

x = 2495.1013

y = -1667.7927

z = 13.3438

Laten we een draaihoek van 270.0 graden nemen.

Het kleur id van Zwart is 0

Het kleur id van Geel is 6

Als we nu alles samenvoegen krijgen we:

AddStaticVehicle(541, 2495.1013, -1667.7927, 13.3438, 270.0, 0, 6);

Resultaat:

post-70241-1201377368.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hey mensen.

Daar was ik weer. ik ben druk bezig om dat dus uit te voeren. echter heb ik wel een probleempje, waar kan ik die map vinden waar dat file in staat? ik moet die regel die hierboven gegeven word ergens plaatsen. ik weet alleen niet waar ik dat kan vinden. ik zit via filezilla in mijn server.

Iemand die het weet?

Thx alvast..

zie de link voor wat ik zie zodra ik in mijn server zit via fillezilla:

KlikkerDEklik!

Bewerkt: door CreeperNL
Link to comment
Delen op andere websites

Start -> Mijn Documenten -> GTA San Andreas User Files -> SAMP -> SavedPositions.txt

PS;

Niet slecht bedoeld ofzo, maar als jij niet eens je GTA San Andreas user files map kan vinden, dan raad ik je ook ten zeerste af om met een eigen server te beginnen...

Bewerkt: door coolnniek9
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat wij elkaar begrijpen...maar als jij dat denkt mag ik jou dan iets vragen?

niet slecht bedoeld ofzo hoor: als jij vind dat ik er dan niet aan moet beginnen...waarom reageer jij hier dan op mijn topic? en waarom help je mij dan? dan moet je mij ook niet helpen.

Voor als nog. ik host een game. ik betaal voor de server. ik weet echt wel waar die map zit. dat hoef je me niet te vertellen ik ben niet van gisteren. mijn vraag is alleen waar MOET ik deze info inzetten:

Daarnaast auto's zet je er zo in.

Open je script

Onder:

publice OnGameModeInit

Zet je deze lijn:

AddStaticVehicle(carid, x-as,y-as,z-as, rotatie, color1, color2);

Waar vind ik dat script? ik moet die publice ongamemodeinit vinden. maar ik vind hem niet. en wat betreft dat mapje waar je het over hebt dat zijn save's..die zoek ik niet. dat was mijn hele vraag ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Je downloadt eerst het server pakket naar je lokale PC. In dat pakket zit een map genaamd pawno met daarin een programma genaamd pawno.exe. Open dat (als Administrator). Hiermee kan je je scripts openen. Deze bevinden zich in de map gamemodes.

Als je vervolgens je gamemode aangepast hebt druk je op F5 (sneltoets voor compileren). Er zou een venstertje moeten verschijnen in Pawno met daarin iets als: ITB CompuPhase - Pawn Compiler - Copyright .... Er wordt vervolgens een bestand aangemaakt met de extensie .amx. Het is dat bestand dat je vervolgens moet uploaden naar de juiste map op je server.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijkkkkk dat is duidelijk!! onwijs bedankt! ik heb vanavond alles wat ik wou plaatsen qua auto's opgeslagen. via t/save.

Maar nu is mijn volgende vraag, als ik morgen nou die save's opsla in mijn nieuwe script en ik hem heb gecompileerd en in de juiste map heb geplaatst in mijn server ben ik dan niet mijn gebouwen kwijt??? niet dat ik dat gebouwd heb ofzo.. maar als ik nu in mijn server ga heb ik een hele map met gebouwen zoals hij hoort te zijn enige nadeel alles een stuk of 13 auto's in totaal vandaar dat ik deze auto's erin wou hebben. raak ik mijn map niet kwijt dan? blijft alles gewoon het zelfde behalve dan dat ik mijn auto's zie?? of komt het helemaal blanco tevoorschijn? snap je wat ik bedoel?? ik wil de map verder gewoon houden zoals hij is. ik wil enkel die auto's erbij voegen. zo dat is eruit haha!!

Nou nog ff biertje drinken.. en ff game.

Latertjesssss

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat wij elkaar begrijpen...maar als jij dat denkt mag ik jou dan iets vragen?

niet slecht bedoeld ofzo hoor: als jij vind dat ik er dan niet aan moet beginnen...waarom reageer jij hier dan op mijn topic? en waarom help je mij dan? dan moet je mij ook niet helpen.

Voor als nog. ik host een game. ik betaal voor de server. ik weet echt wel waar die map zit. dat hoef je me niet te vertellen ik ben niet van gisteren. mijn vraag is alleen waar MOET ik deze info inzetten:

Daarnaast auto's zet je er zo in.

Open je script

Onder:

publice OnGameModeInit

Zet je deze lijn:

AddStaticVehicle(carid, x-as,y-as,z-as, rotatie, color1, color2);

Waar vind ik dat script? ik moet die publice ongamemodeinit vinden. maar ik vind hem niet. en wat betreft dat mapje waar je het over hebt dat zijn save's..die zoek ik niet. dat was mijn hele vraag ook niet.

Dan is het enige wat we gemeen hebben dat we een game hosten.

En Bigg Boss heeft inderdaad duidelijk uitgelegt, maar jij hebt niet duidelijk gevraagd.

Er zijn zowat 3 tutorials geschreven hier.

Denk eraan: Als je de auto's in een nieuw script zet, gebruik het als een filterscript. Niet als een gamemode.

Bewerkt: door coolnniek9
Link to comment
Delen op andere websites

Hey!

Oke allemaal alvast bedankt voor de hulp, ik heb alleen wel een vaagje... er werd gezegd van: "Denk eraan: Als je de auto's in een nieuw script zet, gebruik het als een filterscript. Niet als een gamemode"

Hoe bedoel je dat? ik hoef die auto's toch alleen toe te voegen in het script en dan op F5 en dan opslaan en dan in mijn server zetten? aangezien ik er zo,n beeld bij heb kan ik jou reactie niet plaatsen.

Hopelijk kun/wil je dit nader toelichten.

Greetz Creeper

PS: Big Boss.. je had het over pawno...je vertelde dit: Hiermee kan je je scripts openen. Deze bevinden zich in de map gamemodes. welke script moet ik dan openen? die snap ik ff niet.. want ik maak via pawno toch een nieuwe?? links boven in druk ik op dat wit vel papier dat staat voor nieuwe script.. dan zoek ik die OnGameModeInit op en daar tussen die 2 regels geef ik het script op die ik eerder heb op geslagen via /save. die script pak ik en plak ik er dan gewoon in.. offfff doe ik dat dan fout?

Op de screen kun je zien hoe ik auto's heb toegevoegd...ik ben zo begonnen Zoals ik ben begonnen in een nieuw script de manier waarop ik cars toe voeg. en op deze kun je zien hoe ik de scrip heb heb afgesloten. afgeslotenscript van de auto's

Doe ik dit nou goed of?

Bewerkt: door CreeperNL
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...